دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 47493
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله جوادی آملی:

سعادت انسان در گرو عمل به دستور قرآن و عترت است

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه سعادت انسان در گرو عمل به دستورات قرآن کریم است، گفت: هر کسی به سهم خود به این دو طناب یعنی قرآن و عترت اعتصام کرد راه نجات و سعادت را خواهد یافت.
سعادت انسان در گرو عمل به دستور قرآن و عترت است
به گزارش قم نیوز، به نقل از ستاد خبری نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن طلاب جهان اسلام، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در پیام تصویری به مسابقات بین الملی قرآن طلاب جهان اسلام با تقدیر از برگزارکنندگان این مسابقات اظهار کرد: خداوند بهترین پیوند خود با خلق را در سایه قرآن و عترت حفظ کرده است.

وی ادامه داد: فیض ولایت عترت همانند فیض قرآن تجلی است زیرا خدا قرآن را نازل کرد و این القاء شبیه القاء باران نیست که انداخته شود بلکه یک سر قرآن در نزد خدا و سمت دیگر آن در دست بشر است.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: هر کسی به سهم خود به این دو طناب اعتصام کرد راه نجات و سعادت را خواهد یافت و چون به نحو تجلی است صعود انسان نیز با گرفتن این طناب به همین نحو است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اگر کسی به این کلام اعتصام کند خداوند عالمان با ایمان را بالا خواهد برد بنابراین مومن یک درجه و مومن عالم درجه برتری دارد ولی همه این‌ها در پرتو اعتصام به قرآن است.

وی افزود: برای اینکه ادراک کنیم کلمات اهل بیت و قرآن را فهمیده‌ایم شرح صدر طلب می‌کند که از پیامبر در مورد نشانه‌های آن سؤال شد فرمودند که تجافی کردن از دنیا و در دنیا زندگی نکردن و به سمت آخرت حرکت کردن از جمله این نشانه‌هاست.

آیت الله جوادی آملی عنوان کرد: اگر کسی که در دنیا زندگی می‌کند و بخواهد در مورد معرفت شناسی سخن بگوید سر از شک در می‌آورد زیرا ابتدا و انتهای زندگی این افراد و بینش آنان اعتباری و وهم و خیالی است و نه عقلانی به همین دلیل سرگرم مسایل سیاسی و تکاثر مال و... می‌شوند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgwt9t.ak9uy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما