شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب : 36341
در دیدار رئیس سازمان دارالقرآن الکریم مطرح شد:

گلایه آیت‌الله جوادی آملی از چاپ قرآن با خط عثمان طه

قم نيوز : قم نگار: آیت‌الله جوادی آملی بعدازظهر شنبه در دیدار مهدی قره شیخ‌لو رئیس دارالقرآن الکریم کشور، حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و تعدادی از فعالان برجسته قرآنی اظهار داشت که خواندن و نوشتن قرآن کریم با خط عثمان طه برای بسیاری از افرادی که می‌خواهند قرآن را آموزش ببینند دشوار است.
گلایه آیت‌الله جوادی آملی از چاپ قرآن با خط عثمان طه
به گزارش قم نگار، آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی بعدازظهر شنبه در دیدار مهدی قره شیخ‌لو رئیس دارالقرآن الکریم کشور، حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و تعدادی از فعالان برجسته قرآنی اظهار داشت که خواندن و نوشتن قرآن کریم با خط عثمان طه برای بسیاری از افرادی که می‌خواهند قرآن را آموزش ببینند دشوار است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خط نستعلیق، عروس خط‌هاست، گفت: در مسابقات بین المللی بهتر است این نکته جا بیفتد که اگر خطاطان هر کشوری خواستند برابر خط خوانا و زیبای خود، قرآن را بنویسند مانعی نباشد.

وی در بیان صفات ثبوتیه قرآن کریم گفت: خواندن قرآن کریم، آسان است ولی فهمیدن آن بسیار سخت است. قرآن، وزین و نفس‌گیر و دلپذیر است، به گونه‌ای که وقتی بر پیامبر نازل می‎شد آن حضرت احساس خستگی می‌کردند.

آیت‌الله جوادی آملی به بیان آثار سلبی قرآن کریم پرداخت و تاکید کرد: قرآن کریم، سبک و بی‌مغز و خفیف و دشوار نیست. قرآن سنگین است ولی دشوار نیست و آسان است ولی سبک نیست. بنابراین چنین کتاب دلپذیر را بچه‌ها می‌فهمند و می‌پذیرند، اما با خط عثمان طه به زحمت می‌فهمند و می‌خوانند.

این مرجع تقلید با اشاره به ادعای سعودی‌ها که در چاپ قرآن کریم، خود را برتر می‌دانند، اظهار داشت: آنها چون به حرمین شریفین نزدیک هستند و قرآن چاپ می‌کنند، خود را به آنها وابسته می‌دانند، در حالی که دستشان خالی است.

مفسر بزرگ قرآن کریم تصریح کرد: قرآن ترجمه شده با زبان فارسی در کتابخانه مدینه موجود است و باید این را جا انداخت که هر ملتی می‌تواند قرآن کریم را طبق زبان و فرهنگ خود نگارش کند، به گونه‌ای که خواندن آن یکی باشد.

در ابتدای این دیدار مهدی قره شیخ‌لو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور و حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گزارشی از فعالیت‌های قرآنی ارائه کردند.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcgqw9w.ak93t4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما