دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : 25721

آیت الله شب زنده دار الگوی اخلاق و تقوا بود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه، آیت الله شب زنده دار(ره) را الگوی اخلاق و تقوا معرفی کرد و گفت: ایشان مورد اعتماد و احترام امام(ره) و مقام معظم رهبری و مدافع نظام و انقلاب بود.
آیت الله شب زنده دار الگوی اخلاق و تقوا بود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، شامگاه یک‌شنبه، در مراسم بزرگداشت آیت‌الله شب‌زنده‌دار(ره)، در مسجد اعظم قم، ایشان را الگوی اخلاق و تقوا معرفی کرد و گفت: آیت‌الله شب‌زنده‌دار به خدا و معاد ایمان قلبی داشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، به کسب علم و اخلاق این روحانی مجاهد در محضر بزرگان حوزه اشاره کرد و افزود: حضرات آیات بروجردی(ره)، امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی(ره)، بهجت(ره)، اراکی(ره) و بهاء‌الدینی(ره) از جمله اساتیدی بودند که مرحوم شب‌زنده‌دار در محضر آنها کسب علم و اخلاق کرد.

مدیر حوزه های علمیه، این عالم ربانی را از پایه‌های علمی و اخلاقی حوزه معرفی کرد و ابراز داشت: آیت الله شب زنده دار کسی بود که علم و اخلاق در او تجلی یافته بود.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه با بیان این که آیت‌الله شب‌زنده‌دار همواره به دنبال انجام تکلیف بود، یادآور شد: این عالم فقید همواره به فکر انجام تکلیف و وظیفه بود و نتیجه این کار، تربیت تهذیب نفس و به یادگار گذاشتن فرزندانی پاک و صالح شد.

آیت الله حسینی بوشهری، احترام به بزرگان را از دیگر ویژگی های اخلاقی آیت الله شب زنده دار برشمرد و گفت: الگوبرداری طلاب از رفتارهای این عالم ربانی از ضروریات است.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله شب زنده دار مورد اعتماد و احترام حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود و متن پیام رهبر فرزانه انقلاب گواه این ادعاست.

امام جمعه قم، به دلدادگی آیت‌الله شب‌زنده‌دار به نظام و انقلاب اشار کرد و تصریح کرد: اگر فردی در ارتباط با انقلاب مطلب نادرستی را بیان می‌کرد، ایشان به روشنگری می‌پرداخت و همیشه همراه و مدافع انقلاب بود.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به نقش این عالم فرزانه در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: ایشان دست طلاب و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را می‌بوسید و آنها را در این مسیر دلگرم می نمود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که وقتی این‌گونه افراد از دنیا بروند، حوزه‌های علمیه و طلاب به سوگ خواهند نشست، تصریح کرد: فروتنی این استاد بزرگ از دیگر سجایای اخلاقی ایشان بود، تا جایی که هیچ گاه راضی نشدند تا از او تجلیل به عمل آید.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تقوای مرحوم آیت الله شب زنده دار، ابراز داشت: ایمان به آیات قرآن کریم را یکی از صفات مؤمنان است. این افراد آیات الهی را قبول دارند و در برابر قدرت خداوند بدون هیچ تردیدی تسلیم خواهند شد و اراده‌ای جز اراده خداوند تبارک و تعالی نخواهند داشت.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: از جمله ویژگی های مؤمنان دوری جستن از شرک است، بسیاری از افراد دچار شرک خفی‌ شده‌اند، ولی افراد با ایمان واقعی حتی شرک خفی نیز ندارند و به تمام وظایف فردی و اجتماعی خود پایبند بوده و در دل‌هایشان ترس و خوف از خدا دارند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: آنچه در سیره و منش آیت الله شب زنده دار وجود داشت، الگوی درستی از ایمان و رفتار مؤمنانه بود که لازم است ترویج چنین روحیه ای در میان طلاب مورد اهتمام باشد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در این مراسم آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی و آیات علی جنتی، دبیر شورای نگهبان، محمدتقی مصباح یزدی، محسن خرازی، محمد یزدی، سید محمود هاشمی شاهرودی، مقتدایی، ابراهیم امینی، سید هاشم حسینی بوشهری، سید احمد خاتمی، محمد غروی، شاه آبادی،‌ کریمی جهرمی، مدرسی یزدی،‌ محفوظی، علوی بروجردی، گرامی و محسن اراکی حضور داشتند.

نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تنی چند از اعضای خبرگان رهبری، اساتید حوزه و دانشگاه، استاندار قم، مسؤولان استانی و لشگری، طلاب و عموم ارادتمندان فقه و فقاهت از دیگر شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

در این مراسم، پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم و مداحی مداحان اهل بیت علیهم السلام، پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت ارتحال مرحوم آیت الله شب زنده دار(ره) قرائت شد.

خاطرنشان می شود، پیکر مرحوم آیت الله حاج شیخ حسین شب زنده دار(ره)، عصر روز گذشته پس از تشییع از مسجد امام حسن عسگری(ع) تا حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و اقامه نماز توسط آیت الله العظمی مکارم شیرازی، در رواق شهید مطهری حرم مطهر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgqu9x.ak9nx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما