قم نيوز : قم نیوز:‌نماینده مردم قم در مجلس با انتقاد از افزایش توقع خانواده‌ها نسبت به میزان مهریه و جهیزیه اظهار کرد: این موضوع یکی از مشکلات اصلی بالا رفتن سن ازدواج است و با فرهنگ اسلامی و ایرانی تعارض دارد.
مهریه‌ها و جهیزیه‌های سنگین با سبک زندگی اسلامی و ایرانی در تعارض است
به گزارش قم نیوز، احمد امیرآبادی‌فراهانی در مراسم جشن عید سعید فطر که صبح امروز به همت هیئت حضرت علی‌اکبر(ع)، شهرداری و شورای اسلامی شهر دستجرد برگزار شد با اشاره به اینکه در استان قم پنج شهر و حدود ۲۲۰ روستا وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات زیادی که در شهر قم وجود دارد بیشتر توجه مسئولین به رفع مشکلات این شهر است و شهرها و روستاهای اطراف کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: باید همه با هم تلاش کنیم و مشکلات شهر قم را بر طرف کرده و آن را به نقطه مطلوبی برسانیم و در ادامه نیز به رشد و آبادانی شهرها و روستاهای استان بپردازیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرها و روستاهای استان قم از مشکلات عدیده‌ای رنج می‌برند، اظهار کرد: یکی از این مشکلات عمده و جدی بحران کم‌ آبی است، به‌طوری که درحال حاضر به ۵۵ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود و برخی شهرها نیز در شبانه روز سه یا چهار ساعت آب شرب و بهداشتی دارند.

امیرآبادی با اشاره به اینکه منطقه خلجستان با وضعیت آب و هوایی مناسب و جاذبه‌های طبیعی می‌تواند تبدیل به منطقه گردشگری ویژه‌ای در استان قم شود، بیان کرد: یکی از معضلات این بخش کمبود آب است که با پیگیری‌های صورت گرفته ان‌شاء‌الله با راه‌اندازی خط لوله‌ای که از سرشاخه‌های دز به سمت ساوه کشیده می‌شود آب این منطقه نیز تامین خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات جامعه ابراز کرد: امروز جامعه ما با مشکلاتی همچون اشتغال، ازدواج و تورم دست به گریبان است و مجلس و دولت به دنبال حل این مشکلات هستند که امیدواریم دولت با تدابیری که اندیشیده و با وحدت و همدلی تمام مردم و مسئولین بتواند تمام مشکلات به ویژه مشکل اقتصادی را که در اولویت کار دولت قرار دهد رفع کند و امیدواریم مسائلی که دولت به دنبال حل آن است با موفقیت اجرا شود، زیرا موفقیت دولت موفقیت نظام اسلامی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید مسائل سیاسی و حاشیه‌ای موجب خلل در خدمت به مردم و نظام شود، تاکید کرد: آنچه مردم از مسئولان نظام می‌خواهند خدمت خالصانه و دفاع از ارزش‌های نظام اسلامی است که بابت آن جوانانشان را نثار اسلام و انقلاب کرده‌اند و همه باید تلاش کنیم تا این ارزش‌ها حفظ شود و بتوانیم با وحدت و همدلی از داشته‌های ملت دفاع کنیم.

امیرآبادی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین سبک زندگی اسلامی پرداخت و اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که امروز به شدت جامعه ما را دچار مخاطره کرده بحث ازدواج جوانان و موضوع طلاق است، این مشکل به دلیل توجه نکردن به سبک زندگی اسلامی ایرانی است، زیرا سبک زندگی غربی که وارد کشور ما شده با فرهنگ اسلامی و ایرانی در تضاد است و همه باید کمک کنیم این معضل را کنار بزنیم.

وی با انتقاد از بالا رفتن سطح توقع خانواده‌ها در خصوص میزان مهریه و جهاز عروس تصریح کرد: در کجای ازدواج‌های امروزی فرهنگ ایرانی و اسلامی را لحاظ می‌کنیم؟ درخواست مهریه‌های سنگین و جهیزیه‌های چند ده میلیونی با کجای فرهنگ ایرانی و اسلامی هم‌خوانی دارد؟ اگر این‌گونه پیش رویم و سبک ازدواج جوانان را عوض نکنیم قطعا در آینده با مشکلات بیشتری نیز مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مشکل اشتغال جوانان به ویژه جوانان تحصیل‌کرده را مشکل دیگر جامعه دانست و ادامه داد: در این بخش نیز دولت برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام داده که امیدواریم بتواند با اجرای کامل آن این مشکلات را برطرف کند.

امیرآبادی در پایان خاطرنشان کرد: مردم ما امروز با تورم و فشار اقتصادی که به دلایل مختلف به وجود آمده مواجه هستند که امیدواریم برنامه‌ریزی‌های دولت در این زمینه بتواند مشکلات را به حداقل برساند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcguu9x.ak9n34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما