سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : 25523

مهلت ارسال آثار همایش حدیث رضوی تمدید شد

قم نيوز : قم نیوز: دبیر اجرایی همایش حدیث رضوی 2 از تمدید مهلت ارسال آثار این همایش تا 15 مرداد امسال خبر داد.
مهلت ارسال آثار همایش حدیث رضوی تمدید شد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام عبدالرضا حمادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به همایش حدیث رضوی ۲ اظهار کرد: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همایش حدیث رضوی را برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: این همایش با هماهنگی و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و موسسه دارالحدیث با موضوع تاثیر زمان بر صدور احادیث رضوی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی همایش حدیث رضوی ۲ با اشاره به هدف از برگزاری این همایش گفت: بازشناسی و بازخوانی تاریخ امام رضا (ع) و فضای زندگی این امام بزرگوار از جمله اهداف این همایش است.

وی یادآور شد: جنبه‌های سیاسی، فرهنگی، گروه‌ها و احزابی که در دوره حضرت رضا (ع) وجود داشتند در این همایش مورد کاوش قرار می‌گیرند.

حمادی با بیان اینکه بر اساس فراخوان همایش مهلت ارسال مقالات تا پایان تیر‌ماه امسال اعلام شده بود، تصریح کرد: با توجه به شرایط پایان ترم دانشگاه‌ها و ایام رمضان اساتید و دانشجویان درخواست کردند که زمان ارسال مقالات این همایش تمدید شود بنابراین تا نیمه مرداد‌ماه زمان فراخوان مقاله همایش تمدید شد.

وی عنوان کرد: علاقه‌مندان تا پایان زمان مقرر باید مقالات خود را به دبیرخانه همایش به نشانی قم، بلوار ۱۵ خرداد، چهارراه نوبهار، پس از شهرک جهاد، موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث و یا پست الکترونیکی hrazavi@hadith.net ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: بازشناسی تاثیر جریان‌های فکری، سیاسی، انحرافی، اخلاقی و اعتقادی در میراث حدیثی امام رضا (ع)، حضور امام رضا (ع) در مرو و تاثیر آن در احادیث راویان خراسان (شیعه و سنی)، نقش راویان عصر امام رضا (ع) در انتقال میراث حدیثی رضوی(ع) از جمله محورهای این همایش است.

حمادی چگونگی ارتباط امام رضا (ع) با اصحاب و یاران (کوفه، بغداد، قم، خراسان)، ویژگی‌های اختصاصی اصحاب امام رضا (ع) در نقل روایت و تفاوت آموزه‌‌های حدیثی امام رضا (ع) در مدینه و مرو را از محورهای دیگر این همایش ذکر کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgwn9x.ak9nx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما