دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 45747
منبع : خبرگزاری فارس

احداث 6 پروژه ورزشی در حوزه آموزش و پرورش قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: دو استخر و چهار سالن ورزشی را در استان در حال احداث داریم که درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها با یکدیگر متفاوت است.
احداث 6 پروژه ورزشی در حوزه آموزش و پرورش قم
به گزارش قم نیوز، محسن پورگلیان  با اشاره به ضرورت مقاوم سازی برخی از مدارس استان اظهار کرد: 150 مدرسه استان قم باید مقاوم سازی و طی یک فرایندی فوندانسیون و ستون این مدارس تقویت شود تا در مقابل زلزله مقاوم باشد و هزینه مقاوم سازی یک مدرسه، حدود 30 درصد هزینه ساخت یک مدرسه جدید است.

وی ادامه داد: در روستاهای استان قم در زمینه مدارس به لحاظ کمی، عمدتا مشکلی نداریم، حتی تعدادی از مدارس در روستاهای استان خالی مانده است ولی به لحاظ کیفی، مدارس فرسوده ای را در روستاهای استان قم داریم و آمار این مدارس روستایی استخراج شده و تعدادی از این مدارس باید تخریب شده و تعدادی دیگر هم مقاوم سازی شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم افزود: مدارس فرسوده استان براساس اولویت مشخص شده است و اگر اعتباراتی در این زمینه تخصیص پیدا کند، این مدارس را به ترتیب اولویت بازسازی یا مقاوم سازی می‌کنیم.

پورگلیان عملکرد اداره آموزش و پرورش استان قم در زمینه احداث امکانات ورزشی را خوب دانست و افزود: این اداره در طول 10 سال گذشته، 70 فضای ورزشی شامل سالن ورزشی و استخر را در استان ایجاد کرد و اکنون مدیریت این فضاهای ورزشی در اختیار اداره آموزش و پرورش استان قم قرار دارد.

وی ادامه داد: دو استخر و چهار سالن ورزشی را در استان در حال احداث داریم که درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها با یکدیگر متفاوت است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم افزود: خیرین حدود یک سوم مدارس استان را احداث کردند و طی سال‌های اخیر که اعتبارات دولتی کم شد، بیشتر خیرین مدارس جدید را در استان قم احداث کردند و اکنون بیشتر مدارس در حال ساخت استان، مدارس خیر ساز است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های خدماتی همچون شهرداری باید پای کار بیایند و بحث مدرسه سازی را کار یک اداره ندانند، همه باید دست به دست هم بدهیم تا مشکلات پیش روی احداث مدارس در استان قم حل شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcguu9t.ak9nt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما