يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : 34767
معاون وزیر کشور در قم:

ظرفیت اسکان زائران ایرانی در مراسم اربعین ۳ برابر شد/ ارسال ۹۰ تن دارو به عراق

قم نيوز : قم نگار: معاون وزیر کشور گفت: در زمینه خدمات درمانی بهداشتی تعداد زیادی آمبولانس به کشور عراق فرستاده شده و حدود ۹۰ تن دارو نیز ارسال شده است، اسکان در عراق توسط کشور ایران ۳ برابر شده و برای ۱۹۵ هزار نفر محل اسکان تهیه شده است.
ظرفیت اسکان زائران ایرانی در مراسم اربعین ۳ برابر شد/ ارسال ۹۰ تن دارو به عراق
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حسین ذوالفقاری ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین اظهار داشت: تاکنون امنیت زائران اربعین به خوبی تأمین شده و هیچ‌گونه حادثه‌ای به‌وجود نیامده و از همه امکانات در راستای تأمین امنیت استفاده می‌کنیم.

معاون امنیتی وزیر کشور با اشاره به ارسال کمک‌های پزشکی ایران برای زائران اربعین حسینی افزود: در زمینه خدمات ‌درمانی بهداشتی تعداد زیادی آمبولانس به کشور عراق فرستاده شده و حدود ۹۰‌تن دارو نیز ارسال شده است، اسکان در عراق توسط کشور ایران سه برابر شده و برای ۱۹۵ هزار نفر محل اسکان تهیه شده است.

ذوالفقاری با بیان اینکه وحدت مناسبی در راستای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی در کشورمان وجود دارد، بیان کرد: در داخل کشورمان نیز استاندارها کمک کردند و همه استان‌های سراسر کشور در حال ارسال کمک به کشور عراق هستند، ستادی در استان‌ها به ریاست استاندارها شکل گرفت و اقدامات بسیار ویژه‌ای برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های دینی و فرهنگی در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی توسط مبلغان کشورمان انجام می‌شود، گفت: در کشورمان بیش از ۱۷۰۰‌روحانی و مبلغ آموزش داده شده‌اند تا در مسیر اربعین به نشر علوم دینی بپردازند، از نظر امنیت و اسکان نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بسیار مناسبی در عراق ایجاد شده که حاصل زحمات همگان است.

معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه تاکنون بیش از یک‌میلیون و چهارصد و پنجاه هزار ویزا صادر شده است، افزود: دولت عراق تاکید کرد که هیچ زائری بدون ویزا وارد خاک کشور عراق نمی‌شود، برخی افرادی که ویزا نگرفتند و وارد مرز شدند سبب برخی مشکلات شدند و خواستار ویزا در مرز شدند که به آن‌ها گفته شد باید از شهر خود ویزا بگیرند.

ذوالفقاری با بیان اینکه تا امروز یک میلیون و سیصد هزار نفر برای حضور در مراسم اربعین وارد کشور عراق شده‌اند، بیان کرد: سه محور مدنظر بود که بر متولی و میزبانی مردم عراق تاکید کنیم و این موضوع را بگوییم که متولی اصلی اربعین مردم و دولت عراق هستند و همان‌گونه که رهبر انقلاب تاکید کردند بر مردمی‌بودن این مراسم تاکید شود.

وی با اشاره به ایجاد موکب در شهرهای مرزی کشورمان گفت: موکب‌های زیادی توسط مردم کشورمان ایجاد شده که همه آن‌ها مردمی هستند و جلوه‌های خاصی را ایجاد کرده که برای رفاه حال زائران اربعین فعالیت می‌کنند و به خدمت رسانی به عاشقان مکتب امام حسین (ع) می‌پردازند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcguu9w.ak9t34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما