شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : 29754
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن قم:

تاکنون در روستاها برای ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تسهیلات ارائه ‌شده است

قم نيوز : قم نیوز: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن قم با اشاره به اینکه احداث مسکن در روستاها یا از طریق اعطای وام به روستاییان به منظور ساخت متناسب با پیشرفت پروژه و یا ساخت توسط بنیاد مسکن تا مرحله سفت‌کاری و حتی تکمیل است گفت: در مجموع در روستاها تاکنون برای ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تسهیلات ارائه‌شده است.
تاکنون در روستاها برای ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تسهیلات ارائه ‌شده است
داریوش بلدی در گفت‌وگو با خبرنگار قم نیوز، بابیان این‌که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، موضوع بهسازی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: این امر از سال ۱۳۷۴ با اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد و بازسازی مناطق حادثه ‌دیده و مقاوم‌سازی مسکن روستایی از نمونه اقدامات بنیاد مسکن است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن قم افزود: به منظور احداث مسکن مقاوم و بادوام روستایی، تأمین مسکن متناسب با نیاز روستایی، تطبیق کالبد مسکن روستایی با زندگی امروزی، تأمین بهداشت محیط روستایی با تولید مسکن روستایی بهداشتی، ایجاد تحرک در چرخه تولید مسکن روستایی و ترویج فرهنگ بیمه و الگوهای منتخب برجسته معماری روستایی به لحاظ فرم و جنبه‌های زیباشناختی سیمای روستا این طرح اجرا می‌شود.

بلدی تصریح کرد: میزان اعتبار اختصاص وام کم‌بهره برای هر واحد مسکونی مستقل ۱۵۰ میلیون ریال (سهمیه ۸۵۰ واحد برای قم)، مدت بازپرداخت وام با احتساب ۲ سال دوران مشارکت مدنی و ۱۳ سال دوران فروش اقساطی، ۱۵ سال است و اعطاء تسهیلات در قبال اخذ سفته زنجیره‌ای (ضمانت زنجیره‌ای) سند مالکیت و حساب‌های یارانه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه احداث مسکن در روستاها یا از طریق اعطای وام به روستایان به منظور ساخت متناسب با پیشرفت پروژه و یا ساخت توسط بنیاد مسکن تا مرحله سفت‌کاری و حتی تکمیل است افزود: در مجموع در روستاها تاکنون برای ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تسهیلات ارائه شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن قم خاطرنشان کرد: در بحث بازسازی آخرین حضور بنیاد مسکن استان قم در زلزله ورزقان و ساخت حدود ۵۰۰۰ واحد کانکس اسکان موقت و ۱۰۰ واحد اسکلات اسکان دائم بوده است.

بلدی درباره طرح نظام فنی روستایی گفت: این طرح تشکیلاتی است که برای دستیابی به امر مهم شکل‌گرفته و از سال ۱۳۸۲ در تمامی استان‌های کشور راه‌اندازی شده و کلیه نقاط روستایی را تحت پوشش قرار داده است.

وی افزود: ترویج اصول فنی ساختمان‌سازی و رشد آگاهی عمومی، بالا بردن کیفیت ساخت‌وسازهای روستایی، استفاده صحیح و بهینه از مصالح مقاوم و استاندارد، شناسایی، به‌کارگیری و سامان‌دهی نیروهای انسانی بومی مستعد در فن ساختمان‌سازی روستایی از نمونه اهداف طرح نظام فنی روستایی است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن قم از فعالیت ۲۵ ناظر خبرداد و افزود: در استان قم نیز در مراکز بخش‌ها ۵ دفتر طراحی و مهندسی مستقرشده است.

انتهای پیام/۱۳۲




https://qomnews.ir/vdcgtu9x.ak9yn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما