دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 33533
منبع : مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی

برگزاری ۷سمینار و نشست علمی در دانشگاه ادیان

قم نيوز : قم نگار: به همت پژوهشکده ادیان و مذاهب و اداره کل همکاری‌های علمی و بین الملل دانشگاه ادیان، در دو هفته نخست سال تحصیلی، هفت سمینار علمی در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.
برگزاری ۷سمینار و نشست علمی در دانشگاه ادیان
به گزارش قم نگار، در دو هفته آغازین سال تحصیلی، هفت سمینار، کارگاه و نشست علمی با حضور پنج تن از اساتید برجسته آلمانی در رشته الهیات مسیحی و فلسفه غرب در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

در اولین برنامه از این مجموعه که از روز شنبه ۲۸ تا دوشنبه ۳۰ شهریورماه برگزار شد ۲۴ مقاله در چهار پنل تخصصی با رویکردهای جامعه شناختی، تاریخی حقوقی، فلسفی و مطالعات جنسیت ارائه شد.

در برنامه دوم خانم پروفسور مارگاریتا گروبر و پروفسور کلوس فون اشتوش از دانشگاه پادربورن آلمان ۴ لغایت ۸ مهرماه سمینار مشترکی را در موضوع «محوریت آموزه خدا و مسیح در مسیحیت کاتولیک» ارائه کردند.

در برنامه سوم دکتر یوهان اشمیت روز دوشنبه، ششم مهرماه در موضوع «شهود اخلاقی و اخلاق بین الادیانی» سخنرانی کرد و روابط میان ادیان را از دیدگاه اخلاقی مورد بررسی قرار داد.

در برنامه چهارم و به همت انجمن دین پژوهان پروفسور کلوس فون اشتوش سمیناری را در روز سه شنبه، ۷ مهر با موضوع اینکه «آیا فلسفه های مدرن می توانند به الهیات کمک کنند، با تاکید بر نظریات کانت و ویتگنشتاین» ارائه کرد.

در پنجمین برنامه کارگـاهی علمـی از ششم ‌الی نهم مهر ماه با حضور دکتر کارستن اشمیت و پروفسور کاترینا ونزل از دانشگاه گوته فرانکفورت آلمان با عنوان «مواجهات بینافرهنگی و انتقال دین و دانش» با حضور جمعی از دانشجویان الهیات مسیحی برگزار شد. در این کارگاه دو استاد آلمانی با تحلیل سفرنامه های متعلق به یک زائر و یک میسیونر مسیحی در سفر به تبت، تاثیرات و تبادلات فرهنگی صورت گرفته میان ایشان و مردم این منطقه را بررسی کردند.

در برنامه ششم پروفسور مارگاریتا گروبر سمیناری علمی را با موضوع «تاریخ زندگی دینی و ادعیه در مسیحیت غرب» ‌ سه‌شنبه ۱۴ مهر ماه ارائه داد.

هفتمین و آخرین برنامه نیز با حضور پروفسور مارگاریتا گروبر برگزار شد که طی آن خانم گروبر از روز شنبه یازدهم الی سه شنبه چهاردهم مهرماه در کارگاهی آموزشی، «تاریخ و ساختار عهد جدید» را بررسی کرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgwn9w.ak9ww4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما