دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب : 27774
آیت‌الله نوری‌همدانی:

ارتقای جایگاه نماز در جامعه به کار فرهنگی نیاز دارد

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اهمیت نماز جماعت و جنبه اجتماعی دین مبین اسلام گفت: ارتقای جایگاه نماز در جامعه به کار فرهنگی نیاز دارد.
ارتقای جایگاه نماز در جامعه به کار فرهنگی نیاز دارد
به گزارش قم نیوز ، آیت الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار با مسئول و اعضای کنگره سراسری نماز با اشاره به اهمیت جایگاه نماز در جامعه دینی اظهار داشت: نماز ستون دین است و اولین موضوعی که در نامه اعمال به آن رسیدگی می‌شود نماز است.
 
مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اهمیت بسیار بالای نماز در معارف اسلامی افزود: کسی که نماز خود را به موقع و با نظم می‌خواند همه کارهای او نیز به خوبی پیش می‌رود و خدا در کار‌ها به او کمک می‌کند.
 
آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اهمیت بسیار بالای نماز بیان کرد: تلاش شود تا نماز را اول وقت و همراه با خشوع خواند و انسان این موضوع را درک کند که در برابر چه کسی در حال صحبت کردن است نماز حرف زدن انسان با خداونداست.
 
استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر اهمیت مکانی که نماز در آن خوانده می‌شود عنوان کرد: محلی که نماز در آن خوانده می‌شود بسیار مهم است و جایگاه هرمسجدی با دیگری تفاوت دارد و ثواب نماز در جاهای مختلف متفاوت است چنان که نماز در مسجدالنبی (ص) از ثواب بسیاری برخوردار است.
 
وی با اشاره به اهمیت نماز جماعت تصریح کرد: در اسلام عبادت همراه با سیاست است ما باید نماز را به جماعت بخوانیم تا نشان دهیم که اسلام دین اجتماعی است.
 
آیت الله نوری همدانی با تاکید بر انجام کار فرهنگی جهت ارتقای جایگای نمازدر جامعه اظهار داشت: باید اهمیت موضوع نماز را در جامعه تبیین کنیم که برای این کار نیاز به فرهنگ سازی است.
 
مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: هرمسجدی در هرنقطه که بنا شده است عظمت شهادت را می‌رساند و علت اهمیت خواندن نماز درمسجد به این دلیل است که در آن مسجدی بنا شده است که قطراتی از خون شهید ریخته شده است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcgtu9x.ak9uu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما