پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : 22337

استعمار جهانی به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: هدف استعمار به جان هم انداختن مسلمانان و ایجاد جنگ‌های مذهبی و تجزیه کشورهای اسلامی است.
استعمار جهانی به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی است
به گزارش قم نیوز به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی جامعه المصطفی، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار مبلغان شیعه و سنی تایلند گفت: تایلند برای جمهوری اسلامی ایران کشور مهم بوده و لذا سعی کردیم افرادی را که علاقه به تحصیل در ایران داشتند را پذیرش کنیم. البته جامعه المصطفی در تایلند نیز نماینده دارد که برخی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی را دنبال می‌کند.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به جایگاه شهر قم در جهان اسلام بیان داشت: شما امروز در شهری هستید که پایگاه علم و دانش بوده و از قطب‌های علمی و فکری جهان اسلام است و هزاران نفر چون امام خمینی(ره) در این شهر درس و تدریس داشتند و هزاران نفر دیگر نیز در این شهر در حال تحصیل معارف هستند و لذا نقش این شهر در جهان بسیار مهم و اثرگذار است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این مطلب که در این سه دهه از عمر انقلاب تبلیغات گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است، به واقعیت‌های درون ایران اشاره کرد و گفت: نخستین خصوصیت انقلاب که از این شهر برخاسته است نگاه تمدنی به اسلام و کل مسلمانان است.

وی در تشریح این خصوصیت خاطرنشان کرد: در نگاه امام خمینی و جمهوری اسلامی ایران اسلام یک دین جهانی و شامل همه مسلمانان است و می‌تواند با خط دهی به بشر، دنیا و آخرت مردم را تامین کند.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به وجود مشترکات فراوان در همه مذاهب اسلامی تاکید کرد: ما معتقدیم در زمینه‌های اعتقادی، اخلاقی، فقهی، سیاسی، اجتماعی و موارد دیگر همه مذاهب اسلامی آن قدر مشترکات دارند که اگر این مشترکات احیا شوند و همه تحت این اشتراکات جمع شوند امت اسلامی می‌تواند همبستگی پیدا کند و در نتیجه در جهان نقش آفرینی کند.

وی به وظیفه دانشمندان و علمای اسلامی در این زمینه اشاره کرد و افزود: وظیفه دانشمندان و علمای اسلامی از همه مذاهب این است که اصول مشترک را تشریح کرده و همه مسلمانان را به سوی این اهداف راهنمایی کنند.

اعرافی با ذکر چند نمونه به ایستادگی جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول این چند سال از عمر انقلاب با برکت اسلامی نشان داد که پای وحدت و دفاع از مسلمانان ایستاده است مثلا در قضیه فلسطین و اشغال افغانستان و موارد دیگر، آنچه در نظر جمهوری اسلامی ایران بود، جهان اسلام بوده است.

رئیس جامعه المصطفی دومین محور مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران را تاکید بر عدالت دانست و گفت: ما معتقدیم که نوع برخورد کشورهای قدرتمند ظالمانه است و انسان‌ها در هر جای عالم که باشند دارای حقوق برابر بوده و بین افرادی که در آمریکا و اروپا زندگی می‌کنند با افرادی که در دیگر کشورها زندگی می‌کنند تفاوتی نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مقوله آزادی آن را سومین محور مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از اول تا به امروز دین و حاکمیت دین را با آرای مردم گره زده است و آزادی‌هایی که در ایران وجود دارد با بسیاری از کشورها قابل قیاس نیست به نحوی که همه ارکان نظام با انتخاب مردم شکل می‌گیرند.

وی ادامه داد: البته آزادی در مکاتب مختلف دارای یک اصول و قواعد خاصی است کما اینکه آزادی در غرب مطلق نیست. در انقلاب اسلامی ایران نیز اصول و ضوابطی برای آزادی وجود دارد و آن هم اصول اسلام است.

وی چهارمین محور اندیشه انقلاب اسلامی ایران را معنویت، عرفان و اخلاق دانست و خاطرنشان کرد: ما معتقدیم اگر چه تمدن غربی دستاوردهای زیادی برای بشر داشته است اما روح معنویت در این تمدن وجود ندارد و عرفان و معنویت و نگاه به عالم غیب و خداوند متعال روح تمدن جدید خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به رشد علمی در زمان انقلاب اسلامی آن را محور پنجم خواند و گفت: در نگاه انقلاب اسلامی ضمن تاکید بر مقابله و ایستادگی در مقابل استکبار به رشد علمی نیز توجه شده است. از همین روی پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در فناوری‌های پیشرفته برای بسیاری از دانشمندان جهان تعجب برانگیز است.

اعرافی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه جامعه المصطفی یکی از مصادیق پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است تصریح کرد: جامعه المصطفی با تاکید بر مشترکات جهان اسلام حرف‌های جدیدی برای جهان اسلام دارد.

وی هدف استعمار را به راه انداختن جنگ‌های مذهبی دانست و در بیان وظیفه دانش آموختگان المصطفی نیز گفت: هدف استعمار نیز به جان هم انداختن مسلمانان و ایجاد جنگ‌های مذهبی و تجزیه کشورهای اسلامی است و ما به عنوان شیعه هر کاری را که باعث ضعف مسلمانان شود را حرام می‌دانیم و در کشورهایی که دارای ادیان مختلف هستند با گفت‌وگوی خوب و عرضه اطلاعات برخورد می‌کنیم و دانش آموختگان خود را مکلف به انجام این دو وظیفه می‌دانیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcguw9x.ak9xw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما