?>?> تجلیل از یک عمر فعالیت علمی آیت‌الله امینی و آیت‌الله میلانی | قم نیوز
جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : 12103
در همایش کتاب سال حوزه صورت گرفت

تجلیل از یک عمر فعالیت علمی آیت‌الله امینی و آیت‌الله میلانی

قم نيوز : قم نیوز: در چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه از یک عمر تلاش پژوهشی و تحقیقی آیت‌الله امینی و آیت‌الله میلانی تجلیل شد.
تجلیل از یک عمر فعالیت علمی آیت‌الله امینی و آیت‌الله میلانی
به گزارش قم نیوز، چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، آیت‌الله استادی امام جمعه قم و رئیس شورای عالی حوزه و حجج اسلام عماد معاون پژوهش حوزه‌های علمیه و حقی دبیر همایش برگزار شد.

پس از سخنرانی این افراد، از نخستین سند نیازسنجی پژوهشی دانش‌های حوزوی با عنوان «اولویت‌های پژوهشی دانش فقه» رونمایی شد. این سند در شش فصل شامل طرح تحقیق، تعریف واژه‌ها و اصطلاحات، رویکرد و روش تحقیق، عقود، ایقاعات، احکام، قواعد فقهی و فلسفه فقه تدوین شده و نمایه‌ها و پیوست‌ها نیز فصول بعدی آن را تشکیل می‌دهند.

علاوه بر رونمایی از سند مزبور و بر اساس روال همایش‌های گذشته کتاب سال حوزه، در همایش چهاردهم نیز دو تن از شخصیت‌های برتر حوزوی که عمری را در مسیر پژوهش، تألیف و تدریس دروس حوزوی و قرآنی گذرانده‌اند تجلیل شدند.

در همایش امسال آیت‌الله ابراهیم امینی، استاد و محقق حوزه‌های علمیه نخستین فردی بود که به دلیل ۷۰ سال تلاش علمی و تحقیقی مورد تجلیل قرار گرفت؛ آیت‌الله امینی در سال ۱۳۰۴ شمسی در نجف آباد اصفهان به دنیا آمد و پس از به پایان رساندن دروس ابتدایی به حوزه علمیه اصفهان مهاجرت کرد. وی در سال ۱۳۲۶ راهی قم شد و از محضر اساتیدی چون آیات عظام سلطانی، بهاءالدینی، مجاهدی، مرعشی نجفی و گلپایگانی، بروجردی و امام خمینی(ره) استفاده کرد.

از جمله کتاب‌های آیت الله امینی طی سال‌های اخیر می‌توان به بررسی مسائل کلی امامت، بانوی نمونه اسلام، اسلام و تمدن غرب، آموزش همسرداری، آیین تربیت، خودسازی، وحی در ادیان آسمانی، الگوهای فضیلت و خداشناسی اشاره کرد.

در این همایش همچنین از ۵۰ سال فعالیت علمی آیت‌الله سید علی میلانی نیز تجلیل شد. آیت‌الله میلانی فرزند عالم بزرگوار آیت‌الله سید نورالدین حسینی میلانی است که در سال ۱۳۲۷ در نجف اشرفی دیده به جهان گشود و پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی در کربلا و در سال ۱۳۵۴ راهی مشهد مقدس شد.

او در ایران از محضر اساتیدی چون آیات عظام موسوی گلپایگانی، وحید خراسانی و حائری یزدی بهره برد و خود مؤسس چندین مرکز علمی و تحقیقی حوزوی شد.

مرکز الرساله در قم مرکز ابحاث اعتقادی، پایه گذاری بنیاد فرهنگی امامت و مرکز نشر حقایق اسلامی از جمله این مراکز هستند که توسط آیت الله میلانی راه اندازی شده‌اند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgwq9q.ak9xz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما