سه شنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب : 13111
مسچي تأكيد كرد:

تولید نرم‌افزار جامع حضرت معصومه(س) ضروری است

قم نيوز : قم نیوز: مدير ارتباطات بين الملل مركز کامپیوتری نور بر ضرورت تولید نرم افزاری جامع پیرامون معرفي حضرت معصومه(س) تأکید کرد.
تولید نرم‌افزار جامع حضرت معصومه(س) ضروری است
به گزارش قم نیوز، محسن مسچی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دست‌آوردهای آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه برپایی نمایشگاه در ایام نوروز و همچنین ایام شهادت حضرت زهرا(س) ابتکاری شایسته و قابل تقدیر است گفت: این نمایشگاه در زمینه اطلاع رسانی و آشنایی مردم با دست‌آوردهای آستان به خوبی عمل کرده است و با وجود اولین سال شکل‏گیری به نحو احسن توانسته به اهداف خود برسد.

وی انتشار ۲۰۰ عنوان کتاب در ارتباط با کودک و نوجوان، تبلیغات و اطلاع رسانی فعالیت‏های آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) و ارائه خدمات بخش فرهنگی و بین المللی را از نقاط قوت نمایشگاه عنوان کرد و گفت: بخش جالب این نمایشگاه غرفه خادمان حضرت معصومه(س) بود که نیاز به اطلاع رسانی داشت تا مردم و زائران با این بزرگواران و نحوه فعالیت آنان آشنا شوند.

مسچی ادامه داد: آستان مقدس می‏تواند از این فرصت به وجود آمده استفاده کند و با ارائه نرم افزارهای معرفی آثار بزرگان و مفاخری که در حرم حضرت معصومه(س) مدفون هستند، زائرانی را که به زیارت مشرف می‏شوند با کرامات و نحوه زندگی آنان آشنا کند.

مدير ارتباطات بين الملل مركز کامپیوتری نور در همین زمینه اشاره ای به نبودن نشاني از قبور علماي مدفون در صحن حرم حضرت معصومه(س) کرد و گفت: جای تاسف دارد که آستان مقدس حرم مطهر وقتی اقدام به برداشت برخی از سنگ‏های قبور کرد، نشانی برای اطلاع داشتن مردم نکرده و شایسته است که در اسرع وقت این کار انجام شود.

مسچی گفت: استان قم به بركت حضرت معصومه(س) موقعيت و جايگاه ويژه اي دارد؛ دهها امامزاده در اين استان هستند كه ضرورت دارد به مردم معرفی شوند.

وي افزود: آثار تاريخي و علماي قبل و بعد از اسلام قم كه همه وابسته به كريمه اهل‏بيت هستند، به سبب لزوم آشنايي مردم با سير تاريخ قم و فعاليت هاي حوزه علميه بايد به مردم ارائه شود.

مسچی با اشاره به اینکه تا کنون اقدامی برای تولید یک نرم افزار جامع در زمينه معرفي حضرت معصومه سلام‌الله علیها نشده است، گفت: ارائه دانش نامه حضرت معصومه(س) در قالب نرم افزار می‏تواند کمک بزرگی به شناخت مردم به شرح حال زندگانی این بانوی بزرگوار کند.

وي ارائه نرم افزارهاي كاربردي در چنين نمايشگاهي را لازم دانست و گفت: نرم افزارهاي موجود در نمايشگاه غالباً شامل مباحث سخنراني حرم مطهر يا مربوط به كودك و نوجوان هستند، آنچه لازم است ارائه کاربردی این دسته از نرم افزارهاست.

مدير ارتباطات بين الملل مركز نور در پايان برپایی نمایشگاه در جوار حرم مطهر را با بركت و مقدس برشمرد و گفت: آستان مقدس حضرت معصومه(س) می‌تواند از طريق این نمایشگاه در افزایش معارف مذهبی زائرین و مجاورین تأثیری بسزا داشته باشد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgqq9q.ak9wq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما