پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : 29231
وزیر جهاد کشاورزی در قم:

پرورش آبزیان در کشور با استفاده از تکنولوژی‌های برتر گسترش می‌یابد

قم نيوز : قم نیوز: وزیر جهاد کشاورزی با تاکید براینکه آبزی پروری در کشور ظرفیت‌های بالایی دارد، گفت: ما باید به بحث پرورش آبزیان در آب دریا توجه داشته باشیم و با بهره گیری از لوله‌های پلی اتیلن و تور، پرورش آبزیان را گسترش دهیم.
پرورش آبزیان در کشور با استفاده از تکنولوژی‌های برتر گسترش می‌یابد
به گزارش قم نیوز، محمود حجتی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه پرورش آبزیان در شریف آباد قم با اشاره به محدودیت منابع آبی در کشور اظهارداشت: با محدودیت‌های منابع آبی مواجه هستیم و این موضوع همواره برای ما و گذشتگان وجود داشته در گذشته این منابع را به ما تحویل داده‌اند و ما باید این منابع را نیز به آیندگان بدهیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اگر محدودیتی وجود دارد آن را به عنوان فرصت تلقی می‌کنیم افزود: اینکه آستان مقدس در این زمینه ورود کرده‌اند و در حال ساخت و نظارت بر چگونگی استفاده از منابع آبی هستند اقدام قابل تقدیری است.

وی با اشاره به اینکه آبزی پروری در کشور ظرفیت‌های بالایی دارد عنوان کرد: در دهه‌های آینده حاصل کار ما نمود پیدا می‌کند؛ ما باید بحث پرورش آبزیان در آب دریا را مورد توجه قرار دهیم و با بهره گیری از لوله‌های پلی اتیلن و تور، پرورش آبزیان را گسترش دهیم.

حجتی با بیان این مطلب که امروز بشر به دانش بهره گیری از منابع آبی رسیده و زنجیره‌های آن را ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: چگونگی مصرف آب بحثی است که باید در روش‌های انتقال آب از هدررفت آن جلوگیری کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه آبیاری قطره‌ای تنها تکنولوژی موجود نیست و باید برای انتقال از تمام ظرفیت‌ها استفاده و از هدررفت آب ممانعت کنیم، تصریح کرد: از همین منابع آبی موجود باید بیشترین بهره برداری را داشته باشیم و از خدا می‌خواهم به ما توفیق دهد تا مملکتمان را به خوبی بسازیم و آینده پررونقی در پیش رو داشته باشیم.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcgqx9x.ak9yw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما