جمعه ۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 39681
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم خبر داد

کاهش 4 درصدی ازدواج در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم گفت: 10 هزار و 551 ازدواج در سال 94 به ثبت رسیده است که نسبت به سال 93 حدود چهار درصد کاهش داشته است.
کاهش 4 درصدی ازدواج در استان قم
به گزارش قم نیوز، سیروس سلامتی  با اشاره به تأثیر حاشیه نشینی در تخریب جامعه گفت: مهاجرت و ساخت و سازهای بی‌اساس عوامل پدیدآورنده حاشیه‌نشینی در استان قم شده است و سعی ما بر این است که رشد حاشیه نشینی در این استان به صفر برسد.

مدیرکل سازمان ثبت اسناد و املاک استان قم طلاق را یکی دیگر از عوامل تخریب جامعه عنوان کرد و افزود: سال 93،‌ تعداد 3 هزار و هفت مورد طلاق در استان قم صورت‌ گرفت ولی خوشبختانه با تأثیر سازنده بخش مشاوره پیش از طلاق در دادگستری‌ها و بالابردن سخت‌گیری بر سر راه متقاضیان طلاق توافقی، در سال  94 تعداد طلاق در استان سه درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه از بین 66 دفتر ثبت ازدواج در قم 59 دفتر فعال و بقیه غیرفعال هستند گفت: در سال 94 تعداد 10 هزار و 551 ازدواج به ثبت رسیده است که نسبت به سال 93 حدود چهار درصد کاهش داشته است.

سلامتی ادامه داد: طرح حذف دفاتر سنتی املاک در سطح استان قم، از ابتدای تیرماه سال جاری اجرا خواهد شد.

مدیرکل سازمان ثبت اسناد و املاک  قم خاطر نشان کرد: تعداد 54 هزار و 66 فقره اسناد معاملات منقول و غیرمنقول در سال 94 صادر شد که این آمار نشان‌دهنده کاهش هشت درصدی معاملات در سال گذشته  نسبت به سال 93 است.

وی از رشد 18 درصدی صدور اسناد رسمی در سال 94 خبر داد و اضافه کرد: در سال 94  تعداد 48 هزار و 238 سند صادر شد که از این تعداد 23 هزار و 619 سند دفترچه‌ای به سند تک برگ یا « کاداستری» تبدیل شد.

سلامتی یادآور شد: با وجود اینکه سال گذشته سهم سازمان ثبت اسناد و املاک استان قم توسط کمسیون درآمد تا سقف 7 میلیارد و 100 میلیون تومان تعیین شده بود ولی این سازمان بالغ بر 5 میلیارد درآمد بیشتر از پیش بینی کمسیون کسب کرد.

مدیرکل سازمان ثبت اسناد و املاک قم در ادامه با اشاره به وجود 48 هزار واحد مسکن مهر در استان قم عنوان کرد: 12 هزار و  462 فقره سند مالکیت برای واحد‌های مسکن‌ مهر از سال 89 تاکنون صادر شده است. 

وی ادامه داد: پس از اعلام آغاز نام نویسی اینترنتی برای صدور سند رسمی برای ساختمان‌هایی که فاقد سند رسمی هستند،‌ 46 هزار و 506 نفر از کل استان قم نام‌نویسی کردند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgq39w.ak9y74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما