قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام رسول جعفریان در کانال شخصی خود در تلگرام، ماجرای مسلمان شدن همسر مرحومه دکتر #مریم_میرزاخانی را از قول آیت الله مدرسی طباطبایی روایت کرده است که در زیر می خوانید:
رسول جعفریان: #مریم_میرزاخانی به مذهب دلبستگی عمیق و حقیقی داشت / همسر وی با علم وتحقیق مسلمان شد
رسول جعفریان: #مریم_میرزاخانی به مذهب دلبستگی عمیق و حقیقی داشت / همسر وی با علم وتحقیق مسلمان شد
به گزارش قم نیوز، فوت مرحومه دکتر #مریم_میرزاخانی سبب آشکار شدن لایه‌های مختلف زندگی شخصی، علمی و مذهبی وی شده است. در همین راستا حجت الاسلام رسول جعفریان در کانال شخصی خود خبر از اسلام آوردن همسر این بانوی دانشمند داده است و از قول یکی از علمای شیعه، این ماجرا را نقل کرده است که در زیر می خوانیم:

* رسول جعفریان در کانال شخصی خود نوشت:

🔸توضیح زیر را آقای دکتر حسین مدرسی طباطبائی ـ استاد دانشگاه پرینستون ـ در باره اسلام آوردن شوهر خانم مرحومه مریم میرزا خانی نوشته اند. استاد که این مطلب  را که ایشان در پاسخ به سوالی در این زمینه نوشته اند، به ایمیل بنده فرستادند.

🔸سلام علیکم - همسر ایشان مدتی پیش از ازدواج به اسلام گرویده بود. در دوره ای که پوست داک دانشگاه پرینستون بود روزی به دفتر من آمد و سؤالاتی در باب اسلام داشت. به روال همه موارد مشابه، دو مجموعه پر حجم از درس های پیشین خود در عقائد و حقوق اسلام به او دادم و از او خواستم به دقت و منتقدانه بخواند و انتقادات و نظرات خود را، از ساده ترین تا خشن ترین و سهمگین ترین، صادقانه با من در میان بگذارد. چنین کرد و مدتی عصرها ساعت چهار و نیم که درسم تمام می شد به دفتر من می آمد و صحبت می داشتیم. از بهترین و مهذب ترین دانشمندان جوانی بود که در طول سی و پنج سال خدمت در این دانشگاه دیده ام. عاقبت به قائد توفیق و نورانیت پیامبر اکرم به اسلام تشرف یافت. شهادت اسلام او را خود به خط و امضاء خویش نوشتم. مفتخرم که زمینه ساز ازدواج او با مریم بودم

🔸مریم به مذهب دلبستگی عمیق و حقیقی داشت. او کسی نبود که کاری بدون رعایت دقیق موازین شرع کند. تنها مسأله پوشش موی سر بود که بر آن مستمسکی شرعی داشت . شاید من با آن نظر موافق نبودم اما او با خدای خود و با پیامبر و خاندان گرامی او راهی دیگر داشت . خدایش در سایه رحمت واسعه خود جای دهاد
 مریم به پاکی فرشتگان بود. داغ او بر دلم سنگینی می کند. چه توانم کرد؟ الحکم لله

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcgqz9n.ak9qz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما