جمعه ۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 40553
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله فاضل لنکرانی؛

مجاهدت علمی و فرهنگی امام صادق(ع)، حافظ عزت و هویت تشیع بوده است

قم نيوز : قم نیوز: رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ، مجاهدت علمی و فرهنگی امام صادق(ع) را باعث حفظ هویت و عزت و اقتدار شیعه در طول تاریخ دانست.
مجاهدت علمی و فرهنگی امام صادق(ع)، حافظ عزت و هویت تشیع بوده است
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی  ضمن تسلیت فرارسیدن 25 شوال، سالروز شهادت مظلومانه امام جعفر صادق(ع) با تاکید بر لزوم شناخت بهتر و کامل تر شخصیت و سیره زندگی نورانی این امام همام ابراز داشت: امروز کتب دینی ما چه کتب حدیثی، فقهی، اخلاقی و تفسیری و ..، مملو از فرمایشات گهربار صادق آل محمد(ص) است و حقیقتاً باید بگوییم که ما امروز گنجینه دینی و معنوی شیعه را بیش از هر کس دیگری مدیون تلاش های امام صادق(ع) هستیم.

وی افزود: بی شک دقت در فرمایشات ایشان و خاصه تلاش در مسیر عمل به آن ها ، بهترین الگوی سبک زندگی دینی است که آرامش و آسایش مادی و معنوی را برای ما به ارمغان می آورد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به نقش بسیار ویژه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) در بسط و تقویت مکتب تشیع در زمان حیات نورانی شان بیان داشت: تا زمان این دو امام بزرگوار، بنی امیه و حکومت‌های غاصب و ظالم چنان جو خفقانی شکل داده بودند که امامان قبل چندان مجالی نمی یافتند تا علوم و معارف حقه شیعه را برای مردم تبیین کنند چنان که به عنوان مثال ما از امیرالمومنین علی(ع) و سیدالشهدا(ع) بیشتر از چند روایت در مسائل فقهی نداریم، اما بسیاری از مسایل فقهی و احادیث اخلاقی و اجتماعی و تفسیری مربوط به زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است.

وی با تاکید بر این که عصر حیات جعفر بن محمد(ع) دوره پویایی و شکوفایی فقه اسلامی است، اظهار داشت: به برکت انبوه احادیث و روایات صادره از ناحیه حضرات معصومین(ع) به ویژه شخص امام صادق(ع) مفاهیم ناب و انسان ساز دینی در اختیار ما قرار دارد که باید با عمل متعهدانه و صادقانه به آن ها، زمینه سعادتمندی خود در دنیا و آخرت را فراهم نماییم.

آیت الله فاضل لنکرانی تاکید کرد: امام صادق(ع) در زمان حیات پربرکت خود با راه اندازی یک نهضت فراگیر علمی و فرهنگی در پی آن بود که هویت دینی و علمی شیعه را محکم کند و لذا امروز اگر شیعه باقی مانده به برکات تلاش های مجاهدانه ایشان است که با همه سختی ها و فشارها به تربیت و پرورش شاگردان بزرگی پرداختند.

وی تاکید کرد:  امروز حوزه علمیه نجف و حوزه علمیه با عظمت قم، استمرار خط علمی امام صادق(ع) و امام باقر(ع) و حاصل سال ها تلاش و خون جگرخوردن های شاگردان بزرگ مکتب این دو امام عزیز است؛ شاگردانی چون شیخ طوسی ها، شیخ انصاری ها، شیخ مفید ها، سید رضی ها و سید مرتضی ها تا زمانه کنونی که مراجع عظام تقلید ، حافظ و پاسدار حریم تشیع و مکتب اهل بیت(ع) هستند.

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgwn9t.ak9zn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما