شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 31607
مدیرکل منابع طبیعی قم خبر داد

توسعه فضای سبز ۱۲۰ هکتار از بوستان‌های قم تا پایان سال ۹۴

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل منابع طبیعی قم از تکمیل عملیات توسعه فضای سبز ۱۲۰ هکتار از بوستان ثامن قم تا پایان سال ۹۴ از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری خبرداد.
توسعه فضای سبز ۱۲۰ هکتار از بوستان‌های قم تا پایان سال ۹۴
به گزارش قم نیوز، سید محمدتقی سجادی، با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز در استان قم نسبت به کشور پایین‌تر است، اظهار داشت: همین کمبود فضای سبز ایجاب می‌کند که زمینه‌هایی برای ایجاد این فضاها و استفاده شهروندان فراهم شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان قم با اشاره به اینکه متولی فضای سبز در استان قم منابع طبیعی نبوده و شهرداری است، افزود: در سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۹ برای پارک جنگلی ثامن اعتبارات مناسبی بالغ‌بر ۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۰ تا امروز بیش از ۶ میلیارد تومان یعنی بیش از مبلغ تعهد از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری برای این کار اختصاص داده‌شده است، تأکید کرد: قرار بود ‌بخشی هم از محل اعتبارات دولتی اختصاص داده شود که متأسفانه تا امروز مبلغ محدودی در نظر گرفته‌شده است.

سجادی با اشاره به اینکه بوستان ثامن در عرصه ۴۳۵ هکتاری در ابتدای جاده گرمسار در حال احداث است، تصریح کرد: منبع آب مناسبی با ذخیره ۵۵ متر بر ثانیه از پساب فاضلاب برای این منطقه اختصاص داده‌شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان قم با اشاره به اینکه خط انتقال گاز به پارک ثامن انجام‌شده است، خاطرنشان کرد: یک و نیم لیتر آب خام برای سایر مصارف بهداشتی تأمین‌شده ‌و همچنین ‌منبع ذخیره آب و منبعی برای دفع آب خام احداث‌شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ هکتار از این عرصه اجرای فضای سبز انجام‌شده است، افزود: انجام عملیات فضای سبز حدود ۱۲۰ هکتاردیگرهم با تأمین اعتبار از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

سجادی با اشاره به اینکه از این ۴۳۵ هکتار ۳۰۰ هکتار مختص فضای سبز است، تصریح کرد: ۱۳۵ هکتار باقیمانده هم مختص سایر کاربری‌ها است.

مدیرکل منابع طبیعی استان قم با اشاره به اینکه با توجه به قول‌هایی که ‌داده‌شده ‌امید است ‌انجام فضای سبز این ۱۲۰ هکتار تا پایان سال جاری انجام شود، ‌تأکید کرد: در این صورت احداث فضای سبز ۸۰ هکتار باقی می‌ماند که آن نیز به فراخور زمان و تأمین اعتبار صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه گونه‌هایی مثل کاج و زرشک و زیتون و خرما در این منطقه کاشته می‌شوند، گفت: در این سایت امکان‌های مختلفی پیش‌بینی‌شده مثلاً در زمان‌های اسکان اضطراری و بحرانی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

سجادی با اشاره به اینکه پارک جنگلی ثامن در بحث گردشگری می‌تواند بسیار مورد استفاده قرار بگیرد، افزود: این پارک در ابتدای جاده گرمسار قرارگرفته و افراد در مسیر مشهد می‌توانند از آن استفاده کنند، به‌عنوان یک سایت گردشگری هم می‌تواند در آینده مورداستفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه عمده‌‌ فضای سبز در جنوب و سمت اصفهان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: مناطق شمالی قم از نظر فضای سبز کمبود وجود دارد که این پارک جنگلی می‌تواند به‌گونه‌ای تعادل را برقرار کند و از این نظر هم پرارزش است.

انتهای پیام / 130
https://qomnews.ir/vdcgu39w.ak9qz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما