سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب : 36891
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

دنیا باید نظاره‌گر وحدت یکپارچه ملت در انتخابات باشد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باید در کنار یکدیگر باشیم و علاقه به حزب خاص را کنار بگذاریم تا همبستگی و وحدت میان خود را به دشمنان نشان دهیم.
دنیا باید نظاره‌گر وحدت یکپارچه ملت در انتخابات باشد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان دانشگاه صنعتی قم با اشاره به همجواری دانشگاه صنعتی قم با حوزه علمیه اظهار کرد: امید است ارتباطی شایسته و درخور میان این دانشجوها و طلبه‌ها شکل‌ گیرد تا از فضایل دینی و کمالات علمی همدیگر استفاده کنند.

وی افزود: مسئولیت دانشگاه صنعتی به دلیل همجواری با حرم حضرت معصومه(س) و حوزه علمیه بیشتر بوده و توقع ما نیز از این دانشگاه بیشتر است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه روحانیون و دانشجویان در قم با هم در ارتباط هستند، تصریح کرد: انتظارات مردم از ما به دلیل قرار داشتن در این شهر مقدس بیشتر است و باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: توجه به قرآن در دانشگاه‌ها ضروری است زیرا این کتاب راهنمای بزرگی برای همه امور و همه اشخاص است و کسانی که به آن متوسل می‌شوند را از دچار شدن به گمراهی و ظلمت مصون می‌دارد.

این مرجع تقلید وضعیت کشور در زمان شاه را مورد توجه قرار داد و گفت: قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ایران سراسر ظلم بود، کشور زیر سلطه اجانب قرار داشت و سرمایه‌های ملی به تاراج می‌رفت.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی دست بیگانگان از کشور کوتاه شده و ایران به‌عنوان یک نظام قدرتمند در عرصه جهانی مطرح‌ شده که همه این‌ها از الطاف الهی است.

آیت‌الله علوی گرگانی انتخابات را متعلق به همه مردم دانست و تصریح کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باید در کنار یکدیگر بوده و علاقه به حزب خاص را کنار بگذاریم تا همبستگی و وحدت میان خود را به دشمنان نشان دهیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب افزود: حضور حداکثری در انتخابات از خواسته‌های ایشان است که به امید خدا محقق می‌شود.

این مرجع تقلید رجوع به قرآن را ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: در این کتاب مقدس بارها به زینت داده شدن دنیا در چشم انسان اشاره‌ شده تا انسان را از گمراهی و گرفتار شدن به گناه بر حذر دارد.

وی افزود: ما در همه مراحل زندگی در مقام امتحان هستیم و نصایح قرآن برای سربلند شدن در این امتحانات لازم و ضروری است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به اینکه نفس اعمال دیدنی نیست، اظهار کرد: وجود پرده و حجاب مانع از دیده شدن نفس اعمال‌ شده و اگر این حجاب وجود نداشت خیلی‌ها از گناه روی‌گردان بودند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcgq79w.ak93y4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما