يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : 27567
آیت الله حسینی بوشهری:

تهدیدهای دشمنان در برابر اراده پیروان اهل بیت(ع) بی‌اثر است

قم نيوز : قم نیوز:مدیر حوزه‌های علمیه گفت: در شرایطی که دشمنان با انواع و اقسام تهدیدها برای زائران موضع گرفتند، ولی آنها جان خود را بر کف دستشان گذاشتند و با پای پیاده، جاده نجف تا کربلا و شهرهای مختلف را در نوردیدند.
تهدیدهای دشمنان در برابر اراده پیروان اهل بیت(ع) بی‌اثر است
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در جمع زائران مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: همه مردم امروز در جمکران و به خصوص در کربلا برای عرض ارادت به ساحت قدسی حضرت سیدالشهدا(ع) حضور پیدا کردند.
 
وی افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند هر چیزی اساس و ریشه‌ای دارد و اساس و پایه اسلام، محبت اهل بیت(ع) است، یعنی جایگاه اهل بیت(ع) به حدی رفیع است که ایشان آن را به حیات اسلام معرفی می‌کنند.
 
حسینی بوشهری یادآورشد: راجع به اهل بیت(ع) باید سه نکته را رعایت کنیم؛ نخستین نکته معرفت و شناخت اهل بیت(ع) است که جایگاه این حضرات را به خوبی بازشناسی کنیم.
 
مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: پس از شناخت و معرفت اهل بیت(ع) وظیفه ما عشق و محبت ورزیدن به اهل بیت(ع) است که باید این شناخت و معرفت را به منصه ظهور برسانیم، کما اینکه گفته شد که جمعیت به حدی در کربلا حضور دارد که جمعیتی که از بیرون وارد می‌شوند، فضای ورود به شهر را ندارند.
 
وی گفت: در شرایطی که دشمنان با انواع و اقسام تهدیدات برای زائران موضع گرفتند و جان زائران را به خطر انداخته‌اند، ولی آنها جان خود را بر کف دستشان گذاشتند و با پای پیاده، جاده نجف تا کربلا و شهرهای مختلف را در نوردیدند.
 
معاون جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: سومین نکته مسئله اطاعت از اهل بیت(ع) است؛ امروز که روز اربعین حسینی(ع) است باید عهد ببندیم تا از اهل بیت(ع) اطلاعت کنیم.
 
وی افزود: اگر کسی اهل بیت(ع) را دوست دارد، باید طبق مرام اهل بیت(ع) عمل کند؛ چنانچه سلمان عمل کرد و «منا اهل البیت(ع)» شد. گناه، خط قرمز اهل بیت(ع) است و اگر وارد این خطوط شدیم از خط شیعگی خارج شده‌ایم.
 
حسینی بوشهری یادآورشد: امروز امام زمان(عج) بر زندگی ما نظارت دارند و اگر می‌خواهیم در خط اهل بیت(ع) باشیم، باید بایسته‌های این خط را رعایت کنیم.
 
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه دشمنان برای نسل جوان ما نقشه‌ها طراحی کرده‌اند و لازمه معرفت و دوستی عمل به دستورات آنهاست گفت: معنی تولی و تبری آن است که دوستان اهل بیت(ع) را دوست و دشمنان اهل بیت(ع) را دشمن بداریم؛ امام صادق(ع) فرمودند که دوست واقعی ما کسانی هستند که دوست دوستان ماست.
 
حسینی بوشهری یادآورشد: درود به ملت رشید ایران و ملتی که افتخار بزرگش ابراز محبت به اهل بیت(س) است؛ دشمنان اهل بیت در این 36 سال حتی یک روز هم نگذاشتند که ملت ما آسوده باشد؛ اما این ملت مانند کوه‌های استوار در مقابل همه این ناملایمات ایستادند که بگویند که بهشت را به بها می‌دهند نه بهانه.
 
وی خاطرنشان کرد: برای ابراز محبت به امام حسین(ع) کودکان ما با پای پیاده و برهنه راه می‌روند و زنان و مردان پیر پای در صف می‌کشیدند تا به امامشان بگویند که ما مشکلات را برای شما تحمل می‌کنیم.
 
عضو خبرگان رهبری گفت: نباید به دنبال دشمنان اهل بیت(ع) برویم؛ نباید به دنبال کسانی برویم که می‌گفتند در روز عاشورا باید پایکوبی کرد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcgun9x.ak9u34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما