پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 34433
نظام امنیتی اروپا فرو پاشیده است

سلامی: حضور فرزندان‌مان در دیگر کشور‌ها، دفاع از امنیت و ناموس ملت است

قم نيوز : قم نگار: جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز ما قدرتمندیم؛ نه فقط از لحاظ سخت افزاری و موشک و پدافند‌ها، بلکه به جهان اسلام متصل و در کشتی اسلام دارای سرنوشت مشترک هستیم؛ فرزندان ما باید در میدان‌های دیگر کشور‌ها بجنگند تا از امنیت و ناموس ملت دفاع کنند.
سلامی: حضور فرزندان‌مان در دیگر کشور‌ها، دفاع از امنیت و ناموس ملت است
به گزارش قم نگار، سردار حسین سلامی شب گذشته در بیست‌ودومین یادواره سردار سرلشکر پاسدار شهید زین‌الدین و ۶ هزار شهید استان قم که در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد اظهار داشت: خداوند را سپاس می‌گوییم که ایران و ملت‌های مسلمانان جهان را با انقلاب اسلامی که مانند بعثت مجدد بود از ظلمات به وادی نور هدایت کرد و ما را به عرصه بیداری هدایت و ملت ایران طعم شیرین استقلال و آزادی و حاکمیت احکام و ارزش‌های الهی اسلام را چشید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: امام خمینی (ره) سرچشمه اقتدار ملت ایران و پس از آن دوره با شکوهT سبب اقتدار همه ملت‌های مسلمان شدند. این روحانی بزرگ و عالم وارسته حق بزرگی بر گردن همه ما دارند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با نثار صلوات به روح شهدای مقابله با نظام سلطه و ۶ هزار شهید استان قم و شهید زین الدین اظهارداشت: توفیق حضور در این مجلس رحمت الهی است. در اینجا جمع شده‌ایم تا از فداکاری و دلاوری‌های مردانی سخن بگوییم که برای ما سرنوشتی نورانی و روشن را در مسیر تاریخ رقم زده‌اند.

وی بیان کرد: این شهیدان و اسطوره جاودان آنان شهید زین الدین، منشاء عزت، آبرو، حیثیت، کرامت و اقتدار ما تا ابد هستند. ستاره‌های پرفروغی که هرگز غروب نمی‌کنند. آثار پر برکت شهید زین‌الدین، انسان را به یاد شهیدان عاشورای ۶۱ هجری می‌اندازد. او شخصیتی است که وقتی تصویر دلنشین او در مردمک چشمانمان می‌نشیند، به آرامش دست پیدا می‌کنیم.

سردار سلامی خاطر‌نشان کرد: شهید زین‌الدین شخصیتی است که زینت دین بود و هرگز این زینت از حافظه ملت ما نقش بر نخواهد بست. در تاریخ ملت‌ها همواره مردانی حضور دارند که سرنوشت ملت‌ها را تغییر داده و برای آن‌ها آبرو می‌آفرینند، به آن‌ها استقلال می‌بخشند و پایه‌های یک تمدن را شکل می‌دهند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: شهدای ما و گوهرهای گرانقدری از میان آن‌ها مانند شهید زین‌الدین کسانی هستند که بدون داشتن آن‌ها یک ملت بر قاعده خود استوار نمی‌مانند. بدون داشتن مردانی مانند زین‌الدین که در دامن مادر و پدری با ایمان رشد کرده و از مکتب اهل بیت درس جهاد آموخته باشند، نمی‌توان از کشور در برابر استکبار دفاع کرد.

وی اظهارداشت: شهید زین الدین اسطوره صبر و شجاعت در میدان نبرد بود. کسانی که او را در عملیات خیبر دیده‌اند می‌دانند در اوج مخاطرات در سهمگین‌ترین میدان‌های نبرد چگونه آرامش و وقار و صبر خود را حفظ می‌کرد. او سردار دل‌ها و فرمانده قلب‌ها بود. خضوع او همواره از او چهره‌ای دلنشین و جذاب می‌ساخت و همه محو سیمای آرام او می‌شدند. زین الدین مانند همه بسیجی‌ها زندگی می‌کرد و در صحنه‌های سخت نزدیک‌ترین انسان به میدان نبرد بود. وقتی در اطلاعات عملیات نصر بود گاهی ده‌ها کیلومتر در خاک دشمن قدم می‌زد و می‌دانست باید دشمن را به خوبی بشناسد تا رزمندگان با حرکتی دقیق مسیر خود را تعیین کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: زین الدین کسی بود که همواره نماز اول وقت می‌خواند و رزمندگان تحت فرمانش را به عبودیت در نیمه شب تشویق می‌کرد. این جوان الگو و اسوه‌ای بود که مدارج الهی را طی کرده و به مقامات بالایی رسیده بود. باید دید چه مکتبی است که این قهرمانان را در میدان اندیشه و جهاد و سنگر عبادت تربیت می‌کند.

وی بیان کرد: امروز پس از ۳۱ سال که از شهادت زین الدین می‌گذرد یاد او زنده و پر فروغ مانده و ما را شیفته شخصیت خود کرده است. این تنها از فضل و رحمت الهی است، این قهرمانان از تاریخ صدر اسلام آموخته بودند که تنها با جهاد می‌توان به این مدارج عالی دست پیدا کرد.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: اسلام امروز از دور‌ترین نقطه غرب تا دور‌ترین نقطه شرق به روشنی می‌درخشد و این از برکت شهداست. اسلام را کسانی پیش بردند که با منطق جهاد ایستادگی کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه خداوند در موقعیت‌های زیادی مسلمانان را نصرت داد، افزود: زمانی که تعداد قلیل مسلمانان به خدا توکل می‌کردند خدا به آن‌ها نصرت می‌داد. آن‌ها کسانی بودند که در کربلا نهر برکت الهی را در جهان جاری کردند. شهید زین الدین از این قافله بود. شهدا کسانی بودند که هجرت کردند و مال و فرزند و خانواده را به خدا ترجیح ندادند و با گذر از آرزوهای دنیایی با خداوند معامله کرده و بهشت خدا را با جان خویش خریداری کردند. این داستان ادامه یافت و درک کردیم راه سعادت ما تنها از میدان جهاد عبور می‌کند و این حقیقت همچنان جاری است.

وی اظهار داشت: دشمن ما را‌‌ رها نمی‌کند. طبق آیات قرآن کریم می‌دانیم به لبخند هیچ مشرک و منافقی نباید اتکا کرد. آن‌ها با ما خواهند جنگید. یا باید آن‌ها را شکست دهیم تا جنگ تمام شود و یا باید از دین خود دست برداریم و ما تصمیم نداریم از دین دست بکشیم و سنگر به سنگر با آن‌ها می‌جنگیم.

سردار سلامی عنوان کرد: وقتی اوراق انقلاب را ورق می‌زنیم تجلی انوار نصرت‌الهی را می‌بینیم. نه کودتاهای نظامی آن‌ها و نه تحریم‌های اقتصادیشان که همه قواره و ظاهر جهانی دارد و نه جنگ هشت ساله با توافق همه کشور‌ها، نه تهاجمات فرهنگی و نه فتنه‌های داخلی، نه انزوا بخشی‌های داخلی و نه عملیات جنگ روانی؛ هیچ کدام اثری نبخشید. ملت ما ایستاده است. شهدا به ما آموخته‌اند که باید در مقابل دشمن ایستاد. در چشم مسلمانان هیچ چیز جز خداوند بزرگ نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: دشمن بزرگ ما نتوانست از چهار جنگ در سال‌های گذشته نجات پیدا کند. کابوس امنیت امروز بیش از هر زمان صهیونیست را رنج می‌دهند. آمریکایی‌ها می‌خواستند کشورهای اسلامی را از نو معماری کرده و ارزش‌های امریکایی و غربی را بر جهان اسلام حاکم کنند اما عکس این حالت اتفاق افتاده است. امروز نرخ حجاب در کشورهای جهان افزایش یافته و جهان در مقابل استکبار ایستاده است. تا چند سال پیش خبری از انصارالله در یمن نبود که آمریکا را به چالش بکشاند اما امروز یک نیروی قوی که محب اهل بیت (ع) است، از اسلام در برابر غرب دفاع می‌کند.

وی بیان کرد: تا چند سال پیش نیروی قدرتمندی در عراق نداشتیم که در برابر آمریکا بایستد اما امروز نیرویی در عراق است که قوی‌تر از ارتش عراق در مقابل دشمن می‌ایستند. حزب الله نیرومند و فلسطین زنده است؛ جغرافیای امروز جهان تغییر کرده است. قبلا این منطقه جولانگاه صهیونیست‌ها بود اما امروز این‌گونه نیست. آمریکایی‌ها در ترسیم نقشه راه خود برای نوسازی خاورمیانه شکست خوردند. آمریکا روزی محور اصلی تحولات منطقه بود اما امروز به یک بازیگر عادی تبدیل شده است و از شکوه امپراطوری آن خبری نیست.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: ایران به عنوان تعیین‌کننده صحنه‌ها در منطقه ایستاده است. این واقعیت‌ها امتدادی از فداکاری شهید زین‌الدین و شهدای استان قم است که در صحنه‌های باشکوه نبرد آن را برای ما ترسیم کرده‌اند. امروز از سد سیاست‌های مخرب و ویرانگر غرب و شرکای منطقه‌ای آن‌ها عبور کرده و آرزوهای باطل آن‌ها را روی زمین دفن کرده‌ایم. آن‌ها را در حرکتشان متوقف کرده و هزینه ماندن آن‌ها را منطقه را بالا برده‌ایم.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: نظام امنیتی اروپا فروپاشیده است. وقتی امروز اروپا در شوک امنیتی فرو رفته یعنی مکر دشمن به خودش بازگشته است؛ آن‌ها زمانی که از تکفیری‌ها دفاع می‌کردند باید فکر می‌کردند که این جریان روزی امنیتشان را از بین می‌برد.

وی اظهار داشت: ملت سوریه در خیابان و شهرهای اروپایی آواره شده‌اند. این از سیاست‌های آمریکا در منطقه است. باید این سیاست‌ها را شناخت؛ مقام معظم رهبری هشدار دادند از نفوذ دشمن غافل نشویم، این از شناخت عمیق نسبت به آن‌ها است. باید در برابر این دشمن ایستاد. امروز ما قدرتمندیم؛ نه فقط از لحاظ سخت افزاری و موشک و پدافند‌ها بلکه به مدد توسعه ظرفیت‌هایی که در عالم اسلام به عنوان مکمل‌های دفاعی داریم، ما به جهان اسلام متصل هستیم و در کشتی اسلام دارای سرنوشت مشترک هستیم؛فرزندان ما باید در میدان‌های دیگر کشور‌ها بجنگند تا از امنیت و ناموس ملت دفاع کنند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcgwt9w.ak9tw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما