سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 38853
منبع : خبرگزاری مهر

کوهنوردان قمی قله‌های کرکس و میرقاسم قم را فتح کردند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قم از فتح قله‌های کرکس و میرقاسم قم توسط گروه‌های کوهنوردی قم خبر داد.
کوهنوردان قمی قله‌های کرکس و میرقاسم قم را فتح کردند
به گزارش قم نیوز، مهدی مصطفی لو اظهار داشت: گروه‌های کوهنوردی استان قم در هفته اخیر برنامه‌های پرکاری را پشت سر گذاشتند که فتح قله‌های مرتفع کرکس و میرقاسم از مهم‌ترین آن‌ها بود.

وی افزود: گروه‌های کوهنوردی استان قم در آخرین روز اردیبهشت‌ماه برنامه کوهنوردی مختص خود را در ارتفاعات یا مکان‌های دیدنی استان برپا کردند که گروه فرهنگ با ترکیبی ۸۵ نفره بازدید از آبشار هفت چشمه را در برنامه خود داشت.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قم گفت: گروه کوهنوردی سپهر قم این هفته قله کرکس را فتح کرد که در این برنامه ۲۶ نفر شامل ۲۴ کوهنورد مرد و ۲ کوهنورد زن حضور داشتند و به قله ۳۹۰۰ متری کرکس در یک برنامه ۱۸ ساعته صعود کردند.

مصطفی لو بیان داشت: گروه کوهنوردی عارف نیز این هفته برنامه کوه پیمایی در ارتفاعات را در برنامه خود قرار داده بود و بر همین اساس، این گروه ۱۰۰ نفره با پیمایش مسافت ۲۰ کیلومتر پس از صعود به قله سلطان سرشاد و بعداز ۸ ساعت پیمایش در ارتفاعات با رسیدن به روستای وشنوه قم به کار خود پایان داد.

وی عنوان کرد: گروه کوهنوردی آدینه نیز با ۱۸ کوهنورد شامل ۱۴ کوهنورد مرد و ۴ کوهنورد زن توانست در یک برنامه ۷ ساعته قله ۳ هزار متری میر قاسم را فتح کند.

 رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قم تصریح کرد: در قم گروه‌های متعدد کوهنوردی وجود دارند که برنامه‌های متنوعی را در طول سال برگزار می‌کنند و عموم مردم می‌توانند با ثبت نام در این گروه‌ها از خدمات کوهنوردی و کمپینگ آن‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgw79w.ak97n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما