پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 38691
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مکارم شیرازی مطرح کرد

اجرای امر به معروف و نهی از منکر گامی در تحقق جامعه مهدوی

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: مایه تاسف است که مسئله امر به معروف و نهی از منکر در اصل هشتم قانون اساسی آمده و بعد از چندین سال قانون آن در مجلس نوشته شده و در شورای نگهبان تایید شده اما به اجرا در نیامده است در حالی که این مهم برای تحقق جامعه مهدوی ضروری است.
اجرای امر به معروف و نهی از منکر گامی در تحقق جامعه مهدوی
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در افتتاحیه دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که با موضوع پیشگویی‌های آخرالزمان از منظر ادیان ابراهیمی در سالن همایش‌های مدرسه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم این همایش سبب شود روشنگری بیشتری در افکار عموم نسبت به این ظهور بسیار مهم حاصل شود.

وی با اشاره به منابع اسلامی ظهور منجی اظهار کرد: در منابع اسلامی این مطلب بسیار غنی است و در برخی موارد علائم و ویژگی‌های ظاهری حضرت مهدی نیز مورد بحث قرار گرفته است.

این مرجع تقلید با اشاره به کتبی که در زمینه علائم ظهور و ویژگی‌های منجی، آیات قرآن در زمینه ظهور را مورد توجه قرار داد و گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید که منتظر باشید که در نهایت زمین در اختیار صالحان قرار می‌گیرد و این بشارت ظهور آخر الزمان است.

وی آیات سوره‌های قصص و توبه در زمینه ظهور را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در قرآن وجود حضرت مهدی به آب زلال تشبیه شده یعنی آب زلالی که جان انسانیت را زنده می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به آیه 105 سوره انبیاء گفت: ما باید به دنبال عبادی الصالحون باشیم، بندگان صالحی که هسته اصلی انقلاب مهدی موعود را تشکیل می‌دهند، اگر این هسته اصلی آماده شود این آیه قرآن در مورد آنها محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه هسته اصلی انقلاب مهدی موعود باید افرادی آماده، هوشیار، دقیق و آگاه باشند، تصریح کرد: هسته مدیریت و برنامه‌ریزی انقلاب آخر الزمان را صالحان و عبادی الصالحون تشکیل می‌دهند.

این مرجع تقلید با اشاره به ویژگی‌های عبادی الصالحون تصریح کرد: عبادات شبانه یکی از ویژگی‌های عبادی الصالحون است، این افراد شب‌ها به عبادت می‌پردازند تا روز آماده کار و خدمت باشند.

وی ایمان قوی و محکم به خداوند رو روز قیامت را از دیگر ویژگی‌های عبادی الصالحون دانست و افزود: این امر است که انسان را تربیت می‌کند، صدای برتر ما نسبت به دشمنان، ایمان جوانان ما است، همین‌هایی که آماده شهادت هستند و اراده قوی و ایمانی استوار دارند. ارتش، بسیج و سپاه ما مومن هستند و دشمن از همین می‌ترسد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه صالحان است، افزود: صالحان تنها نمی‌خواهند خودشان سعادتمند شوند و مسؤولیت تمام جامعه را بر دوش خود می‌بینند.

وی اضافه کرد: مایه تاسف است که مسئله امر به معروف و نهی از منکر در اصل هشتم قانون اساسی آمده و بعد از چندین سال قانون آن در مجلس نوشته شده و در شورای نگهبان تایید شده اما به اجرا در نیامده است در حالی که این مهم برای تحقق جامعه مهدوی ضروری است.

این مرجع تقلید با اشاره به مراحل امر به معروف و نهی از منکر گفت: مرحله سوم امر به معروف و نهی از منکر که مرحله عملی است و در قرآن نیز بر آن تاکید شده زیر نظر حکومت محقق می‌شود و امر به معروف باید با نهایت محبت، ادب و احترام باشد.
وی چهارمین ویژگی صالحان را توجه ویژه در انجام کار خیر عنوان کرد و افزود: این افراد به انجام کار خیر بسیار مشتاق هستند و در این کار از دیگران پیشی می‌گیرند.
آیت‌الله مکارم شیرازی لزوم برنامه‌ریزی برای شکل‌گیری هسته اصلی عبادی الصالحون را یادآور شد و گفت: برخی می‌گویند هرچه فساد بیشتر شود زمینه ظهور بیشتر فراهم می‌شود، این درست نیست بلکه با شکل‌گیری انسان‌های صالح زمینه ظهور فراهم می‌شود.

وی با اشاره به حضور خیل عظیم زائران در مسجد مقدس جمکران، اظهار کرد: میلیون‌ها جمعیت به عشق امام زمان(عج) در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا می‌کنند و حتی مقام معظم رهبری نیز همین کار را انجام می‌دهند و اینکه ایشان در مسؤولیتشان موفق هستند یکی از اسرارش ارتباط ویژه ایشان با حضرت مهدی(عج) است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgq39w.ak97y4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما