يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 26757

کتاب «اصول علم اقتصاد» منتشر شد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از چاپ کتاب «اصول علم اقتصاد» خبر داد.
کتاب «اصول علم اقتصاد» منتشر شد
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی با اشاره به کتاب اصول علم اقتصاد اظهار کرد: در فصل نخست این کتاب تعریف علم اقتصاد و اهمیت آن مطرح می‌شود و در فصل دوم عوامل تولید، جدول و منحنی امکانات تولید مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بخش دوم دارای عنوان اقتصاد خرد مقدماتی است که تقاضا،‌ عرضه، تعیین قیمت در بازار،‌ اصول مصرف یا نظریه طرز رفتار مصرف‌کننده، اصول تولید یا نظریه طرز رفتار تولیدکننده،‌ هزینه تولید و‌ انواع بازار در آن مطرح شده است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به فصل اقتصاد کلان مقدماتی گفت: الگوی چرخه فعالیت اقتصاد ملی و جایگاه آن در اقتصاد کلان،‌ حسابداری ملی، شاخص قیمت، تورم، اقتصاد جمعیت و سیاست اقتصادی از جمله موضوعات ارائه شده در این بخش است.

وی یادآور شد: آشنایی مقدماتی با نظام‌های اقتصادی ایران از بخش‌های دیگر این کتاب است که فصل نخست آن تعاریف و مفاهیم است و مباحثی در زمینه نظام اقتصادی سرمایه‌داری،‌ نظام اقتصادی سوسیالیستی و نظام اقتصادی اسلامی را دربرمی‌گیرد.

روحانی خاطرنشان کرد: تعاریف، مفاهیم و وظایف نظام مالی،‌ پول، بانکداری و نظام بانکی از بخش‌های دیگر این کتاب است، نویسنده در پایان هر بخش این کتاب خودآزمایی را مطرح کرده تا مخاطبان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی عنوان کرد: اکثر بخش‌های این کتاب دربردارنده دو بخش نظری و نموداری است و در واقع این کتاب حاصل جزوات درس اقتصاد نویسنده است که طی سال‌های ۷۹ تا ۸۴ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق و موسسه آموزش عالی باقرالعلوم تدریس کرده است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: بخش نظری شامل نظریه‌های اساسی در موضوع همان بخش است و بخش نموداری مبانی اساسی را به صورت نموداری که فهم و واقعیت را آسان‌تر کند، ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به ویژگی‌های دیگر کتاب اصول علم اقتصاد گفت: مولف این کتاب اظهار امیدواری کرده که این کتاب برای استادانی که درس مبانی علم اقتصاد را می‌خواهند تدریس کنند، یا کسانی که به صورت آکادمیک علم اقتصاد را دنبال می‌کنند یا کسانی که درس مبانی علم اقتصاد را می‌گذرانند، مفید واقع شود.

کتاب اصول علم اقتصاد با تیراژ هزار عدد و قیمت ۱۰ هزار تومان به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcguu9x.ak93n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما