پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 23264

:عکس خبری: دوقلوهایی با یک بدن و دو مغز

قم نيوز : قم نیوز: چندی پیش در یکی از بیمارستان های استرالیا یک جفت دوقلوی عجیب متولد شدند. این دوقلوها یک بدن را با هم شریک هستند و حتی یک جمجمه دارند اما روی جمجمه آن ها دو صورت دیده می شود اما عجیب تر اینکه دو مغز در این جمجمه وجود دارد.
فایل ویدیو
به گزارش قم نیوز، به وجود آمدن کودکان ناقص یا عجیب همیشه از مواردی بوده است که در دنیای پزشکی رخ می دهد. این موارد را نمی توان به راحتی نادیده گرفت و متخصصین چند وقتی را برای تحقیق روی هر مورد صرف می کنند تا به نتایج جدید و جالب توجه برسند.

چندی پیش در یکی از بیمارستان های استرالیا یک جفت دوقلوی عجیب متولد شدند. این دوقلوها یک بدن را با هم شریک هستند و حتی یک جمجمه دارند اما روی جمجمه آن ها دو صورت دیده می شود اما عجیب تر اینکه دو مغز در این جمجمه وجود دارد.

این بچه ها دختر هستند و مبتلا به نوع خاصی از سندروم شده اند که به نام "disrosopus" در دنیا شناخته می شود. این سندروم باعث می شود تا کودکان به دو صورت به دنیا بیایند ولی در این مورد دومغز در یک جمجمه است که پزشکان را به حیرت وا داشته است.

تنها ۴۰ مورد از این نوع بیماری در دنیا دیده شده است که تعدادی از آن ها قبل از به دنیا آمدن خواهند مرد. به گفته پزشک معالج این کودکان به خوبی نفس می کشند و برای اولین بار شب گذشته شسته شده و به حمام رفته اند.

با ینکه احتمال مرگ این بچه های بسیار زیاد است اما پزشکان نمی توانند زمان دقیق این اتفاق را پیش بینی کنند. این احتمال کم نیز وجود دارد که آن ها برای سال های زیادی زنده مانده و در کنار هم زندگی کنند.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgtx9x.ak9w34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما