دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : 29457
مدیرکل امور بانوان استانداری قم:

برنامه‌ریزی فرهنگی بر پایه مطالعات، پژوهش و اطلاع‌رسانی باشد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور بانوان استانداری قم گفت: برنامه‌ریزی‌های فرهنگی بر پایه مطالعات، پژوهش و اطلاع‌رسانی آموزش‌ها به نسل‌های مختلف با شیوه‌های مختلف است و باید بعد فرهنگ‌سازی در جامعه و تقید به الزامات فرهنگی اجرایی گردد.
برنامه‌ریزی فرهنگی بر پایه مطالعات، پژوهش و اطلاع‌رسانی باشد
معصومه ظهیری در گفت‌وگو با خبرنگار قم نیوز با اشاره به فضاهای جدیدی که در جامعه به خصوص در عصر ارتباطات ایجادشده است، اظهار داشت: فضاهای جدید ایجاد شده از توسعه ویژه‌ای برخوردار هستند و هر روز یک فضا به فضاهای موجود اضافه می‌شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری قم افزود: این مسئله امکان ارتباط بیشتر، درهم شکستن مرزها، آداب و رسوم، فرهنگ‌ها و عدم پنهان ماندن بسیاری از اسرار و طرح‌ها را باعث شده است.

ظهیری خاطرنشان کرد: هم انواع و اقسام فضاهای سایبری را در سیستم‌های ارتباطی و اینترنتی می‌بینیم و هم اینکه رشد روزافزون آن را شاهد هستیم و این مسئله شاید اقتضای زمان باشد چرا که زمان عصر سرعت و ارتباطات و در هم شکستن مرزها است و این مسئله خوب است.

مدیرکل امور بانوان استانداری قم با اشاره به تسهیلات ایجاد شده به وسیله فضای سایبری گفت: به صورت محاوره‌ای اموری مثل پرداخت وام‌ها، ثبت‌نام‌ها، انتقال تسهیلات، پرداخت قبوض و بسیاری از دستاوردهای علمی و اطلاع‌رسانی تسهیلاتی است که اینترنت و فضای سایبری برای مردم ایجاد کرده است.

ظهیری تصریح کرد: این مسئله دارای فرصت و تهدیداتی مثلاً پایین آمدن سنین اطلاع یافتن از اسرار از آسیب‌هایی است که به وجود آمده است چرا که دیدن تصویری از یک عمل جراحی که به راحتی کلیپ آن در اینترنت و فضای مجازی گذاشته می‌شود همه در هر سن و سال و در هر موقعیتی می‌بینند.

وی بیان کرد: بسیاری از فضاها و زیرساخت‌های آن در اختیار ما نیست، یعنی اطلاع پیدا کردن از حساب‌ها و مسائل مالی، طرح‌ها و زیرساخت‌های آن در خارج از کشور ما تعبیه و تدارک دیده‌شده است و به نفع صاحبان قدرت و ثروت است.

مدیرکل امور بانوان استانداری قم گفت: اصل بومی‌سازی به نحوی است که بتوان زیرساخت‌ها را در کشور خود تعبیه و تدارک دید و ضمن بهره‌مندی از فضاها اختیارش در دست خودمان باشد.

ظهیری بابیان این‌که به‌ناچار و بالاجبار تغییر سبک زندگی در حال رخ دادن است گفت: پایبندی به سبک‌های زندگی منوط به آموزش‌ها و پایبندی‌ها است.

وی با تأکید بر این‌که نمی‌توان مرزهای فرهنگی را محدود و محصور کرد که هیچ سبکی به جز سبک و روش خودمان در آن ایجاد شود، خاطرنشان کرد: آموزش باید طوری باشد که حساسیت و اطلاع نسبت به سبک زندگی داشته باشیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری قم گفت: برنامه‌ریزی‌های فرهنگی بر پایه مطالعات، پژوهش و اطلاع‌رسانی آموزش‌ها به نسل‌های مختلف با شیوه‌های مختلف است و باید بعد فرهنگ‌سازی در جامعه و تقید الزامات فرهنگی اجرایی شود.

ظهیری عنوان کرد: باید پیوست‌های فرهنگی در طرح‌ها داشته باشیم و بی‌توجهی به پیوست‌های فرهنگی باعث دور شدن ما از سبک‌های فرهنگی و یا بی‌اطلاعی از آن‌ها می‌شود مثلاً باید ببینیم ساخت آپارتمان و معماری با فرهنگ و سبک زندگی اسلامی و ایرانی ما تطابق دارد.

وی کار فرهنگی را بطنی، آرام و فرسایشی دانست و گفت: به دلیل این‌که تغییرات فرهنگی را متوجه نمی‌شویم به ناگاه می‌بینیم که در سفره های ما خبری از غذاهای سنتی نیست و یا اینکه موسیقی ما تحت تأثیر نواهای خارج از کشور است و باید آموزش دهیم و تقید به اجرای آن‌ها باشیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgut9x.ak9yn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما