پنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : 31454

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۴

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۴پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۴به شرح زیر است:

قدردانی و تشکر رهبر معظم انقلاب از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه تیم هسته‌ای
ایران و قدرت‌های جهانی پس از ۱۲ سال مذاکره هسته‌ای به برنامه جامع اقدام مشترک رسیدند؛ تثبیت ایران هسته‌ای با ایستادگی ملت
رئیس جمهور: در روز اجرای توافق تمامی تحریم‌ها لغو خواهد شد
رئیس مجلس شورای اسلامی: جمهوری اسلامی منطق خویش را به کرسی نشاند
وزیر امور خارجه در بدو ورود به تهران: شورای امنیت هفته آینده غنی‌سازی هسته‌ای ایران را به رسمیت می‌شناسد
عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری: احتمال رؤیت هلال اول شوال در عصر پنج شنبه ضعیف است

** جام جم ۹۴/۴/۲۴
* همکاری سازمان ملل برای اجرای توافق
دبیر کل سازمان ملل از آمادگی این سازمان برای کمک به اجرای بیانیه هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ خبر داد.
در بیانیه بان کی مون آمده است: می دانم کار عظیمی در این راه انجام شده است.
عزم و تعهد مذاکره کنندگان و همچنین شجاعت رهبران را برای تائید توافق می ستایم.
* اگر کنگره مخالفت کند آن را وتو خواهم کرد
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا لحظاتی پس از اعلام جمع بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ مقابل دوربین قرار گرفت و تاکید کرد: من هر قانون کنگره را که بخواهد مانع اجرای موفقیت‌آمیز توافق باشد وتو خواهم کرد.
ما نباید به این چرخه اجتناب ناپذیر درگیری تن بدهیم و اصلا نباید دنبال آن باشیم و با توجه به این که هزینه‌های پشت کردن به این گزینه‌ها بالاست، باید بگویم که دیگر وقت سیاست‌ورزی نیست.
وی ادامه داد: حرف تند زدن و موضع‌گیری‌های تند داشتن دیگر جواب نمی‌دهد.

** همشهری ۹۴/۴/۲۴
* خدمت رسانی رایگان مترو در عید سعید فطر
استفاده از مترو در روز عید سعید فطر از آغاز سرویس دهی قطارها تا پایان نماز عید، در تمامی خطوط رایگان خواهد بود.

** کیهان ۹۴/۴/۲۴
* جوانان آمریکایی به ملیت خود افتخار نمی‌کنند
آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته در آمریکا نشان می‌دهد که بسیاری از جوانان آمریکا نه به کشورشان افتخار می‌کنند نه معتقدند در کشورشان برابری وجود دارد.
* ایران با وجود تمامی مناقشات کشورهای همسایه امن‌ترین آسمان منطقه را دارد
امیرفرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: با وجود تمامی مناقشاتی که در کشورهای همسایه وجود دارد آسمان کشور ما امن‌ترین آسمان منطقه است.
افزایش پروازهای عبوری از آسمان کشور از ۴۰۰ فروند در سال ۹۲ به ۱۴۰۰ فروند رسیده است.
* نتانیاهو جنایتکار جنگی است
یهودیان واشنگتن نخست وزیر رژیم صهیونیستی را جنایتکار جنگی دانسته و علیه این رژیم تظاهرات کردند.
اعضای دو سازمان یهودی در آمریکا در اعتراض به سیاست‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و نیز کشته شدن هزاران فلسطینی در جنگ سال گذشته در نوار غزه تظاهرات کردند و نتانیاهو را جنایتکار جنگی دانستند.

** شرق ۹۴/۴/۲۴
* مسافران تهران
یک مقام نزدیک به دولت آلمان از سفر «سیگمار گابریل» معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان، به همراه هیأتی از تجار بلندپایه این کشور به تهران خبر داد.
وزیرخارجه اتریش نیز که کشورش میزبان دور آخر مذاکرات هسته‌ای بود با استقبال از انتهای مذاکرات، اعلام کرد که ماه سپتامبر (شهریور ـ مهر) به همراه رئیس‌جمهوری این کشور به تهران سفر می‌کند.
«لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه نیز روز گذشته در گفت‌وگو با روزنامه «لوموند» از «احتمال سفر قریب‌الوقوع» خود به ایران خبر داد.
* شادی خیابانی پس از توافق وین
شامگاه بیست‌ و ‌سوم تیرماه چند ساعت پس از اعلام توافق هسته‌ای ایران و ١+٥ مردم در تجمعات خودجوش در میادین ولیعصر، ونک و... به خیابان آمده و به ابراز شادمانی پرداختند. جمعیت حاضر در میدان ولیعصر بالغ بر دوهزار نفر بودند.

** ایران ۹۴/۴/۲۴
* محاصره و کمبود سوخت عامل مرگ هزاران غیرنظامی یمنی
فلیپ کلرک مدیر مؤسسه آکسفام در یمن گفت: کمبود سوخت ناشی از درگیری و منع واردات، تهیه مواد غذایی، آب و تأمین خدمات بهداشتی را برای بخش اعظم جمعیت یمن مختل کرده است.
جنبش مردمی انصارالله، سازمان ملل را به ارسال مواد غذایی فاسد به یمن متهم کرد.
پایگاه خبری القدس العربی گزارش داد: سازمان استاندارد یمن، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل را متهم به ارسال مواد غذایی فاسد و غیر قابل استفاده برای مردم این کشور کرد.
* باید به تیم مذاکره کننده خدا قوت گفت
علیرضا زاکانی، سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس: باید به تیم مذاکره کننده خدا قوت گفت. ما نفی جشن نمی‌کنیم اما در شرایط فعلی دعوت به جشن زودرس معنایی ندارد و جشن زودرس باعث ایجاد دو قطب در جامعه می‌شود.
همه باید بدانند ایران اسلامی زیر هیچ توافق بدی را امضا نخواهد کرد، کنگره و دولت امریکا باید بداند که مجلس شورای اسلامی با همه ظرفیت‌های خود از منافع ملی صیانت خواهد کرد و تو دهنی محکمی به امریکا و اذنابش خواهد زد.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۴/۲۴
* واکنش مراجع عظام تقلید به اکران فیلم رستاخیز
مراجع عظام تقلید مکارم شیرازی، سیستانی و وحید خراسانی پیرو سوالات مکرر مقلدین درباره اکران فیلم رستاخیزو نمایش تصویری ائمه علیهم السلام و امامزادگان، در اطلاعیه‌های جداگانه نمایش تصویری ائمه علیهم السلام را جایز ندانسته و آن رامشتمل بر بعضی اهانت‌ها و هتک حرمت‌ها به بزرگان شهدا کربلا دانستند.

** وطن امروز ۹۴/۴/۲۴
* العامری نماز عید فطر را در فلوجه می‌گزارد
روزنامه لبنانی الاخبار نوشت هادی العامری، دبیر کل سازمان بدر عراق، شخصا بخش‌های زیادی از عملیات آزادسازی الانبار را که دوشنبه آغاز شده است، بویژه در گذرگاه «الفلوجه» برعهده دارد.
الاخبار این خبر را به نقل از یک منبع نزدیک به دبیرکل سازمان بدر عراق نوشت و افزود: العامری نماز عید فطر را در یکی از مساجد فلوجه اقامه خواهد کرد.
* آزادی نبیل رجب از زندان بحرین
حمد بن عیسی آل‌خلیفه، شاه بحرین دوشنبه نبیل رجب، فعال مدافع حقوق بشر بحرینی را به دلیل وضعیت وخیم جسمانی‌اش عفو و از زندان آزاد کرد.
این فعال حقوق بشر به دلیل شرایط نامساعد در زندان‌های بحرین دچار بیماری شده و وضعیت جسمانی وی نامناسب گزارش شده است.

** جوان ۹۴/۴/۲۴
* توافق هسته‌اي پايان اختلاف ايران و امريكا نيست
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها گفت: اختلاف ايران و امريكا اختلاف ماهوي است. آنان با بنيان و اساس جمهوري اسلامي مشكل دارند.
حجت‌الاسلام محمد محمديان درباره مذاكره ايران و ۱+۵ اظهار داشت: اميدواريم تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كشورمان روي خطوط قرمزي كه رهبري و مردم بر آن تأكيد داشتند، ايستادگي بيشتري داشته باشد.
* فرار سركرده‌هاي داعش از فلوجه
به دنبال عمليات گسترده ارتش و نيروهاي مردمي عراق براي آزادسازي كامل شهر فلوجه واقع در استان الانبار عراق، شمار زيادي از سركرده‌هاي تروريست‌هاي تكفيري داعش از اين شهر گريختند.
در همين ارتباط «فالح العيساوي» نايب رئيس شوراي استانداري الانبار تصريح كرد: شهر فلوجه هم اكنون تحت محاصره كامل ارتش و نيروهاي امنيتي بوده و تمامي خطوط امدادرساني به تروريست‌هاي تكفيري در آن مسدود شده است.
* تداوم حملات عربستان به يمن با وجود آتش بس
عضو كميته سياسي جنبش مردمي انصارالله يمن، گفت: آتش بس در يمن به پايبندي عربستان بستگي دارد و اين چيزي است كه هيچ‌گاه محقق نخواهد شد.
ضيف الله شامي، افزود: حملات ائتلاف سعودي ـ امريكايي ـ صهيونيستي به يمن با وجود دعوت سازمان ملل متحد به آتش بس بي‌قيد و شرط همچنان ادامه دارد و متجاوزان نشان دادند كه هيچ اهميتي به اين آتش بس نمي‎دهند.

** آفتاب یزد ۹۴/۴/۲۴
* در روز اجرای توافق تمامی تحریم‌ها لغو خواهد شد
رئیس جمهور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی بعد از ظهر سه شنبه پس از به توافق رسیدن مذاکرات در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم با بیان این که”عیدانه فراوان شد تا باد چنین بادا” گفت: مردم در شب‌های قدر برای دستیابی به یک توافق خوب دعا کردند و من الان به ملت بزرگوار ایران اعلام می کنم که دعای آنها مستجاب شده است.
وی تصریح کرد: ما همواره تاکید کردیم این مذاکرات برد - باخت نخواهد بود؛ هر مذاکره ای اگر به صورت برد - باخت باشد، پایدار نخواهد ماند؛ مذاکره و توافقی می تواند پایدار باشد که برای دو طرف حالت برد - برد داشته باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی اضافه کرد: "امروز به ملت شریف ایران اعلام می کنم که طبق این توافق، در روز اجرای توافق تمامی تحریم‌ها حتی تحریم‌های تسلیحاتی، موشکی و اشاعه ای هم به صورتی که در قطعنامه بوده لغو خواهد شد.
تمام تحریم‌های مالی، بانکی، بیمه ، حمل و نقل، پتروشیمی، فلزات گرانبها و تمام تحریم‌های اقتصادی به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق. "
رئیس جمهور گفت: روز توافق، روزی است که اتحادیه اروپا و آمریکا لغو همه تحریم ها را به صراحت اعلام می کند و تصمیم خود را ابراز می دارد و از آن زمان است که تازه اقدامات ایران آغاز می شود.
وی همچنین گفت: من در اینجا اعلام می کنم اگر کسی بخواهد نقد کند، نقد دلسوزانه آزاد است اما من اجازه نمی دهم که امید مردم برای آینده درخشان کشور و رونق اقتصادی و امید مردم برای صلح و امنیت در کشور و منطقه، با دروغی و اتهامی و سخن ناروایی صدمه ببیند.

** رسالت ۹۴/۴/۲۴
* غربي‌ها با سرکشي از تاسيسات نظامي مي خواهند به عزت ملي ما تعرض کنند
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد: درخواست سرکشي افراطي به تاسيسات نظامي از سوي غربي‌ها يک خواسته غيرمعقول بود که در راستاي خدشه بر عزت ملت ايران مطرح شد.
محمدحسين صفارهرندي در گفتگوي تلويزيوني با شبکه خبر سيما با اشاره به خطوط قرمز نظام در مذاکرات هسته‌اي اظهار کرد: يکي از خطوط قرمز از نگاه مردم رفع تحريم هاي ظالمانه است و يکي از مباني ما در مذاکرات نيز رفع تحريم‌هايي بوده است که به استناد کج انديشي طرف هاي غربي اعمال شده بود.
* تیم هسته‌ای از حق ملت دفاع کرد
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از زحمات تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: امیدوارم نتیجه مذاکرات تضمین کننده منافع ملت ایران باشد.
حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد در ابتدای جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، گفت: ملت ایران با گذر از تحریم‌های غیر انسانی و مبتنی بر قدرت نظام سلطه، با وحدت و انسجام ملی تحت رهبری مقام معظم رهبری، از مشکلات عبور نمودند.
ابوترابی فرد تصریح کرد: ملت بزرگ مفتخرند که در سخت‌ترین تحریم‌ سازمان ملل و شورای امنیت، بزرگ‌ترین حماسه‌های ملی را خلق کردند.
تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی با الهام از تعهد ایمان و شجاعت و اقتدار و با تکیه بر اقتدار رهبری نظام و حمایت ملت ایران، بر اصول و خطوط تعریف شده نظام، پای فشردند و نشان دادند می‌توان از حقوق ملت در برابر نظام حاکم بر جهان دفاع کرد و راه را برای آزادی ملت‌ها و خلق اقتدار هموار نمود.
* با کشف حجاب در خودرو برخورد می‌کنیم
سردارحسين اشتري در نشست فصلي روساي پليس تهران با اعلام اينکه اجراي طرح هاي ارتقاء امنيت اخلاقي همچنان دراولويت برنامه هاي ما در سراسر کشور است، گفت: متاسفانه عده‌ای به دليل ناهنجاريهاي فرهنگي به اين موضوعات دامن مي زنند که پليس وظيفه دارد با اين موارد برخورد کند؛ ما وظيفه داريم ازارزشهاي انقلاب پاسداري و از بروز ناهنجاري‌ها جلوگيري کنيم.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينکه بايد با کشف حجاب خانم‌ها درداخل خودروها برخورد شود، تصريح کرد: برخورد با مظاهر فساد طبق قانون برعهده نيروي انتظامي است، پليس هيچ کاري را خارج ازچارچوب قانون انجام نمي دهد.

** مردم سالاری۹۴/۴/۲۴
* محيط‌زيست مهم‌ترين اولويت برنامه ششم توسعه باشد
رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست با تاکيد بر اينکه فرصتي براي غفلت از محيط‌زيست نيست، تصريح کرد: براي دستيابي به توسعه پايدار يعني توسعه متوازن بدون تخريب و آلودگي محيط‌زيست همراه با رشد اقتصادي، بايد محيط‌زيست به عنوان يکي از مهمترين اولويت‌هاي تمام فصول برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شود.
معصومه ابتکار معاون رئيس‌جمهور در جلسه شوراي برنامه‌ريزي محيط‌زيست، با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار ۱۷ اسفندماه سال گذشته، گفت: اين بيانات خط مشي کلان نظام در حوزه محيط‌زيست را ترسيم کرد.
* کاهش قيمت جهاني نفت بار ديگر
به دنبال لحظه شماري بازار انرژي از نهايي شدن روند مذاکرات هسته‌اي ايران با گروه ۱+۵ و بازگشت ايران به جايگاه واقعي خود در بازار جهاني نفت، بهاي طلاي سياه در بازار معاملات روز سه شنبه باز هم روند رو به کاهش به خود گرفت.

** آرمان ۹۴/۴/۲۴
* قطعنامه هسته‌ای هفته آینده به سازمان ملل ارسال می‌شود
یک مقام دولت اوباما گفت: قطعنامه شورای امنیت که مربوط به تصویب دوره زمانی توافق هسته‌ای ایران است هفته آینده به شورای امنیت ارسال خواهد شد.
وی افزود: پیش‌نویس این قطعنامه که توسط آمریکا نوشته شده است و رای مثبت اعضا را که در مذاکرات ایران و ۱+۵ شرکت کرده بودند، دارد هفته آینده به سازمان ملل ارسال خواهد شد.
این قطعنامه درواقع برای بازگشت تحریم‌ها در پاسخ به هرگونه نقض احتمالی توافق توسط ایران خواهد بود، اما احتمالا استفاده از گزینه نظامی آمریکا علیه تاسیسات هسته‌ای ایران را لغو خواهد کرد.
* توافق یادآور فتح خرمشهر بود
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر دیروز در دیدار جمعی از اصحاب رسانه توافق هسته‌ای ایران با غرب را به مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و تیم دیپلماسی، مردم عزیز ایران و به ویژه اصحاب فرهنگ و هنر تبریک گفت و افزود: این پیروزی مرا یاد پیروزی فتح خرمشهر و همچنین پیروزی پذیرش قطعنامه انداخت که دنیا در آن مقطع به‌رغم همه دشمنی‌ها و حمایت‌هایی که از صدام می‌کردند، در بین‌المللی‌ترین سازمان جهان بر حق ایران صحه گذاشتند و تأکید کردند.
* نگاه ما به مذاکرات، فراتر از موضوعات هسته‌ای است
وزیر دادگستری گفت: حضور مقتدرانه در مذاکرات و حمایت و هدایت رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره‌کننده با پشتوانه مردم، دنیا را به قبول حقوق ایران واداشته است.
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی افزود: دشمن تلاش می‌کند از موضوع هسته‌ای برای جلوگیری از برجسته‌شدن ایران اسلامی استفاده کند.
وی ادامه داد: نگاه ما به مذاکرات، فراتر از موضوعات هسته‌ای است و از این فرصت برای زنگارزدایی از چهره ایران در عرصه‌های بین‌المللی بهره می‌بریم.

** فرهیختگان ۹۴/۴/۲۴
* مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری چشم‌انداز وحدت اصولگرایان در انتخابات آینده را «خوب» توصیف و اظهار کرد: «تصور نمی‌کردم نشست‌های وحدت اصولگرایان به این خوبی باشد. قصد تعارف در این زمینه را ندارم، اما احساس می‌کنم خیلی خوب است.»‌
* صادق خرازی، دیپلمات سابق کشورمان از ارسال پیام محرمانه عربستان به ایران خبر داد و درباره جزئیات این پیام گفت که عربستان در این پیام گفته است: «ما سوریه را رها می‌کنیم شما هم یمن را رها کنید.»

** آفرینش ۹۴/۴/۲۴
* بايد به رسانه‌ها اجازه افشاگري فساد را بدهيم
رييس سازمان بازرسي کل کشور به مبارزه جدي با فساد به ويژه فساد اقتصادي تاکيد کرد و گفت: بايد به رسانه‌ها اجازه افشاگري فساد را بدهيم.
ناصر سراج در مراسم توديع و معارفه بازرس کل استان کرمانشاه اظهارکرد: با توجه به اقدامات مثبتي که سال گذشته در امر مبارزه با فساد در کشور صورت گرفت که البته اين اول کار است، رتبه ايران در امر مبارزه با فساد هشت پله بهبود پيدا کرد.
* خشم نتانياهو از توافق هسته‌اي؛ اين يك اشتباه تاريخي است
نخست‌وزير رژيم صهيونيستي که تلاش‌هايش براي ممانعت از توافق هسته‌اي با شکست مواجه شده است، توافق هسته‌اي را اشتباه تاريخي بزرگ خواند.
هم‌چنين معاون وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي قدرت‌هاي غربي را متهم به تسليم شدن در مقابل ايران کرد.

** ابتکار ۹۴/۴/۲۴
* واکنش واتیکان به توافق هسته ای ایران
واتیکان مقر کلیسای کاتولیک، توافق هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ در مذاکرات وین را یک نتیجه مهم خواند.
فدریکو لومباردی سخنگوی واتیکان روز گذشته و در پی اعلام نتیجه جمع بندی نهایی مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ در وین، نتیجه حاصل شده از مذاکرات را مهم خواند و گفت که نیاز به ادامه تلاش ها برای رسیدن به نتایج دیگر است.

** اعتماد ۹۴/۴/۲۴
* قدرداني و تشكر رهبر معظم انقلاب از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه تيم هسته اي
حضرت آيت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار رمضاني رييس جمهور و هيات وزيران با شرح و تبيين فرازهايي از فرمان راهگشاي اميرمومنان به مالك اشتر، تاكيد كردند: پشتوانه روحي، معنوي و فكري، عامل اصلي حل همه مشكلات است و تامل و تدبر در نهج البلاغه مولاي متقيان، چنين پشتوانه‌ای را فراهم مي سازد.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به سخنان رييس جمهور در ابتداي اين ديدار درباره نتايج مذاكرات هسته‌ای، از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه تيم هسته‌ای قدرداني و تشكر كردند.
پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام والمسلمين روحاني، رييس جمهور با اشاره به نتايج مذاكرات هسته‌ای، از رهبر معظم انقلاب اسلامي به علت حمايت ها و هدايت هاي ايشان نسبت به دولت و تيم مذاكرات هسته‌ای تشكر و ابراز اميدواري كرد اين مساله زمينه ساز پايان فشارها و رفع اتهامات نارواي دشمنان عليه جمهوري اسلامي باشد و حركتي جديد در مسير پيشرفت كشور را به وجود بياورد.

** شهروند ۹۴/۴/۲۴
* معرفی ظریف و کری به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل
موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم در سوئد روز سه شنبه محمد جواد ظریف و جان کری وزرای خارجه ایران و آمریکا را به دلیل نقش آفرینی در انعقاد توافق تاریخی هسته ای، به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل سال ٢٠١٦ معرفی کرد.
* توافق آمانو و صالحی برای حل موضوع پی ام دی امضا شد
روز گذشته پیش از اعلام رسمی توافق هسته‌ای یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای و علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی هسته‌ای توافقی در خصوص نقشه راه برای حل ابعاد ادعایی احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران امضا کردند.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: قرار است برآورد نهایی در مورد جنبه‌های احتمالی نظامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را در دسامبر ٢٠١٥ به شورای حکام ارایه دهم تا آنها نیز به‌روز شوند.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
در مسیر اجرای احکام الهی در جامعه نباید تسلیم منحرفان شویم

رسا/ آیت‌الله سبحانی با اشاره به مجاهدت‌های پیامبراکرم(ص) در راه تبلیغ دین اسلام گفت: اسلام از ابتدا با سنت‌های جاهلی مبارزه کرده است؛ چنان که مبارزه برای برداشتن اختلاف طبقاتی و فاصله میان فقیر و ثروتمند از این سنت‌‌ها است.
وی تسلیم امر الهی بودن را ویژگی مؤمنان خواند و گفت: اگر انسانی بخواهد در مسیر الهی گام بردارد و با سنت‌های جاهلی مبارزه کند؛ از سوی برخی افراد سست ایمان و منحرف، تحت فشار قرار می‌گیرد که نباید تسلیم شود.

جلوی آبروریزی تریبون‌ها و رسانه‌ها گرفته شود
رسا/ آیت‌الله فقیهی درباره اقسام گناهان اظهار داشت: گناهان بر دو قسم صغیره و کبیره است؛ گناهان کبیره انواعی دارد که برخی حق الناس و برخی دیگر حق الله است؛ اصرار بر گناهان صغیره، گناه کبیره می‌شود؛ وقتی غیبت صورت می‌گیرد، آبروی یک انسان مؤمن برده می‌شود و گناه چنین کسی با استغفار رفع نمی‌شود.
عضو جامعه مدرسین درادامه گفت: باید جلوی کسانی که در تریبون‌ها، رسانه‌ها، مجله‌ها به ریختن آبروی دیگران می‌پردازند را گرفت و امر به معروف و نهی از منکر کرد.

جمهوری اسلامی منطق خویش را به کرسی نشاند
فارس/دکتر لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تقدیر از زحمات مجدانه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی و اعضا تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: تجربه نظام جمهوری اسلامی نشانگر هوشمندی در دیپلماسی بود که توانست منطق خویش را در فناوری هسته‌ای به کرسی بنشاند و حریفان را وادار به پذیرش متن اصلی دانش صلح‌آمیز هسته‌ای بومی خود کند.
رئیس مجلس افزود: ایستادگی و بردباری ملت در طول بیش از یک دهه و تشویق مسئولین به حفظ دستاوردهای ملی کشور در زمینه دانش هسته‌ای پشتوانه عظیمی بود که امروز در این توافق باید در مقابل این هوشمندی ملت سر تعظیم فرود آورد.

امیدواری ‎انگلیس به‎ بازگشایی سفارت درتهران
تسنیم/ سخنگوی دولت انگلیس گفت: توافق هسته‌ای ایران و ۶ کشور قدرتمند جهان شامل شروط سخت و الزام آوری برای ایران است.
وی بابیان اینکه در آینده نزدیک توافق هسته‌ای ایران و غرب اجرا می‌شود افزود: ما بار دیگر سفارت خود را در تهران باز می‌کنیم.
وی افزود: اگر ایرانی‌ها هر یک از مفاد توافق هسته‌ای را نقض کنند، تحریم‌ها باز می‌گردد.

تاثیر توافق هسته‌ای بر ائتلاف ضد داعش
فارس/ لاوروف وزیر خارجه روسیه بابیان اینکه توافق هسته‌ای با ایران در وین این اجازه را می‌دهد که همکاری‌های نظامی تکنولوژی مسکو و تهران افزایش پیدا کند اعلام کرد که توافق هسته‌ای با ایران باعث می‌شود موانع بر سر تشکیل ائتلاف گسترده ضد داعش برداشته شود.

بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا در مورد برجام
تسنیم/ وزارت خزانه داری آمریکا بیانیه‌ای را در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران منتشر کرد.
در این بیانیه آمده است: بر اساس پارامترهای کلیدی برجام که در ۲ آوریل ۲۰۱۵ اعلام شد، برجام شامل ارائه کاهش تحریم‌های فازبندی شده به ایران در صورت راستی‌آزمایی (تأیید) این امر است که ایران تعهدات کلیدی خود را اجرا کرده باشد.
کاهش تحریم‌های امریکادر ابتدا تعلیق و نهایتا شامل پایان بخشیدن به تحریم‌های ثانویه مرتبط با موضوع هسته‌ای می‌شود که در آغاز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید کند که ایران ترتیبات کلیدی مرتبط با موضوع هسته‌ای که در برجام (روز اجرا) توصیف شده است را انجام دهد.

استقبال کشورهای ‎منطقه از توافق ‌هسته‌ای
مهر/ مقامات کشورهای عربی منطقه از جمله «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه، مقامات عراقی همچون فواد معصوم رئیس جمهور، پادشاه بحرین شیخ الجابر الاحمد الصباح امیر کویت، «خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس امارات پس از بیانیه توافق جامع میان ایران وگروه ۱+۵ در وین، به آن واکنش نشان داده و این توافق تاریخی را به مقامات ایران تبریک گفتند.
اما در میان کشورهای عربی عربستان موضعی متفاوت اتخاذ کرد. مقامات این کشور نه تنها تا کنون هیچ استقبالی از این توافق نکرده اند بلکه یک مقام مسئول سعودی از آنچه که «عدم لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران» خواند، ابراز خرسندی کرد.

ظریف: شورای امنیت هفته آینده غنی سازی هسته‌ای ایران را به رسمیت می‌شناسد
ایرنا/ دکتر ظریف صبح امروز در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد ضمن تجلیل از اقدامات تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: ما به یک توافق جامع دست پیدا کردیم که این توافق طی روزهای آینده به تایید شورای امنیت سازمان ملل متحده خواهد رسید و بعد از آن مراحل اجرایی آن شروع خواهد شد و در تمامی این موارد خط قرمزهای تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب و مسوولین نظام به دقت رعایت شده است.
ظریف تصریح کرد: برنامه هسته‌ای از یک برنامه تقابلی به یک برنامه علمی و اقتصادی که در سندی که دیروز به تصویب رسید به سمت تجاری شدن حرکت می‌کند.

فعالیت‌های هسته‌ای افزایش می‌یابد
باشگاه خبرنگاران/ رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان تاکید کرد فعالیت‌های هسته‌ای ایران از این پس سرعت بیشتری خواهد گرفت.
دکتر صالحی تصریح کرد: ما از هم اکنون بر خلاف تصور برخی شاهد فعالیت بیشتر در زمینه هسته‌ای خواهیم بود به خصوص در ساخت راکتورهای هسته‌ای.

احتمال رویت هلال اول شوال در عصر پنج شنبه ضعیف است
ایرنا/عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: پیش بینی‌ها رویت هلال اول شوال در عصر پنج شنبه را ضعیف می‌دانند، از این رو جمعه نمی‌تواند عید فطر باشد.
حجت الاسلام و المسلمین موحدنژاد ادامه داد: با توجه به این که احتمال رویت هلال ماه اول شوال در عصر پنج شنبه کاملا منتفی نیست، از این رو استهلال انجام شده و با بررسی گزارش‌های دریافتی و اطمینان از رویت یک هلال واقعی و نه توهمی، به اطلاع مردم خواهد رسید.

پاسخ تخت روانچی به ادعای مقامات آمریکا
صدا و سیما/ عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در پاسخ به ادعای برخی مقامات آمریکا مبنی بر تدریجی بودن لغو تحریم‌ها گفت: بالاخره متن توافق منتشر می‌شود و ماه زیر ابر نمی ماند.
تخت روانچی تاکید کرد: همانطور که وزیر امورخارجه گفتند در مرحله نخست همه تحریم‌های اقتصادی، مالی، تجاری و بانکی برداشته خواهد شد و این موضوع به طور بسیار روشن در متن توافق مشخص است.

داعش دوباره شیعیان عربستان را تهدید کرد
ایرنا/ گروه تروریستی داعش با انتشار یک فیلم ویدئویی نیم ساعته، شیعیان عربستان را به قتل تهدید کرد.
این گروه تروریستی اهالی شیعه عربستانی را در این فیلم که گفته می‌شود از 'ولایت حلب' در سوریه تهیه و منتشر شده با عنوان' پیامی به اهل سنت در سرزمین حرمین'، آنها را تهدید به عملیات انتحاری و قتل کرده است.

کشته شدن بیش از ۶۰ انگلیسی داعشی در عراق
ایرنا/ روزنامه دیلی تلگراف فاش کرد که تاکنون ۶۰ انگلیسی داعشی در جریان درگیری‌ها در کشورهای سوریه و عراق کشته شده‌اند.
این روزنامه با بیان اینکه منابع دولتی نیز این رقم را تایید کرده‌اند، نوشت: این آمار دو برابر آمارهای گذشته است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgtt9w.ak9qn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما