جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۷
کد مطلب : 51137
منبع : خبرگزاری فارس

مهم‌ترین عامل ایجاد بیماری‌های مزمن چیست؟

قم نيوز : قم نیوز: محققان دانشگاه هاروارد، مهم‌ترین عامل بروز بیماری‌های مزمن را افزایش وزن می‌دانند و تأکید کرده‌اند که حتی مقدار کمی از اضافه‌وزن می‌تواند ریسک ابتلا به این نوع بیماری‌ها را افزایش دهد.
مهم‌ترین عامل ایجاد بیماری‌های مزمن چیست؟
به گزارش قم نیوز، جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد، افزایش وزن در دوران جوانی تا میانسالی منجر به آسیب‌های فراوانی می‌شود که در پی آنها بیماری‌های مزمن پدید می‌آید.

طبق یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه هاروارد انجام شده است، افزایش وزن در اوایل دوره جوانی ریسک ابتلا به بیماری‌های مزمن در میانسالی و دوران پیری را افزایش می‌دهد.

بیماری‌‎های مزمن، مانند بیماری‌های قلبی، سرطان، دیابت و چاقی دلیل عمده مرگ و میر و از کارافتادگی افراد در سراسر دنیا هستند؛ طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی 60 درصد از مرگ و میرها بر اثر این قبیل بیماری‌ها روی می‌دهد.

این بیماری‌ها جزء پرخرج‌ترین و شایع‌ترین مسائل بهداشتی به شمار می‌روند که هزینه‌های زیادی به خانواده و دولت تحمیل می‌کنند.

«فرانک هو» از دپارتمان تغذیه دانشگاه هاروارد و محقق ارشد این مطالعه گفت: این بررسی در نوع خود اولین تحقیقی به حساب می‌آید که به ارتباط بین بالا رفتن وزن در اوایل دوره بزرگسالی با افزایش خطر بروز مشکلات جسمی پرداخته‌ است.

یافته‌های پژوهشگران نشان داده است، مقدار کمی از اضافه‌وزن هم می‌تواند خطر جدی برای سلامتی افراد داشته باشد و ریسک ابتلا به بیماری‌های مزمن را افزایش دهد.

در شرایطی که چاقی مهم‌ترین دغدغه این روزهای سلامت عمومی در جهان است، مبارزه با اضافه‌وزن از اوایل کودکی علاوه بر کاهش بیماری‌ها در دوران میانسالی و سالخوردگی، هزینه‌هایی که برای درمان آنها می‌شود را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

این یافته‌ها ممکن است به متخصصان بهداشتی کمک کند که بیماران را درباره عواقب سلامت افزایش وزن راهنمایی کنند؛ پیشگیری از افزایش وزن از طریق رژیم‌های سالم و شیوه زندگی اهمیت زیادی دارد؛ علاوه بر این ورزش نیز نقش مؤثری در حفظ سلامتی دارد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcguq9n.ak9qw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما