شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : 25307

انتشار کتاب "مادری در نگاه دینی و عینیت اجتماعی" در قم

قم نيوز : قم نیوز: کتاب «مادری در نگاه دینی و عینیت اجتماعی» با گفتارها و گفت‌و‌گوهایی از اساتید و دانش‌وران به همت مرکز تحقیقات زن و خانواده وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران منتشر شد.
انتشار کتاب "مادری در نگاه دینی و عینیت اجتماعی" در قم
به گزارش قم نیوز و به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، کتاب «مادری در نگاه دینی و عینیت اجتماعی» با گفتارها و گفت‌و‌گوهایی از اساتید و دانش‌وران به همت مرکز تحقیقات زن و خانواده وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران منتشر شد.

در ابتدای این کتاب که توسط سمیه حاجی‌اسماعیلی عضو هیات علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده گردآوری شده است، سخنانی از آیت‌الله جوادی آملی در دیدار اعضای شورای علمی همایش مادری در محل بنیاد اسراء با موضوع «مادری؛ طلیعه حیات طیبه» و در ادامه گفت‌وگوهایی با حجت‌الاسلام زیبایی‌نژاد، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیبی‌تبار، کرمی، فریبا علاسوند، فرهمندپور، صادقی فسایی، هاشمی، حجت‌الاسلام بستان، مهدوی، دکتر جوادی‌یگانه، جان‌بزرگی، حجت‌الاسلام آذربایجانی و خنیفر آمده است.

این کتاب به موضوعاتی چون؛ مادری در نظام معنایی اسلام، مادری در ادبیات فقهی و حقوقی، بازنمایی مادری در ادبیات و هنر معاصر ایران، قدرت مادری و چالش‌های فرارو، مادری سنتی و مدرن، تحولات ساختاری و ولی‌گری، مادری و فرصت‌های فرارو، تحولات مادری و عوامل آن، اشتغال و مسئله‌ی مادری، بازنمایی مادری در رسانه، مادری از منظر روان‌شناسی، مادری و تربیت دینی و مادری و نظام آموزش پرداخته است.

گردآوردنده در پیش‌گفتار این کتاب آورده است: در دهه‌های اخیر، تغییر در ساختار و دگرگونی در نظام معنایی حاکم بر بینش و کنش افراد، تحولات گسترده و پردامنه‌ای را پدید آورده و تأثیراتی ژرف در نهادهایی چون خانواده گذاشته است. از جمله این تحولات، می‌توان به تغییر در نگرش‌ها و دگرگونی‌هایی که در نقش‌های جنسیتی و مسؤولیت‌های اجتماعی رخ داده است، اشاره کرد؛ تحولاتی که در نقش «مادری» نیز تأثیر گذاشته و آن را با مشکلات و تنگناهایی جدید روبه‌رو ساخته است. بدین منظور با کارشناسان این عرصه مصاحبه‌هایی صورت گرفت و در این گفت‌وگوها مباحثی مطرح شد که از جایگاه مادری در متون و فرهنگ اسلامی و ایرانی آغاز می‌شود و تا چالش‌های مادری و نقد سیاست‌ها، قوانین و برنامه‌ها امتداد پیدا می کند.

از نگاه گردآورنده از وجوه تمایز این مجموعه با آثار دیگر آن است که برخی ارتکازات عمومی را به نقد و چالش می‌کشد، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران نهادهای ذی‌ربط را با ابعادی مغفول از موضوع آشنا می‌سازد و زمینه‌ای فراهم می‌کند تا پژوهش‌گران و دانشگاهیان، پروژه‌های پژوهشی جدیدی را در این باره دنبال کنند.

چاپ نخست این کتاب با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه، ۲۹۶صفحه و بهای ۸۰ هزار ریال از سوی انتشار دفتر مطالعات و تحقیقات زنان در دسترس علاقه‌مندان است.

علاقه‌‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی قم، بلوار جمهوری اسلامی، میدان سپاه، خیابان مالک‌اشتر، شماره۵۰ یا تهران، بلوار کشاورز، خیابان نادری، کوچه حجت‌دوست، پلاک ۵۶، مراجعه یا با تلفن‌های ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰(۰۲۵) و ۸۸۹۸۳۹۴۴(۰۲۱) تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcguw9x.ak9nz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما