قم نيوز : قم نیوز: نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گردهمایی "یمن تنها نیست" مانع انفعال افکار عمومی خواهد شد گفت: باید همه وجدان های بیدار به کمک مردم مظلوم یمن بر خیزند.
گردهمایی "یمن تنها نیست" مانع انفعال افکار عمومی خواهد شد/ همه وجدان های بیدار به کمک مردم مظلوم یمن بر خیزند
به گزارش قم نیوز، حسین محمد زاده نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اسف بار در یمن گفت: در چنین شرایطی برای مردم مظلوم یمن ، انفعال و نظاره گر بودن، هرگز به مصلحت نیست و گردهمایی هایی به مانند "یمن تنها نیست" باعث خواهد شد تا افکار عمومی دچار انفعال نشوند. در این شرایط همه ی وجدان های بیدار در سراسر دنیا باید به کمک مردم مظلوم یمن بشتابند.

محمد زاده با تبیین فضای سیاسی موجود در منطقه افزود: در حالی که در شرایط خاصی قرار داریم و همه نگاه ها در دنیا به مذاکرات ایران با ۱+۵ معطوف است، متاسفانه شاهد تجاوز عربستان سعودی به خاک یمن هستیم. به طور قطع انتقاد از کشور هایی که با عربستان همراهی می کنند در جای خودش محفوظ است اما وجدان های بیدار در دنیا نتوانسته اند آنچنان که باید نقش خود را به خوبی ایفا کرده و به این موضوع ورود پیدا کنند.

نماینده استان خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: طبیعتا این شرایط نمی تواند به همین شکل باقی بماند و همه آزاندیشان درسراسر دنیا به این فاجعه واکنش نشان خواهند داد. کاری که امروز شکل گرفته و این بمباران گسترده ای که بر سر مردم مظلوم یمن ریخته می شود، یک فاجعه بزرگ انسانی بوده و کسی نمی تواند تفسیر یا عنوان دیگری برای این اتفاق داشته باشد. انفعال افکار عمومی به مصلت نیست و کشور ما با توجه به اینکه مبانی فکری مردم آزاداندیشی و احترام به مقام انسانیت است در محکومیت و کمک به مردم یمن پیشرو خواهد بود.

محمد زاده با اشاره به نقش آمریکا در جنگ یمن، افزود: این بحران به طور قطع زاییده و دست پروده آمریکاست. با توجه به مجموعه ی اظهار نظراتی که افراد به خصوص کارشناسان سیاسی و نظامی هم در آمریکا هم دراروپا طی یک هفته اخیر داشته اند، این طور تصور می کنم که تجاوز به یمن یک امتیازی بوده که آمریکا به عربستان سعودی بابت پیشبرد مذاکرات هسته ای با ایران پرداخت کرده است. در واقع آمریکا به عربستان در حال باج دادن است. بر اساس نظر برخی کارشناسان اگر مذاکرات هسته ای آمریکا و ایران در باره موضوع هسته ای به نتیجه نرسد اصلا نیازی به حمایت آمریکا از عربستان وجود ندارد. در واقع حمایت های آمریکا از چنین مسائلی نشات می گیرد.

وی در پایان ابراز امید واری کرد: انشا الله هر چه سریع تر جلوی این خونریزی ها گرفته شود و وجدان های بیدار به کمک مردم مظلوم یمن بیایند.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcguy9x.ak9yz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما