پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : 30491
در دیدار با وعاظ و خطبای کشور مطرح شد،

توصیه‌های آیت‌الله علوی گرگانی مبنی بر اهمیت تبلیغ دین در ماه رمضان

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان با بیان اهمیت امر تبلیغ در اسلام گفت: فرد عالم با عمل خود نقش مهمی در جامعه دارد و عمل نکردن فرد عالم جامعه را به سمت پرتگاه می‌برد.
توصیه‌های آیت‌الله علوی گرگانی مبنی بر اهمیت تبلیغ دین در ماه رمضان
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی صبح امروز در دیدار با جمعی از وعاظ و خطبای کشور با اشاره به اهمیت مسئله تبلیغ در ماه رمضان اظهار داشت: این مسئله آن‌قدر مهم است که خداوند متعال در قرآن کریم خشیت را در کنار تبلیغ آورده است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: باید وعاظ و خطبا در لباس روحانیت جوابگوی خداوند در روز قیامت باشند و مسئله تبلیغ احیاء و زنده کردن مرده است.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به روایتی در ارتباط با اهمیت مسئله تبلیغ گفت: باید گفت بهترین چیزی که انسان به دنبال آن می‌رود دین است و موعظه دل انسان را زنده می‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: انسان باید ابتدا دل خود را زنده کند و سپس به موعظه و احیاء دل انسان‌های دیگر بپردازد و موعظه زمانی اثرگذار است که از دل بیرون بیاید و نباید در این امر کاهلی کرد.

وی با تأکید بر اهمیت نقش عمل وعاظ در جامعه گفت: فرد عالم با عمل خود نقش مهمی در جامعه دارد و عمل نکردن فرد عالم جامعه را به سمت پرتگاه می‌برد.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: انسان از سرانجام کار خود بی‌خبر است و باید در این راه سخت و دشوار به کمک یک همراه طی طریق کرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان افزود: هر چیزی بهاری دارد و بهار تبلیغ ماه مبارک رمضان است و بهترین ماه رمضان برای تبلیغ است چراکه ماه رمضان ماهی است که از همه جهت دل‌ها آماده پذیرش و دریافت معارف دینی است.

وی گفت: امام زمان (عج) فرموده‌اند با ورع و اجتهاد ما را یاری کنید و باید حضرت را تنها نگذاشت.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgqt9w.ak9zy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما