پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : 25587

روز قدس مشت محکمی ضد جریان‌های تکفیری است

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی جامعه ‌المصطفی العالمیه گفت: امام خمینی (ره) با هوشمندی روز قدس را پایه گذاری کرد و روز قدس مشت محکمی به دهان جریان های تکفیری است.
روز قدس مشت محکمی ضد جریان‌های تکفیری است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد رضا صالح در جمع معتکفان جامعه المصطفی العالمیه در مسجد اعظم با اشاره به جریان تکفیر اظهار کرد: ریشه جریان تکفیر به صدر اسلام برمی‌گردد، تکفیری های امروز خود را فرزندان بنی امیه می دانند و افتخار خودشان را کشتن شیعیان می دانند، ریشه های جریان تکفیر به بنی امیه برمی گردد، خط بنی امیه در مقابل خط اهل فعالیت (ع) فعالیت می کرد.

معاون فرهنگی جامعه ‌المصطفی العالمیه شروع فعالیت جریان وهابیت را با کمک صهیونیسم دانست و افزود: هدف صهیونیست ها از تاسیس این جریان این بود که اسلام را از داخل خود اسلام تخریب کنند، امروزه داعش برای تخریب نمادهای اسلام هدف خودش را تخریب کعبه و قبور اصحاب پیامبر (ص) اعلام می کند، ریشه های جریان تکفیر را می توان در رژیم صهیونیستی و انگلیس پیدا کرد.

صالح با اشاره به محمد بن عبدالوهاب گفت: محمد بن عبدالوهاب به نام توحید جریان خطرناکی به نام تکفیر را پایه ریزی کرد و تکفیری هر کسی را که با آنها مخالف باشد، کافر می داند و کشتن او را جایز می داند، وهابیت توجه به پیامبر (ص) و برگزاری میلاد ایشان را شرک می دانند، در حالی که تمام مسلمانان برنامه میلاد رسول اکرم (ص) را برگزار می‌کنند.

وی تصریح کرد: وهابیت تمام اصحاب پیامبر (ص) را تقدیس می‌کنند، البته صحابه محترم هستند، اما جریان تکفیر هرگونه نقد تاریخی به صحابه را کفر می دانند که عامل آن باید گردن زده شود، این در حالی است که جریان تکفیر موضع تندی را در مورد توهین به اهل بیت (ع) ندارند.

معاون فرهنگی جامعه ‌المصطفی العالمیه جریان تکفیر را یک جریان خطرناک دانست و افزود: این جریان، یک جریان صهیونیست است که برای تجزیه کشورهای اسلامی مانند مصر، ایران، عراق و سوریه تلاش می کند، صهیونیست ها هم برای تجزیه کشورهای اسلامی فعالیت می کنند، رژیم صهیونیستی از بیداری اسلامی احساس خطر کرده بود و گروه های تکفیری هم به دنبال محدود کردن حرکت بیداری اسلامی هستند.

صالح با اشاره به انقلاب اسلامی بیان کرد: موج انقلاب اسلامی برای جریان تکفیری، خطرناک است، امروز پیام امام خمینی (ره) به جوانان کشورهای اسلامی رسیده است و تشیع در حال گسترش است، جریان های تکفیری برای محدود کردن فرهنگ انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند و آنها به دنبال ایجاد یک بدل از انقلاب اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: جریان های تکفیری به دنبال محاصره تشیع و فکر اهل بیت (ع) هستند که البته در این زمینه به موفقیت نمی رسند، امروز اندیشه اهل بیت (ع) به جهان رسیده است و این عصر، عصر اهل بیت (ع) است، جریان تکفیر به دنبال هدف قرار دادن اندیشه های عقلانی و معتدل اهل بیت (ع) هستند.

معاون فرهنگی جامعه ‌المصطفی العالمیه هدف جریان های تکفیری را منحرف کردن توجه مسلمانان از فلسطین دانست و افزود: امروز رابطه گروه داعش با رژیم صهیونیستی یک چیز مخفی نیست و این گروه اعلام کرده است که مقابله با رژیم صهیونیستی در برنامه او نیست، بلکه ایران را دشمن خود اعلام کرده است.

صالح با اشاره به روز قدس خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با هوشمندی روز قدس را پایه گذاری کرد و برگزاری روز قدس این اندیشه امام خمینی (ره) را نشان می دهد که سیاست از دیانت جدا نیست، روز قدس مشت محکمی به جریان های تکفیری است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgun9x.ak9n74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما