دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : 48591
منبع : خبرگزاری مهر
سوم و چهارم ماه رمضان؛

جشن بندگی روزه اولی‌ها در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: در سوم ماه مبارک رمضان پسران و در روز چهارم دختران روزه اولی مهمان سفره حضرت معصومه(س) خواهند بود.
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام صفر فلاحی ظهر دوشنبه در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ماه مبارک رمضان برگزار شد، با اشاره به اینکه برنامه ریزی‌های اجرایی ماه مبارک رمضان با دریافت رهنمودها و توصیه‌های مراجع عظام انجام شده است، اظهار کرد: اقامه نماز، بیان احکام، پاسخگویی به سؤالات شرعی در این ایام هم در حرم مطهر به شیوه ویژه‌تر از کل سال برقرار خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری جشن بندگی روزه اولی‌ها، افزود: در آغازین روزهای ماه رمضان جشن بندگی روزه اولی‌ها را خواهیم داشت، در سوم ماه مبارک رمضان پسرانی که برای بار اول روزه می‌گیرند و در روز چهارم ماه مبارک دختران روزه اولی مهمان سفره حضرت معصومه(س) خواهند بود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از اجرای ویژه برنامه سحرگاهان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: نمازهای صبح ماه مبارک رمضان با اقامه نماز توسط مراجع تقلید و علما برپا خواهد شد و علاوه بر این برنامه‌های قرآنی با رنگ و بوی ویژه‌تر از هر سال امسال نیز برنامه ریزی شده است.

وی افزود: برنامه «پیام حرم» شامل سخنرانی وبیان احکام هر روز قبل از نماز ظهر اجرا خواهد شد و نماز ظهر همه روزه به امامت آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) برپاخواهد شد.

حجت الاسلام فلاحی با تأکید بر اینکه امسال نیز هر روز بعد از نمازظهر و عصر سخنرانی دکتر رفیعی را خواهیم داشت، افزود: امسال این برنامه با رویکرد جدید و خاص‌تر اجرا می‌شود و علاوه بر این نکات تفسیری قبل از ترتیل قرآن ارائه خواهد شد.

تقدیر از چهره‌های ماندگار و اثرگذار

وی ادامه داد: همه روزه در برنامه ترتیل خوانی از چهره‌های ماندگار و اثرگذار که در عرصه‌های مختلف فرهنگی، فکری و اجتماعی تلاش کرده‌اند تقدیر می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه این محفل ترتیل خوانی هر روز در شبستان امام خمینی(ره) برپا می‌شود، افزود: برنامه ویژه ترتیل نوجوانان نیزبعد ظهرها برگزار خواهد شد وبا برنامه‌های ویژه‌ای تلاش می‌شود اطلاعات آن‌ها در خصوص قرآن کریم ارتقا یابد.

وی از شروع برنامه‌های شبانگاهی ازساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه خبر داد و افزود: امسال هم برنامه مناجات خوانی را خواهیم داشت و علاوه بر این جشن قرآنی ضیافت ویژه خانواده‌ها از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه در صحن فاطمی همراه با اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و اجرای مسابقه و روایت گری برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام فلاحی افزود: در نمایشگاه حرم مطهر در ضلع شرقی گنجینه علما و ستارگان حرم را خواهیم داشت، علاوه براین در حاشیه نمایشگاه ربیع القرآن نیز اجرای مسابقات متعدد، اهدای جوایز و پاسخ به سؤالات شرعی اجرایی خواهد شد.

وی از فعال بودن یکی از صحن‌های کتابخانه برادران در شب‌های ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: موزه آستان مقدس نیز تا ساعت ۲۳ باز خواهد بود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgqn9t.ak97y4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما