چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : 21941

دیدار شهردار و اعضای شورای شهر قم با اندیشمندان اتریشی

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم و برخی از اعضای شورای شهر قم صبح امروز با اندیشمندانی از کشورهای اتریش و آلمان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
دیدار شهردار و اعضای شورای شهر قم با اندیشمندان اتریشی
به گزارش قم نیوز، جمعی از اندیشمندان اتریشی که به قم سفر کرده‌اند در آخرین روزهای سفر خود به قم با حضور در شهرداری قم با محمد دلبری شهردار قم و حجت الاسلام آتش زر رئیس شورای شهر قم دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

شهردار قم در این دیدار با اشاره به اینکه از حضور شما در شهر قم بسیار خرسند هستم اظهار کرد: امیدوارم این سفر برای آشنایی شما با اسلام و مذهب شیعه مفید باشد.

دلبری گفت: شهر قم مذهبی‌ترین شهر جمهوری اسلامی ایران است و با توجه به حوزه‌های علمیه که در آن وجود دارد و طلاب بسیار زیادی که در آن مشغول به تدریس هستند آن را به یک شهر بین المللی تبدیل کرده است.

رئیس شورای شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اینکه دین اسلام یک دین کاملا فرهنگی است افزود: پیامبر گرامی اسلام اولین قرارداد‌های خود را با یهودیان بست و در مقابل پیامبر تعهد کردند که امنیت مردم را در اطراف شهر یهود فراهم کنند.

آتش زر با اشاره به اینکه مسیحیان یمن به نزد پیامبر گرامی اسلام آمدند عنوان کرد: رسول خدا آن‌ها را دعوت به اسلام کرد و آن‌ها را به عنوان شهروند پذیرفت و برای آن‌ها حقوقی قائل شد.

رئیس شورای شهر قم با اشاره به اینکه در طول تاریخ مسلمانان با قوم یهود زندگی مسالمت آمیزی داشته‌اند تصریح کرد: جنگ‌هایی هم اگر اتفاق افتاده بر اساس زیاده خواهی قدرتمندان آن‌ها بوده است زیرا اسلام برای توسعه نیاز به فشار و جنگ ندارد.

در این دیدار هدایایی فرهنگی از طرف شهرداری قم به اندیشمندان اتریشی اعطا شد.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcgqy9x.ak9qt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما