پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : 24344

همایش دکترین مهدویت تجلی اراده ملی است

قم نيوز : قم نیوز: دبیر دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت گفت: این همایش با نام نامی امام زمان(عج) است و تجلی اراده ملی برای برگزاری آن را شاهد هستیم.
همایش دکترین مهدویت تجلی اراده ملی است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مسعود پورسید آقایی در مراسم افتتاحیه دهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما اظهار کرد: حوزه های علمیه خاستگاه اندیشه مهدوی هستند و در ۱۰ سال گذشته نگاه راهبردی به مقوله مهدویت را آغاز کردیم و پیش از این نگاه نگاهی اعتقادی و تاریخی بود.

وی افزود: در گذشته نگاهی سیاسی، اجتماعی، تمدنی به آموزه های مهدوی وجود نداشت و به برکت انقلاب اسلامی ایران و انفاس قدسی امام راحل شاهد توجه ویژه به ابعاد مهدویت هستیم.

دبیر دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت گفت: تدریس سطح چهار مهدویت در حوزه علمیه به زودی به صورت رسمی اعلام خواهد شد و دستاوردهای همایش دکترین مهدویت آن است که منابع علمی در سطح حوزه ها و دانشگاه ها استخراج می شود.

رئیس موسسه آینده روشن با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اخلاق و سبک زندگی اسلامی تصریح کرد: امیدواریم در این همایش پاسخی درخور به مطالبات رهبر معظم انقلاب داده باشیم.

وی به مقالات ارائه شده به همایش اشاره کرد و افزود: از میان مقالات خارجی حدود ۹۰ مقاله به دبیرخانه واصل شده است که ۴۵ مورد آن پذیرش و ۱۳ عدد فرصت طرح در همایش را پیدا کردند.

حجت الاسلام و المسلمین پورسید آقایی اظهار کرد: مقالات فارسی نیز حدود ۱۵۰ عدد بودند که از این تعداد ، حدود ۲۵ مقاله در یک کمیسیون و ۱۸ مقاله در کمیسیون دیگری مورد بحث قرار می گیرد.

وی افزود: تعداد میهمانان خارجی ۳۲ نفر هستند البته میهمانان خارجی دیگری نیز از مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی داریم.

حجت الاسلام و المسلمین پورسید آقایی گفت: میهمانان خارجی ما از ۱۴ کشور به همایش آمده اند و با توجه به علمی بودن همایش، مقالات افراد بررسی علمی شده و آنهایی که حائز نمره شده باشند با حضور در همایش مقاله خود را ارئه خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشگاه علوم انتظامی، دانشگاه قم، انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم، دانشگاه امام صادق(ع) و جامعه المصطفی العالمیه در برگزاری همایش بین المللی دکترین مهدویت مشارکت داشته اند که از آنها قدردانی می کنیم.

دبیر دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت افزود: این همایش با نام نامی امام زمان(عج) است ودر آن تجلی اراده ملی برای برگزاری همایش را شاهد هستیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgtw9x.ak9tt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما