پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : 959
حجت الاسلام والمسلمین واعظی:

تحول در حوزه لازمه پاسخگویی به انتظارات است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: کشور در عرصه‌های مختلف از حوزه انتظار دارد و برآورده کردن این انتظارت نیازمند تحول یا همان هم‌ساز شدن با اقتضائات محیطی است.
تحول در حوزه لازمه پاسخگویی به انتظارات است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی در مراسم تودیع و معارفه معاونین پژوهش و فناوری اطلاعات و آموزشی فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم (ع) که با حضور اساتید و هئیت علمی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به حقیقت پل صراط اظهار کرد: آنچه از آیات و روایات اسلامى استفاده مى‌شود، این است که صراط پلى است بر روی دوزخ در مسیر بهشت که نیکان و بدان بر آن وارد مى‌شوند، نیکان به سرعت از آن مى‌گذرند و به نعمت‌هاى بى‌پایان حق مى‌رسند و بدان سقوط کرده، سرازیر دوزخ مى‌شوند!

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حدیثی نبوی مجوز ورود افراد به بهشت را ولایت علی بن ابیطالب(ع) ذکر کرد و افزود: بدون شک ارتباط با پیغمبر اکرم (ص) و خاندان اهل بیت (ع)مى‌تواند عبور از این مسیر را آسان سازد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه و ظرفیت‌های علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) اشاره و عنوان کرد: به برکت تلاش‌های اساتید و مسئولان این دانشگاه امروز این مرکز دارای جایگاه والایی در عرصه علمی کشور است که ما باید با خدمت صادقانه قدر این نعمت را دانسته و موجب خشنودی حضرت حق و اهل بیت(ع) شویم.

وی فعالیت اساتید توانمند در این دانشگاه را موجب بالا رفتن انتظارات از آن دانست و گفت: دانشگاه باقرالعلوم(ع) با ظرفیت که دارد باید برخی از توانمندی‌های حوزه را در راستای رفع نیازهای جامعه بسیج کند.

واعظی با بیان اینکه برآورده کردن نیاز‌های جامعه نیازمند تحول در ابعاد مختلف است، تصریح کرد: آنچه موجب ماندگاری و پویایی هر مجموعه‌ای می‌شود بحث تحول است که این امر در حوزه نیز در طول سالیان گذشته مورد تاکید علما بوده و هست.

وی با اشاره به فرارسیدن سالگرد سفر پر برکت مقام معظم رهبری به قم عنوان کرد: محور رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این سفر پر خیر و پرکت، تاکید بر بحث تحول بود که البته در این زمینه اقداماتی نیز انجام شده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی تحول در حوزه را یک امری ضروری دانست و تاکید کرد: امروز کشور ما در عرصه‌های مختلف علمی، اخلاقی از حوزه انتظار دارد و برآورده کردن این انتظارت نیازمند تحول یا همان هم ساز شدن با اقتضائات محیطی است که باید اهتمام ویژه به آن داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش پایانی سخنان خود تحقق تحول را نیازمند نیاز‌سنجی در همه عرصه‌ها دانست و گفت: پس از شناسایی نیازها باید در راستای رفع آنها گام برداشت که امروز برخی از گرو‌های علمی دانشگاه باقرالعوم(ع) در این مسیر گام برداشته و امید است تا دیگر گرو‌های علمی نیز در این عرصه ورود کنند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcgry9y4ak9n.pra.html
نام شما
آدرس ايميل شما