يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب : 48861
منبع : خبرگزاری فارس
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم خبر داد

احداث فاز دوم بوستان بازيافت در استراحت‌گاه فدك

قم نيوز : قم نيوز: مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم از احداث فاز دوم بوستان بازيافت در استراحت‌گاه فدك خبر داد.
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم خبر داد
احداث فاز دوم بوستان بازيافت در استراحت‌گاه فدك
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم خبر داد احداث فاز دوم بوستان بازيافت در استراحت‌گاه فدك
به گزارش قم نيوز، سیدعبدالله میرابراهیمی با اشاره به برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند در حوزه توسعه فرهنگ بازیافت و تفکیک زباله در منازل، اظهار کرد: یکی از مباحثی که نه تنها در زمینه حفظ محیط زیست بلکه نقش اساسی در مدیریت اقتصاد شهری دارد بحث مدیریت صحیح پسماند است.

وی با تاکید بر اهمیت مدیریت پسماند در کاهش هزینه‌های شهری، بیان کرد: در حال حاضر بخش زیادی از منابع شهری صرف جمع‌آوری، انتقال، پردازش، تفکیک، دفع و یا دفن پسماندهای شهر می‌شود در صورتی که با مشارکت شهروندان می‌توان بخش عمده این هزینه‌ها را کاهش داد.

میرابراهیمی فرهنگ سازی در زمینه بازیافت و تفکیک زباله را ضروری خواند و گفت: در همین راستا بوستان بازیافت در فاز نخست در استراحت‌گاه فدک در حال اجرا است که می‌تواند جذابیتی خاصی برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: این بوستان مشتمل بر ساخت المان‌هایی با اقلام دورریختنی و بازیافتی است که فاز یک ساخته شده و فاز دوم نیز با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تاکید بر آموزش‌های ارائه شده به دانش‌آموزان برای توسعه تفکیک از مبدا و ترویج فرهنگ بازیافت، گفت: در این زمینه کارشناسان سازمان به طور مستمر برنامه‌های آموزشی و فرهنگ سازی را اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcgq79t.ak9734prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما