جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۶
کد مطلب : 50534
منبع : خبرگزاری فارس
دبير انجمن علمي ارتباطات و تبليغ حوزه علميه مطرح كرد

ضرورت تحقيق در زمينه فقه رسانه و فقه فضاي مجازي

قم نيوز : قم نيوز: دبير انجمن علمي ارتباطات و تبليغ حوزه علميه گفت: فقه رسانه، فقه ارتباطات و فقه فضاي مجازي به عنوان دغدغه رهبري و مراجع مطرح است بنابراين در نظر داريم اين موضوعات را بين اساتيد و پژوهشگران نهادينه كنيم تا بتوانند تحقيق و پژوهش در زمينه اين موضوعات داشته باشند.
ضرورت تحقيق در زمينه فقه رسانه و فقه فضاي مجازي
ضرورت تحقيق در زمينه فقه رسانه و فقه فضاي مجازي
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود مرتضوی هشترودی امروز با اشاره به دریافت مجوز انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه از سال 93 اظهار کرد: انجمن نزدیک 80 نشست علمی برگزار کرده و در برگزاری نزدیک 40 تا 50 نشست علمی با مراکز دیگر مشارکت داشته است.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک 20 کارگاه مختلف برای طلاب و دانشجویان علاقه‌مند به حوزه ارتباطات، تبلیغ و رسانه و فرهنگ از سوی انجمن برگزار شده است.

دبیر انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه با بیان اینکه پنج کمیته ارتباطات، رسانه، فرهنگ، هنر و تبلیغ در انجمن فعال است گفت: برخی اعضا در این کمیته‌ها به عنوان بخش علمی فعالیت دارند و ماهیانه یک نشست علمی برگزار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های بلند، میان و کوتاه مدت برای فعالیت انجمن تعریف شده سعی می‌شود مراکز و نهادهای همسو شناسایی شوند تا در برنامه‌ها از پژوهشگران و اساتید آنها استفاده شود.

مرتضوی هشترودی عنوان کرد: پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه نیازسنجی و ضرورت حضور طلاب در عرصه فضای مجازی و رسانه ملی، مبانی جنگ نرم و شیوه حضور طلاب در عرصه فضای مجازی در دستور کار است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس فقه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی گفت: فقه رسانه، فقه ارتباطات و فقه فضای مجازی به عنوان دغدغه رهبری و مراجع مطرح است بنابراین در نظر داریم این موضوعات را بین طلاب و پژوهشگران نهادینه کنیم تا بتوانند تحقیق و پژوهش در زمینه این موضوعات داشته باشند.

دبیر انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته در نظر داریم تعاملات انجمن با نهادهایی مانند حوزه علمیه خواهران، جامعة المصطفی و مراکز دانشگاهی افزایش پیدا کند و تفاهم‌نامه‌هایی با آنها منعقد شود.

وی یادآور شد: اکنون 100 نفر اعضای پیوسته انجمن و 600 نفر اعضای وابسته در انجمن عضویت دارند در برنامه‌های آینده خود درصدد افزایش تعداد اعضا هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgtn9n.ak9zw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما