يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : 31111
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد؛

اجناس چینی عامل تعطیلی کارخانه های کشور

قم نيوز : قم نیوز: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر ضرورت ریشه یابی فرهنگی استفاده از کالاهای خارجی گفت: متاسفانه در پی واردات اجناس بی کیفیت و ارزان از چین شاهد تعطیلی کارخانه ها و بیکاری بسیاری از کارگران هستیم که باید با افزایش تولید داخلی این مشکل را بر طرف کنیم.
اجناس چینی عامل تعطیلی کارخانه های کشور
به گزارش قم نیوز، مفید کیانی نژاد، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر ضرورت ریشه یابی فرهنگی استفاده از کالاهای خارجی گفت: من فکر می کنم کسانی که متولیان فرهنگی هستند آن طور که باید و شاید نتوانستند در ترویج استفاده از کالاهای داخلی موفق باشند و این را برای مردم جا بیاندازند که اجناس داخلی مان این قدر بی کیفیت نیست که ما نیاز به کالاهای خارجی داشته باشیم. متاسفانه در پی واردات اجناس بی کیفیت و ارزان از چین شاهد تعطیلی کارخانه ها و بیکاری بسیاری از کارگران هستیم که باید با افزایش تولید داخلی این مشکل را بر طرف کنیم.

کیانی نژاد افزود: متاسفانه تبلیغات وسیعی که برای کالاهای خارجی شده، باور مردم ما را تغییر داده و اگر کالای خارجی که از کالای تولید داخل کیفیت پایین تری داشته باشد، باز مورد اقبال مردم قرار می گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص ضرورت فرهنگ سازی و تشویق مردم به استفاده از تولیدات داخلی گفت: اگر بخواهیم فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی و در راستای آن اقتصاد مقاومتی را جا بیاندازیم باید برای کالا ها و اجناس خودمان اهمیت و ارزش قایم شویم. حتی اگر کالای مملکت خومان نسبت به کالای خارجی آن کیفیت لازم را نداشته باشد باید سعی کنیم تا با افزایش کیفیت از سوی تولید کننده و استفاده از سوی مردم، برای اجناس خودمان اهمیت قایل شویم. وقتی که کالای خارجی در داخل طالب نداشته باشد طبیعی ست که کم کم از بازار های ما جمع خواهد شد و در این صورت خود به خود جلوی کالای خارجی گرفته می شود.

کیانی نژاد به کیفیت کالاهای داخلی اشاره کرد و افزود: در برخی از جاها که می بینیم کالاهای داخلی آن طور که می بایست کیفیت نداشته و مردم را به سمت کالاهای خارجی سوق می دهد، باید تجدید نظر کرده و اجناس با کیفیت تری تولید کنیم. مسئولان ما این مسئله را جا بیاندازند و از تولید کننده بخواهند که محصولی با کیفیت بهتر تولید کنند و اگر کالاهای ما آن کیفیت و استاندار لازم را نداشت با در نظر گرفتن شرایط موجود با تولید کننده آن کالا برخورد شود.

وی به ریشه های تاریخی و فرهنگی استفاده از کالاهای خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: قبل از انقلاب، رژیم گذشته به نوعی مردم را به استفاده از کالاهای خارجی و غربی تشویق کرده و وانمود می کرد که ما به خارج نیازمندیم و اگر غرب نباشد همه ی ما تلف شده و از بین می رویم. اما در نظام جمهوری اسلامی موضوع کاملا برعکس است و درست در مقابل طرز تفکر نظام شاهنشاهی قرار دارد. مد گرایی و ترویج کالاهای خارجی آن چیزیست که کشورهای سلطه گر خواهان آن هستند و ما باید با حمایت از تولید داخلی با این موضوع مقابله کنیم. متاسفانه ما هنوز نتوانستیم اقتصاد مقاومتی را برای مردم جا بیاندازیم و بگوییم که لازمه اقتصاد مقاومتی چیست. اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، مردم از تولیدات داخلی حمایت کرده و دیگر نیازی به کالاهای خارجی مشابه نخواهیم داشت.

کیانی نژاد با بیان اینکه واردات بی رویه باعث تعطیلی کارخانه های بسیاری در داخل کشور شده است، تصریح کرد: با واردات برخی از کالاهای چینی که در داخل هم مشابه آن را داشته ایم، متاسفانه شاهد بیکاری بسیاری از کارگران هستیم. به عنوان مثال در حوزه انتخابیه خود من و در شهرستان ساوجبلاغ، کارخانه فخر ایران که در بیست سال پیش حدود ۴ هزار و پانصد کارگر داشت، رفته رفته به خاطر بی توجهی برخی از مسئولان تعطیل شده است. یا کارخانه مقدم که بهترین و با کیفیت ترین محصولات پارچه را تولید می کند و حتی صادرات هم داشته است در حال حاضر به خاطر بی توجهی ها تنها حدود ۱۳۰ کارگر دارد در حالی که در گذشته بیش از ۱۶۰۰ کارگر در این کارخانه به کار مشغول بودند. اگر به این کارخانه نشود کم کم آن هم به تعطیلی کشیده خواهد شد.

#ایرانی_ایرانی_بخر

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgqq9w.ak9qq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما