شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب : 21284
معاون شهردار قم:

طرح بهار فاطمی رویکرد اصلی شهرداری قم به زائران در نوروز امسال بود

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: اقدامات شهرداری قم در راستای اجرای طرح استقبال از بهار فاطمی از اول بهمن ۹۲ تا ۱۵ فروردین ماه ۹۳ با رویکرد شئونات ایام فاطمیه انجام شده است.
طرح بهار فاطمی رویکرد اصلی شهرداری قم به زائران در نوروز امسال بود
به گزارش قم نیوز، نوروز از راه می رسید و همه در تکاپوی میزبانی از بهار فاطمی بودند. دستگاه‌های مختلف هر کدام در راستای خدمات رسانی به زائران و شهروندان شهر کریمه اهل بیت (س) می‌کوشیدند.

نوروز فاطمی که رسید اوج فعالیت‌های همه سازمان‌ها و ادارات به ویژه خدمات شهری و رفاه عمومی بود.

مهدی اصفهانیان مقدم در تشریح اهم اقدامات شهرداری قم در راستای اجرای طرح استقبال از بهار فاطمی با محوریت حوزه معاونت خدمات شهری و سازمان‌های تابعه و مناطق هشتگانه اظهار کرد: زمان اجرای طرح از اول بهمن ۹۲ تا ۱۵ فروردین ماه ۹۳ با رویکرد شئونات ایام فاطمیه بود.

ارائه خدمات مطلوب به زائران و شهروندان مهم‌ترین هدف معاونت خدمات شهری

معاون خدمات شهری شهرداری قم در بیان اهداف این طرح افزود: ارائه خدمات مطلوب به زائران، شهروندان و میهمانان نوروزی، تغییر بهبود سیما و منظر شهری، تامین مایحتاج و اقلام ضروری زائرین و میهمانان نوروزی، ارتقا سطح بهداشت عمومی شهر، اسکان زائران و میهمانان نوروزی، اطلاع رسانی سریع و صحیح به زائران و ارزیابی عملکرد و نظر سنجی در خصوص اقدامات انجام شده از جمله اهداف طرح نوروزی معاونت خدمات شهری شهرداری قم بوده است.

دبیر کمیته خدمات شهری و رفاه عمومی ستاد تسهیلات گفت: برای اجرای طرح بهار فاطمی ۳هزار نفر پرسنل خدماتی، فضای سبز و ستادی شهرداری قم همچنین ۲۷۰ دستگاه ماشین آلات مکانیزه خدمات شهری در حال آماده باش و فعالیت بوده‌اند.

برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی در بوستان‌های شهر

معاونت خدمات شهری علاوه بر مجموعه اقدامات اجرایی که برای رفاه عمومی شهروندان و زائران برعهده داشت برنامه‌های فرهنگی نیز در کنار همه تلاش‌های خود برنامه ریزی کرده بود.

اصفهانیان مقدم برپایی ۵ نمایشگاه فرهنگی در ۵ بوستان در سطح شهر و یک نمایشگاه مرکزی پیرامون مسجد مقدس جمکران را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی با سیره حضرت زهرا (س) را از جمله فعالیت‌های فرهنگی معاونت خدمات شهری در ایام نوروز عنوان کرد و افزود: در این ایام بیش از ۳۰ هزار بسته فرهنگی در بین زائران، مسافران و شهروندان توزیع شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم بیان کرد: در این طرح برنامه استقرار و فعالیت ستادهای ۸گانه خدمات رسانی و اطلاع رسانی از ۲۷اسفند تا ۱۵فروردین نیز انجام شده است.

دبیر کمیته خدمات شهری و رفاه عمومی ستاد تسهیلات با اشاره به فضاهای تجهیز شده برای زائران و مسافران گفت: در راستای رفاه حال مسافرین و زائران تجهیز و آماده سازی کلیه بوستان‌های شهر به ویژه بوستان‌های ۱۵گانه اسکان زائر و ۲ بوستان ویژه کمپینگ زائر برای اولین بار در استان در بوستان‌های فدک و امام رضا صورت گرفت.

رفاه و خدمات عمومی محور فعالیت‌های کمیته خدمات شهری ستاد تسهیلات

اصفهانیان مقدم افزود: فضاهای اقامتی شامل سکوهای مسقف و غیرمسقف جهت اسکان، فضاهای رفاهی شامل رستوران و اغذیه فروشی، فضاهای مذهبی، فضاهای مورد نیاز جهت پارکینگ، فضاهای بهداشتی و خدماتی شامل محوطه سازی، نور‌پردازی، سیستم صوت، مبلمان شهری و... از دیگر خدمات رفاهی بود که برای زائران و مسافریان آماده سازی شده بود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: برای ایام نوروز برنامه ساماندهی و فعالیت اکیپ‌های ۱۶گانه تخلفات شهری در سطح مناطق ۸گانه در راستای رفع ناهنجاری‌های اجتماعی، متکدیان و دست فروشان؛ سیتم مدیریت یکپارچه پسماندهای شهری در راستای ایجاد شهری پاک و نظیف از طریق آماده باش و فعالیت پیمانکاران خدمات شهری در ایام نوروز و پایانی سال با توجه به افزایش ۳۰-۴۰ درصد پسماندهای شهری، تهیه و توزیع ۵تن کیسه زباله معمولی و خودرویی، ۱۳۰۰عدد کارتن پلاست و نصب ۹۰۰سطل‌های سه گانه تفکیک در مبدا به طور جدی دنبال و اجرا شد.

وی با اشاره به عملکرد ناوگان حمل و نقل همگانی ویژه نوروز ۹۳ اظهار کرد: در این ایام در مجموع ۴ هزار و ۵۳۰ شامل ۳۰۰ دستگاه اتوبوس، ۴ هزار دستگاه تاکسی و ۲۳۰ دستگاه خودروی ون ارائه خدمات داشتند.

تامین امنیت و بهداشت زائراین و شهروندان با تلاش مستمر پرسنل خدمات رسان


اصفهانیان مقدم آماده سازی ظرفیت ۵هزار دستگاه پارکینگ خودرو با محوریت اطراف حدم مطهر کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران شامل پارکینگ زائر، پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر، پارکینگ مکانیزه طبقاتی معلم، پارکینگ حاشیه بلوار زائر و مسجد مقدس جمکران از دیگر اقدامات خدماتی این معاونت عنوان کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: استقرار و فعالیت ویژه اکیپ‌های عملیاتی آتش نشانی شامل ۲۳۰ نفر پرسنل آتش نشانی به مراه ۶۶ دستگاه خودروهای سبک و سنگین، ۳۰دستگاه موتورسیکلت مجهز به EFT با محوریت مراکز و محل‌های اسکان زائرین، هسته مرکزی شهر و مسجد مقدس جمکران از جمله اقداماتی بود که در راستای افزایش ضریب ایمنی شهر انجام شد.

دبیر کمیته خدمات شهری و رفاه عمومی ستاد تسهیلات طرح پاکسازی مبادی ورودی شهر از پسماندهای عمرانی و آلاینده‌های زیست محیطی را مورد توجه قرار داد و در ادامه گفت: پاکسازی و تنظیف معابر و شوارع شهری، تهیه و نصب پارچه‌ها و الوان‌های رنگی، نصب المان‌ها و سفره هفت سین با مضامین فاطمی و رنگ آمیزی جداول و نیوجرسی‌ها از جمله اقدامات معاونت خدمات شهری ویژه ایام نوروز ۹۳ بوده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgtx9x.ak9q74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما