دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : 16244
حجت الاسلام آتش زر:

سلسله پل های جمهوری سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد

قم نيوز : قم نیوز: رییس شورای اسلامی شهرقم، با بیان اینکه اجرا این پروژه در حل مشکلات ترافیکی موثر است، گفت: پروژه عظیم سلسله پل های جمهوری اواخر سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.
سلسله پل های جمهوری سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد آتش زر روز دوشنبه در دیدار با آیت الله موسوی اردبیلی، افزود: این پروژه با طول 2/1 کیلومتر که منطقه دو را به منطقه چهار وصل می کند درحال اجراست.
 
به گفته وی؛ این طرح بیش از صد میلیارد تومان هزینه تملک و اجرای آن است و اواخر سال 93 به بهره برداری می رسد.
 
رییس شورای اسلامی شهر قم، با بیان اینکه بعد از تشکیل شوراها تحولی در قم ایجاد شده است، گفت: طرح های مهمی در حال اجرا است یکی از این طرح های بسیار مهم که قبل از آغاز به کار شوراها تصمیم گیری شده بود و در وزارت کشور این تصمیم گرفته شده بود طرح حرم تا جمکران است.
 
این عضو شورای چهارم اسلامی شهر قم، با اشاره به اینکه این پروژه عظیم پس از آغاز به کار با مسوولیت شهرداری منطقه دو تهران به دلایلی متوقف شد، افزود: در شورای سوم قم با فروش اوراق مشارکت 95 درصد از تملکات انجام شد و مسیر تندرو به بهره برداری رسید.
 
حجت الاسلام آتش زر، اضافه کرد: 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای این طرح فروختیم که با سود آن شده است 700 میلیارد تومان و تا اخر این ماه باید پرداخت کنیم اگر دولت قبول کند زمین های این طرح را برای تجاری به فروش نمی رسانیم و این طرح کاملا یک طرح گردشگری و فرهنگی خواهد شد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه پروژه مونوریل نیز که فاز نخست آن آغاز شده و درصورت مساعدت تا اخر امسال به بهره برداری می رسد، گفت: پروژه مترو با 14 ایستگاه در حال فعالیت است از قلعه کامکار شروع می شود و به جمکران ختم می شود.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر با خرید دستگاه تی بی ام  در حال فعالیت است، اضافه کرد: این طرح بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد که در صورت تخصیص به موقع اعتبارات نهایتا تا پنج سال به بهره برداری می رسد.
 
به گفته وی؛ پروژه مترو غرب قم را به شرق قم وصل می کند و در نقل و انتقال مسافران و حل مشکلات ترافیک بسیار موثر است.
 
وی با بیان اینکه محور فعالیت های فرهنگی شهرداری قم نیز مساجد است، گفت: شورای شهر در دوره سوم اقدامی انجام داد تا شهرداری تنها سازمانی خدماتی و عمرانی نباشد و در امور اجتماعی و فرهنگی نیز ورود پیدا کند.
 
وی ادامه داد: در این زمینه معاونت فرهنگی در شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم را ایجاد کردیم که فعالیت های فرهنگی خوبی نیز تاکنون انجام داده اند.
 
وی با اشاره به انتقال آب شیرین از سرشاخه های دز به قم گفت: برای ساخت سد کوچری مشکلات اعتباری وجود دارد که البته وعده داده شده است تا اخر سال این مشکلات حل شود و این طرح به طور کامل به بهره برداری برسد تا 20 سال آینده اب قم کاملا تامین است.
 
انتهاي پیام/125
https://qomnews.ir/vdcgtx9q.ak93t4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما