يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 44423
منبع : خبرگزاری فارس

مناسب‌سازی معابر شهری قم نیازمند زمان و برنامه‌ریزی است

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم گفت: اصلاحات شهری متناسب با استانداردها برای استفاده عابرین پیاده و به خصوص معلولان نیازمند زمان و برنامه‌ریزی ویژه است.
مناسب‌سازی معابر شهری قم نیازمند زمان و برنامه‌ریزی است
به گزارش قم نیوز، علیرضا قاری قرآن  با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی معابر بحثی مبتلابه تمام کلان شهرهای کشور است، اظهار کرد: این مساله نه تنها به معلولان بلکه به تمام عابرین پیاده شهری مرتبط است و ساماندهی در بخش کلی باید صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه به طور کلی معابر نیازمند ساماندهی است، گفت: ترکیب تردد خودرو و عابر پیاده در معابر شهر نیازمند طراحی و تصمیم‌گیری کلی بوده و باید برنامه‌ریزی جامعی در این خصوص برای کل شهر انجام شود.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم با تاکید بر اینکه معابر موجود شهر باید ساماندهی شود خاطرنشان کرد: پس از این اقدام باید برنامه‌ریزی برای تفکیک مسیر پیاده و سواره داشته باشیم.

وی ادامه داد: پس از این مطلب نیز اهمیت دادن به مسیر ویژه معلولان و تسهیل تردد و عبور و مرور آنها در شهر از اهمیت بالایی برخوردار است.

قاری‌قرآن با تاکید بر اینکه از گذشته برنامه‌هایی در حوزه مناسب‌سازی معابر در شهر وجود داشته است، افزود: در حال حاضر در طراحی و اجرای پیاده‌روها مسیر ویژه معلولان دیده شده و در چهارراه‌ها نیز مسیر ویلچر اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اصلاحات شهری متناسب با استانداردها برای استفاده عابرین پیاده و به‌خصوص معلولان نیازمند زمان و برنامه‌ریزی ویژه است، گفت: ابتدا در این زمینه باید زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم و حتی در فضاهایی که مرکز جمعیت است همچون حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران امروز اتفاق ویژه‌ای نیفتاده است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم گفت: در برنامه بلندمدت اگر قرار باشد خیابانی طراحی شود قطعا به مسیر ویژه برای عابرین، معلولان و حتی دوچرخه توجه بیشتری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ویژه پیاده‌روسازی در شهر باید ادامه یافته و تکمیل شود خاطرنشان کرد: قطعا در طراحی و برنامه‌ریزی طرح جامع شهر به این مساله توجه شده و حقوق پیاده و سواره را در شهر رعایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgwt9t.ak9tx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما