چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب : 48681
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم:

مردم حافظان اصلی میراث فرهنگی هستند

قم نيوز : قم نيوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: حافظان اصلی میراث فرهنگی مردم هستند و دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌ها مختلف موظف هستند مردم را با وظایف خود آشنا کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم:
مردم حافظان اصلی میراث فرهنگی هستند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم: مردم حافظان اصلی میراث فرهنگی هستند

به گزارش قم نيوز، عیسی رضایی درهمایش حافظان میراث فرهنگی که در گنجینه آثار مراجع استان قم برگزار شد گفت: حفظ آثار تاریخی یک وظیفه همگانی است، در صورتی که این آثار به مردم معرفی شود، مردم به عنوان یک متولی با آن برخورد می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی قم افزود: دولت یازدهم در حفظ و احیاء میراث فرهنگی کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشت.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید هفت اثر در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسید که  از این میان در حوزه آثار تاریخی ملموس پنج ثبت جهانی و در حوزه آثار تاریخی ناملموس دو اثر، ثبت جهانی شد که دستاورد بزرگ دولت یازدهم در حوزه میراث فرهنگی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: استرداد حدود 580 شئ تاریخی ایران از کشورهای آمریکا، ایتالیا و بلژیک از دیپلماسی فعال فرهنگی دولت یازدهم برای استرداد اموال تاریخی به کشور حکایت می‌کند که این موفقیت بسیار مهم نتیجه تعامل سازنده و  ارتباط مناسب و سالم با کشورهای دنیا است.

رضایی گفت: در استان قم 350 اثر ثبت ملی و 15 هزار شئ تاریخی داریم که متاسفانه حرمت این آثار را نگه نداشتیم چرا که  این اشیاء در مکان نامناسب و بدون استاندارد نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه قم در چهار راه موصلاتی کشور قرار گرفته است گفت: قم پایتخت فرهنگی جهان اسلام و قطب بزرگ دنیای تشیع محسوب می‌شود و  محور توسعه استان نیز گردشگری مذهبی و زیارتی  است و داشتن موزه نیاز اصلی میراث فرهنگی و گردشگری استان به حساب می‌آید.

مدیرکل میراث فرهنگی قم افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف در حوزه میراث فرهنگی، معرفی و شناسایی  میراث بزرگ اسلامی و شیعی به مردم و گردشگران است و بدون داشتن موزه مدرن این شناسایی به طور کامل، میسر نمی‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgq39t.ak9774prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما