چهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : 29961
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان قم:

خود سازی فردی در اعتکاف باعث خودسازی جامعه می شود

قم نيوز : قم‌نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نوراستان قم گفت: وقتی فرد فرد جامعه در این فضای معنوی خود را بسازند قطعا در خودسازی جامعه تاثیر بسزایی دارد.
خود سازی فردی در اعتکاف باعث خودسازی جامعه می شود
حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا ضمیری بابیان اینکه خود سازی فردی در اعتکاف باعث خودسازی جامعه می شود، می گوید: مراسم اعتکاف آثار اخلاقی و معنوی خاصی برای فرد و جامعه دارد.

به عقیده وی با شرکت در این مراسم و خود سازی معنوی و اخلاقی تک تک افراد جامعه، می توان شاهد یک جامعه اخلاقی و معنوی باشیم.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نوراستان قم وقتی فرد فرد جامعه در این فضای معنوی خود را بسازند قطعا در خودسازی جامعه تاثیر بسزایی دارد.

ضمیری معتقد است: فضای معنوی اعتکاف باعث ارتباط بیشتر فرد با خدا می شود ودل را دارای نشاط و به دنبال آن با ساختن دل رفتارها هم الهی می شود، که با اخلاقی شدن رفتارهر فرد به نوعی باعث فرهنگ سازی در فضای معنوی جامعه می شود.

وی یادآوری می کند: انسان معتکف سه روز در مسجد که بهترین مکان عبادت برای خداوند است معتکف می شودمی گوید: و نیت می کند که از مسجد خارج نشود، این نیت باعث پیوند قلبی با خدا می شود تا گناه نکند ودائما به ذکرخدا ونماز وعبادت مشغول باشد.

اعتکاف تمرینی برای بندگی خداوند


به عقیده عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نوراستان قم این سه روز می تواند تمرینی برای بندگی خداوند و ماندگاری روحیه معنوی در راستای بهبود فضای جامعه باشد.

ضمیری ادامه می دهد: ارتباط سه روزه با خدا باعث ماندن حالت بندگی وآثارعبادت در طول سال می شودکه این خود در خودسازی جامعه کمک چندانی می کند.

وی می گوید: جوان ها که قشر مهم جامعه و از فطرت پاک و سالمی برخوردار هستند وهنوزغرق درتعلقات دنیوی ومادی نشده اند با حضور در مراسم باشکوه معنوی اعتکاف می توانند به دنبال خود سازی خود جامعه رانیز بسازند.

دین پیامبر دین آسانی است


عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان قم بابیان اینکه روحانیون واساتید دانشگاه باید با جوان ها بتوانند ارتباط برقرار کنند و باعث شوند جوانان جذب مراسم معنوی اعتکاف شوند، خاطرنشان می کند: روحانیون در جمع جوانان در مراسم اعتکاف ،اسلام را یک دین خشن وترسناک جلوه ندهند وبا تکیه به این روایت که "دین پیامبر دین آسانی است " بتوانند با جوان ها ارتباط دوستانه ای برقرار کنند.

به گفته ضمیری اسلام را برای جوانان نیاید سخت بگیریم و سخت معرفی کنیم همه ی ما خطاها وگناهانی داریم اما نباید کاری کنیم که با رفتارما روحانیون، جوان ها از خدا و اسلام زده بشوند، اسلام را با روی خندان وبانشاط به جوانان معرفی کنیم.

آن گاه وقتی جوان خودش معنویت و ارتباط را درک کند جذب اسلام خواهد شد معنویت فطرت انسان را روشن و باعث بازشدن دل می شود.

وی اسلام را دین محبت و همدلی می داند و می گوید: مراسم اعتکاف و فضای آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است که می تواند در فضای کل جامعه موثر باشد.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcgqy9x.ak9y34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما