يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب : 27747
رئیس مرکز تخصصی نماز:

حکومت و عدالت جهانی در نسل پیامبر اکرم(ص) تعریف شده است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: اعتلای کلمه توحید، قیامی که هدف خلقت است، حکومت و عدالت جهانی در نسل پیامبر اکرم(ص) و فرزندان ایشان تعریف شده است.
حکومت و عدالت جهانی در نسل پیامبر اکرم(ص) تعریف شده است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام صادق کفیل امروز در گفت‌وگو با فارس در قم ضمن تسلیت سالروز وفات پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: بهترین‌ها و اولویت‌های عالم برای پیامبر اکرم(ص) بوده، یعنی رسول خدا(ص) اول فرد عالم هستی است.
 
وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) والاترین مخلوق هستی بوده و مهمترین و والاترین کتاب آسمانی بر او نازل شده است.
 
رئیس مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه امامت با همه فضائل، مناقب و اهداف خاص در نسل پیامبر اکرم(ص) تعریف شده است، گفت: اعتلای کلمه توحید، قیامی که هدف خلقت است، حکومت و عدالت جهانی در نسل پیامبر اکرم(ص) و فرزندان ایشان تعریف شده است.
 
کفیل خاطرنشان کرد: وجود پیامبر اکرم(ص) سبب تغییر و تحول در عالم شد و وجود ایشان لطف عظیم در عالم هستی محسوب می‌شود و در حقیقت بزرگترین هدیه‌ای که خداوند به هستی عنایت کرده، فرستادن رسولی به نام محمد ابن عبدالله(ص) بوده است.
 
وی یادآور شد: همه زیبایی‌های عالم با تولد و رسالت پیامبر اکرم(ص) مفهوم پیدا کرده و همه اتفاقات مهم در عالم هستی مانند واقعه کربلا و ظهور پس از بعثت پیامبر اکرم(ص) بوده است.
 
رئیس مرکز تخصصی نماز با اشاره به دعای دوم صحیفه سجادیه مبنی بر شاخصه‌های شخصیتی پیامبر اکرم(ص) گفت: امین وحی، برگزیده آفریدگان، مخلص در بین بندگان، پیشوای رحمت و قافله سالار نیکی، کلید گنجینه نیکی و دغدغه دینی پیامبر اکرم(ص) در این دعا برای ایشان ذکر شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) همه وجودش را برای دین فدا کردند و ملاک ارتباط ایشان با افراد اطاعت از خداوند بود، بنابراین با کسانی که خدا را اطاعت نمی‌کردند، مقابله می‌کردند و با کسانی که دین خدا را پذیرفتند، انس گرفتند.
 
کفیل با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) بیشترین اذیت را متحمل شدند، گفت: ایشان زمانی که مشاهده می‌کردند، جامعه می‌تواند به جایی برسد ولی سرگرم لهو و لعب است، ناراحت می‌شدند.
 
وی به هجرت رسول اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: ایشان از کنار خانه خدا هجرت کردند و به مدینه آمدند تا تمدن بشری را شکوفا کنند و هجرت پیامبر اکرم(ص) یک اثر جدی داشت، به طوری که ایشان با هجرت، تحول دینی ایجاد کرد.
 
رئیس مرکز تخصصی نماز خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) ایجادکننده جامعه اسلامی بود که بر اساس پیوند با خدا باشد و بنیانگذار جامعه اسلامی وجود نورانی نبی خاتم(ص) است.
 
وی یادآور شد: خداوند در مورد پیامبر اکرم(ص) فرمودند وجودش رحمت للعالمین است، بنابراین پیامبر وجودش برکت بوده و خیرش به همه جهانیان رسیده و همه عالمیان سفره‌نشین ایشان هستند.
 
کفیل تصریح کرد: اگر کسی بخواهد در عالم رشد، پیشرفت و ترقی داشته باشد و زندگی مناسبی به وجود آورد، باید انس خود را با پیامبر اکرم(ص) بیشتر کند زیرا ایشان شخصیت علمی بوده و عالم به همه علوم است و اشراف به همه روحیات و وجود انسان دارد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcguu9x.ak9ut4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما