شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : 31751
منبع : روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم

مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم "قاسم غریب" در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید گلستانی مدافع حرم حضرت زینب(س)، پاسدار شهید "قاسم غریب" جمعه شب در حسینیه امام خامنه ای گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد.
مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم "قاسم غریب" در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، در مراسم گرامیداشت شهید قاسم غریب که با حضور جمع زیادی از جوانان ولایی و مردم شهید پرور قم، گروهی از خادمان حرم کریمه اهل بیت(س)، عزاداران هیئت محبین اهل بیت(ع) و زائرانی از استان گلستان و شهر گرگان برگزار شد، حجت الاسلام احمد پناهیان از اساتید حوزه و از پیشکسوتان دفاع مقدس به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به مضامین آیه "من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه..." گفت: ایمان واقعی تنها به داشتن فضیلت های ظاهری نیست بلکه به "وفای به عهد" است که خداوند از آن به "اولئک هم المومنون حقا" تعبیر می فرماید و شهدا از زمره مومنان واقعی بودند که به عهد خود وفا کردند.

پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از تلاش های صادقانه تیم مذاکره کننده ابراز داشت: مردم ما با استقامت خویش و توان هسته ای خود، هستی استکبار جهانی را به بازی می گیرند و هیچگاه در مقابل آنان، ارزش های خود را معامله نمی کنند.

در این مراسم که با همکاری سپاه و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزار شد، رضا حافظی جانشین فرمانده سپاه استان قم نیز حضور داشت؛ مهدی فروغی قاری بین المللی کشور مراسم را با آوای ملکوتی و زیبای قرآن کریم متبرک کرد و حاج مهدی سلحشور نیز در پایان مراسم به نوحه خوانی در وصف شهدا پرداخت. همچنین در ابتدای این مراسم، کلیپی از نوحه خوانی و ذکر توسل این شهید در سوریه پخش گردید.

پاسدار شهید قاسم غریب، اصالتا اهل روستای سیدمیران گرگان بود. خانواده همسر وی اهل قم هستند و این شهید بزرگوار نیز چند سالی در قم ساکن بود. وی چندی پیش در سوریه به دست تروریست های تکفیری به شهادت رسید و مراسم باشکوه تشییع و تدفین وی به عنوان سومین شهید مدافع حرم استان گلستان، در شهر گرگان برگزار شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgqu9w.ak9qn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما