سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : 26874

ضرورت بهره گیری از ظرفیت حوزه ی علمیه در مبارزه با مواد مخدر

قم نيوز : قم نیوز: وزیر کشور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت حوزه ی علمیه در مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.
ضرورت بهره گیری از ظرفیت حوزه ی علمیه در مبارزه با مواد مخدر
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری قم دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم با بیان اینکه شهر قم مرکز تلالو معنویت، اخلاق، دین مداری و عالم پروری است گفت: قم باید الگوی کشور در سلامت اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر باشد.
وی با اشاره به آسیب هایی که مواد مخدر وارد می کند بر ضرورت تلاش جهادی مسئولان در این زمینه تاکید کرد و افزود: در مبارزه با مواد مخدر نباید به ماموریت اداری بسنده شود و باید به این موضوع از منظر انسانی و اجتماعی نگاه کنیم.
وزیر کشور با بیان اینکه ریشه ی بسیاری از آسیب های اجتماعی همچون طلاق، دزدی و بزهکاری اعتیاد است گفت: اگر در مقابله با معضل اعتیاد با موفقیت عمل کنیم، قوام و پایداری زندگی شهروندان تضمین خواهد شد.
دکتر رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به اینکه علارغم تلاشهای نهادهای ترک اعتیاد، در بهترین شرایط درمانی تنها ۳۰ درصد معتادان موفق به ترک اعتیاد می شوند بر ضروری پیشگیری از این پدیده ی شوم تاکید کرد و افزود: بهترین روش این است که از ظرفیت مردم بهره گرفته شود.
وی تاثیر نهادهای دینی در مقابله با مواد مخدر را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: باید ضمن تبیین ابعاد اعتیاد به مواد مخدر برای حوزویان از ظرفیت ایشان در مبارزه با مواد مخدر استفاده کنیم.
مقام عالی وزارت کشور همچنین با تاکید بر ضرورت مبارزه ی جدی با دانه درشت های قاچاق مواد مخدر گفت: در سیاست های کلی مبارزه با مواد مخدر که در سال ۱۳۸۵ توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، بر مبارزه با بنیان های اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر تاکید شده است.
حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش نیز در این جلسه با بيان اينكه تلاش معاونت سیاسی از آغاز به کار گسترده و جدی بوده است گفت:مجموعه ی دستگاه های قضایی و انتظامی نيز با جدیت وارد عمل شده و اقدامات خوبی انجام داده اند.

وی نرخ کاهش مصرف مواد مخدر در استان را قابل قبول دانست و افزود: مسئولان استان به این نرخ قانع نبوده و در جهت ریشه کن کردن کامل مواد مخدر تلاش می کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgt79x.ak93u4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما