چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 33137
بازخوانی

تذکر رهبر انقلاب به دولت‌های اسلامی برای حمایت از انتفاضه الاقصی

قم نيوز : قم نگار: مرور بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای پس از آغاز انتفاضه الاقصی در مهرماه ۷۹ می‌تواند دولت‌های اسلامی و عربی را برای تعیین یک راهبرد اساسی در برخورد با جنبش جدید فلسطینی‌ها و رویارویی با راهبرد منطقه‌ای رژیم اشغالگر قدس یاری رساند.
تذکر رهبر انقلاب به دولت‌های اسلامی برای حمایت از انتفاضه الاقصی
به گزارش قم نگار،  رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای به دنبال وقوع انتفاضه دوم ملت فلسطین در ۷ مهر ماه ۱۳۷۹ ( ۲۸ سپتامبر ۲۰۰۰ ) که بعدها به انتفاضه الاقصی شهرت یافت ضمن حمایت قاطع نظام جمهوری اسلامی ایران از قیام ملت فلسطین از دولت‌های عربی و اسلامی خواستند تا به مسئولیت و وظیفه خود در قبال انقلاب مسلمانان فلسطینی پایبند باشند.

براین اساس انتفاضه الاقصی - که با ورود شارون جنایتکار به ساحت مقدس مسجدالاقصی آغاز شد- همواره مورد توجه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بوده و در بیانات و رهنمودهای ایشان که به مناسبت‌های مختلف ایراد فرموده اند جایگاه ویژه ای داشته است.

همزمان با آغاز انتفاضه جدید فلسطینی‌ها که در رسانه های آنان به انتفاضه قدس نام گرفته است مرور یکی دو مورد از بیانات رهبری معظم انقلاب در باب ضرورت انتفاضه فلسطینی ها و راهکارهای حمایت از آن نه تنها خالی از لطف نخواهد بود که می تواند به عنوان شاخصی باشد برای بسیاری از دولت ها جهت تدوین راهبردی اساسی جهت تعامل با حرکت و جنبش جدیدی به نام انتفاضه قدس در فلسطین که امنیت رژیم صهیونیستی را به عنوان غده سرطانی منطقه و تهدید کننده امنیت دنیای اسلام، تهدید کرده است. ضمن انکه این شاخص ها می تواند به دولت ها در تدوین راهبردی برای رویارویی با راهبرد منطقه رژیم صهیونیستی نیز کمک کند:

مقام معظم رهبری همان زمان یعنی در ۱۷ مهرماه ۱۳۷۹ در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی در بخش اعظمی از بیانات خود را به مسأله فلسطین و رخداد انتفاضه اختصاص داده و می فرمایند: فلسطین، امروز به نام خدا به مبارزه با برکت و پر شور خود ادامه می دهد. یکبار دیگر ملت‌ فلسطین‌ در انتفاضه‌ جدید خود بار دیگر غلبه‌ انسانهای‌ مؤمن‌ و متکی‌ به‌ اراده‌ خود را بر همه‌ قدرتهای‌ مادی‌ نشان‌ داد.

دنیا خواهد دید که ملت فلسطین در سایه استقامت گام به گام به سمت هدفهای خود پیش خواهد رفت، فلسطین متعلق به فلسطین است. امروز این ملت در میدان است و در دنیای اسلام هم غوغایی است از هیجانی که این ملت در فضای بین المللی با ایستادگی شجاعانه خود آفریده است البته ملتهای مسلمان وظیفه سنگین تری دارند و دولتهای مسلمان هم وظائف بزرگی دارند.

ملت‌ و دولت‌ ایران‌ نیز همانگونه‌ که‌ از ابتدای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ همراه‌ ملت‌ مسلمان‌ فلسطین‌ بوده‌، اکنون‌ نیز در کنار مردم‌ فلسطین‌ است‌ و در میدانهای‌ مختلف‌ آنان‌ را حمایت‌ خواهد کرد. امروزه ملت فلسطین به حق از امت اسلامی انتظاراتی دارند، از دولتهای اسلامی هم توقعاتی دارند. امروز امت بزرگ اسلامی هم از دولتهای اسلامی بخصوص دولتهای عربی انتظار دارد که روابط خود را با صهیونیست غاصب و ظالم و گستاخ قطع کنند.

معظم له همچنین درجریان سفر خود به استان مرکزی در تاریخ ۲۴ آبان ۱۳۷۹ نیز با اشاره به حوادث آن روزهای فلسطین بویژه رخ داد انتفاضه الاقصی با تأکید بر اینکه ملت فلسطین به سنگ و مشت اکتفا نکرده و دفاع مسلحانه را برای خود محفوظ نگه داشته می فرمایند: «ملت فلسطین امروز در مقام رژیم صهیونیست صف آرائی کرده و اعمال وحشیگرانه او را با یک ضربه و عکس العمل مناسب پاسخ می دهند.

قطعاً ملت فلسطین به سنگ و مشت اکتفا نخواهند کرد و برای دفاع از شرف و حیثیت سرزمین خود از سلاح های آتشین نیز استفاده خواهد کرد. دولتهای اسلامی وعربی باید در قبال مبارزان و مردم فلسطین احساس مسئولیت کنند و علاوه بر حمایت های لفظی، در عمل نیز مردم فلسطین را کمک و یاری نمایند.»

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcguq9w.ak9ww4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما