چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : 16703
حجت الاسلام بنایی:

بنیاد قم پژوهی تاریخ شفاهی قم را احیا می کند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس بنیاد قم پژوهی تاریخ شفاهی قم را نیازمند توجه بیشتر دانست و گفت بنیاد قم پژوهی تاریخ شفاهی قم را احیا می کند.
بنیاد قم پژوهی تاریخ شفاهی قم را احیا می کند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی در مراسم رونمایی از کتاب «مدینه قم فی المراجع والمصادر العربیه» که به همت بنیاد قم پژوهی در موسسه طلوع مهر برگزار شد اظهار داشت: قریب به دو سال از فعالیت بنیاد قم پژوهی در حوزه تاریخ و فرهنگ قم می‌گذرد و تاکنون این بنیاد 20 جلد کتاب در9 عنوان چاپ نموده و بیست جلد دیگر نیز آماده انتشار دارد.
وی در خصوص جلسات هفتگی بنیاد قم پژوهی خاطرنشان کرد: این جلسات بصورت خودجوش و با حضور کسانی که به فرهنگ و رسوم قم علاقه مندند تشکیل می شود و به نوعی تاریخ شفاهی قم در این جلسات رقم می خورد.
رئیس بنیاد قم پژوهی با بیان اینکه قم در طول تاریخ منشأ اثرات مهمی بوده است ابراز داشت: ضروری است تاریخ قم در برهه های مختلف تاریخی به بهترین شکل ضبط شود تا از تحریفات پیش رو مصون بماند.
وی ادامه داد: نه تنها در ایران بلکه در دنیا کمتر شهری مثل قم از لحاظ سبقه تاریخی  مذهبی می یابیم بنابراین نمی توان نسبت به تاریخ قم بی تفاوت بود.
حجت الاسلام بنایی با تمجید از فعالیت های کتابخانه حضرت آیت ا... العظمی مرعشی نجفی(ره) در حوزه تاریخ قم از این کتابخانه به عنوان یکی از ذخایر جهان اسلام نام برد و اظهار داشت: خوشبختانه این کتابخانه با نظر حجت الاسلام دکتر سید محمود مرعشی نجفی، بخشی را به آثار مربوط به قم اختصاص داده است و برخی کتب بنیاد قم پژوهی نیز با همکاری این کتابخانه به چاپ رسیده است.
وی گفت: کتبی چون تحفه الفاطمیین فی ذکر احوال قم والقمیین و مدینه قم فی المراجع و المصادر العربیه با همکاری مشترک با کتابخانه حضرت آیت ا... العظمی مرعشی نجفی(ره) به چاپ رسیده است و ان شاء الله این همکاری در چاپ سایر آثار ادامه می یابد.
رئیس بنیاد قم پژوهی خاطرنشان کرد: کتابخانه تخصصی قم پژوهی حدود چهارصد جلد کتاب را گردآوری کرده است وآماده است تا خدماتش را به علاقه مندان این حوزه ارائه دهد همچنین این بنیاد در صدد است به زودی گاهنامه ای در خصوص تاریخ و فرهنگ قم به چاپ برساند.

انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcgwu9q.ak93z4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما

کارکردن پیرامون قم وتاریخ آن بسیار ضروزی است.به همین سبب بنده شخصا ازسال1369به این فکرافتادم ودرحدبضاعتم کتابی به منظورآشنایی جوانان باتاریخ قم درهمان سال ها درانتشارات پیام آزادی به چاپ رساندم .