پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : 28511
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

طلاب در فضای مجازی حضور فعال‌تری داشته باشند

قم نيوز : قم نیوز: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: طلاب برای آشنایی جوانان با احکام اسلامی باید حضور فعال‌تری در فضای مجازی داشته باشند.
طلاب در فضای مجازی حضور فعال‌تری داشته باشند
به گزارش قم نیوز ، حمیدرضا کفاش صبح امروز در همایش سراسری تجلیل از ائمه جماعات مدارس کشور که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی برگزار شد با اشاره به تحولات کشور اظهار کرد: منشا تحولات کشور، دانش‌آموزان هستند.
 
وی افزود: حضور ائمه جماعات در مدارس سبب می‌شود تا یک گام به سمت جامعه اسلامی حرکت کنیم و ائمه جماعات در مدارس در امر تعلیم و تربیت، مسئولان مدارس را می‌توانند یاری و کمک کنند.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کشور با اشاره به اینکه تقدیر از ائمه جماعات وظیفه وزارت آموزش و پرورش است گفت: تقدیر از ائمه جماعات سبب تقدیر و تشکر از پروردگار می‌شود.
 
کفاش تصریح کرد: افرادی که از زحمات مردم تقدیر نکنند به طور قطع حمد و سپاس خداوند را نیز به جا نخواهند آورد که این امر نتیجه عدم یادگیری از سپاس فعالیت‌ها و نعمت‌های الهی است.
 
وی با اشاره به اینکه باید به دانش‌آموزان تقدیر کردن را آموزش دهیم گفت: آموزش شکر و سپاس از نعمت‌های الهی سبب احترام به والدین از سوی دانش‌آموزان می‌شود.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب دانش‌آموزان و دانشجویان شرم‌زده بودند که مکانی را برای اقامه نماز پیدا کنند و نماز بخوانند زیرا که افرادی آنان را دیوانه خطاب می‌کردند.
 
کفاش با اشاره به فعالیت‌های دشمنان گفت: امروز دشمن در تلاش است که جوانان را از احکام اسلامی دور کند که مسئولان و ائمه جماعات مدارس باید نسبت به این امر هوشیار باشند.
 
وی بیان کرد: متاسفانه امروز دشمنان اسلام و ایران برای ضربه زدن به کشور از مطالب مطرح شده در رسانه‌های کشور استفاده می‌کنند که این نشان‌دهنده ضعف رسانه‌های کشور است.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کشور با اشاره به اینکه باید قدردان نعمت‌های الهی باشیم گفت: غفلت از این امر سبب فراموشی نماز و دیگر احکام اسلامی می‌شود.
 
کفاش یادآور شد: در جامعه ایرانی افرادی وجود داشته‌اند که وضعیت مالی خوبی نداشتند اما در جامعه و در افکار عمومی تاثیر به سزایی داشتند که از جمله این افراد می‌توان به علامه طباطبایی و علامه محقق اشاره کرد.
 
وی با اشاره به اینکه انسان‌ها تشنه محبت هستند گفت: به هر نحوی باید جلسات تقدیر در ارگان‌های مختلف برگزار شود تا ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف با فعالیت بزرگان آشنا شوند که این یک امر یک مسئله تربیتی نیز به شمار می‌رود.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کشور تاکید کرد: دیده شدن زحمات بزرگان درخواست بالایی نیست، بنابراین در مراسم‌های مختلف باید مراسم تقدیر برگزار شود که برگزاری این گونه همایش‌ها تاثیر بسزایی در میان دانش‌آموزان و دانشجویان می‌تواند داشته باشد.
 
کفاش ابراز کرد: حضور ائمه جماعات در مدارس الگویی برای دانش آموزان است و تاثیر به سزایی در رشد و تربیت دانش‌آموزان خواهد داشت از همین رو نقش تربیتی مسئولان مدارس را در میان دانش آموزان نباید نادیده گرفت.
 
وی تصریح کرد: در برخی مواقع شاهد تقویت حسینیه‌ها و تکایا هستیم که امر سبب حضور کمرنگ مردم در مساجد می‌شود که مسئولان باید نسبت به این امر تامل بیشتری داشته باشند زیرا که امام خمینی (ره) معتقد بودند که مساجد سنگر انقلاب هستند و اگر این امر مورد غفلت واقع شود به طور قطع آسیب جدی خواهیم دید.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مردم باید احترام ویژه‌ای برای طلاب قائل باشند زیرا که دشمنان در تلاش برای تضعیف مقام روحانیون در جامعه هستند.
 
کفاش تاکید کرد: یکی از مهمترین هنرهای روحانیون برقراری ارتباط با نسل جوان به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان است.
 
وی با اشاره به اینکه تکنولوژی یک ظرف است به فعالیت سایت‌های مستهجن اشاره کرد و گفت: با این حال سایت‌های بسیاری نیز در زمینه احکام اسلامی و دین وجود دارد که برای آشنایی جوانان با احکام اسلامی طلاب باید حضور فعال‌تری در فضای مجازی داشته باشند.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: نصحیت زمانی بین مخاطبان اثر‌گذار خواهد بود که او شیفته فرد نصیحت کننده باشد و اگر این شیفتگی وجود نداشته باشد موعظه و نصحیت در بین جامعه مخاطب تاثیری نخواهد داشت.
 
کفاش با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: توهین به ساحت پیامبر اکرم (ص) به دلیل اسلام‌هراسی بود و دشمنان باید بدانند مسلمانان نسبت به این امر ساکت نخواهند ماند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcgqn9x.ak97q4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما